Jeg tillader mig at udfordre din præmis om, at du nu ‘to gange har taget fejl’ omkring ‘manden i dit liv’.
Måske er det mere sådan, at din eksmand passede godt til dig som du var dengang - så voksede I fra hinanden. Så fandt du en ny mand i Canada, det passede godt til den du var på det tidspunkt, og det du havde brug for - men nu har du udviklet dig, og nu står du måske et nyt sted, hvor det er noget andet du har brug for.
Er det nødvendigvis et mål, at man skal have så få forskellige mænd i løbet af sit liv som muligt? Der er jo ikke engang børn involveret, som I skal passe på (jo, din søn er der selvfølgelig, men ham passer du jo netop også på ved at blive i Danmark), så måske er det helt ok, at du nu har brug for noget andet end det, han kan tilbyde dig?
Hvem er det, du skylder, at blive i et forhold til en, som bor i en helt anden verdensdel, og som ikke vil flytte hertil, selvom du har ansvaret for et barn her i landet? Jeg siger ikke, at han burde flytte - jeg siger bare, at du ikke skylder ham at blive hos ham med de her vilkår, hvis du ønsker noget andet. Det forstår jeg virkelig godt, hvis du gør.
Og måske elsker du ham bare, og den her crush er en helt naturlig lille forelskelse. Det kender jeg godt - jeg har været sammen med min mand i 15 år, og jeg har været forelsket i andre mere end en gang. Måske vil du gerne dit forhold. Men jeg synes bare ikke, du skal være ked af eller skamme dig over, hvis du er klar til at komme videre. (Du vil selvfølgelig nok være ked af at afslutte forholdet - men nogle gange kan man blive nødt til sådan noget. Det ved du jo også fra din skilsmisse)
Anmeld
Citér