Når forholdet drukner…..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.371 visninger
23 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2022

Anonym trådstarter

Min mand og jeg kan slet ikke sammen mere. Vi har altid haft en mega ringe kommunikation, vi kan overhovedet ikke forstå hinanden. Og så er vi også uenige om alt og har ikke samme holdninger. Jo flere år vi er sammen jo mere indser jeg, at vi slet ikke passer sammen! 

fx i dag snakkede vi om juleferie osv. Jeg sagde, at jeg gerne vil have en ferie uden en masse planlægning…jeg vil gerne stå op og tage en dag ad gangen og så finde ud af hvad jeg vil lave…

Han var slet ikke enig og var fortaler for planlægning!

Han sagde, at det er så typisk mig at jeg ikke gider og lytte til hans foreslag/anbefalinger….

Jeg er i chok….manden har ikke juleferie. Men det har jeg og vores fælles barn….

Det her er blot et eksempel, men vi kan overhovedet ikke forstå hinanden……vi diskuterer hele tiden….ellers snakker vi ikke rigtigt sammen

Der er næsten ikke noget gnist tilbage……jeg magter ikke det her mere!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2022

Anonym

Anonym skriver:

Min mand og jeg kan slet ikke sammen mere. Vi har altid haft en mega ringe kommunikation, vi kan overhovedet ikke forstå hinanden. Og så er vi også uenige om alt og har ikke samme holdninger. Jo flere år vi er sammen jo mere indser jeg, at vi slet ikke passer sammen! 

fx i dag snakkede vi om juleferie osv. Jeg sagde, at jeg gerne vil have en ferie uden en masse planlægning…jeg vil gerne stå op og tage en dag ad gangen og så finde ud af hvad jeg vil lave…

Han var slet ikke enig og var fortaler for planlægning!

Han sagde, at det er så typisk mig at jeg ikke gider og lytte til hans foreslag/anbefalinger….

Jeg er i chok….manden har ikke juleferie. Men det har jeg og vores fælles barn….

Det her er blot et eksempel, men vi kan overhovedet ikke forstå hinanden……vi diskuterer hele tiden….ellers snakker vi ikke rigtigt sammen

Der er næsten ikke noget gnist tilbage……jeg magter ikke det her mere!

I min verden er det helt okay og have forskellige holdninger til tingene vi skal ikke være ens… 

Meb føler du der ikke er nogle gnist mere så forstår jeg ikke hvorfor du ikke er gået?

Anmeld Citér

22. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I min verden er det helt okay og have forskellige holdninger til tingene vi skal ikke være ens… 

Meb føler du der ikke er nogle gnist mere så forstår jeg ikke hvorfor du ikke er gået?

Man behøver ikke og altid have samme holdninger, men jeg synes vores er ret voldsom. Altså vores forskellige holdninger er årsagen til vi blandt andet har en ringe kommunikation.

Altså alt…

Jeg tror ikke, der er gnist….vi har desuden ikke været intime længe, ingen af os lægger op til noget eller viser behovet… 

Det er ved at gå ned ad bakke 

Anmeld Citér

22. december 2022

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid
Anonym skriver:

Man behøver ikke og altid have samme holdninger, men jeg synes vores er ret voldsom. Altså vores forskellige holdninger er årsagen til vi blandt andet har en ringe kommunikation.

Altså alt…

Jeg tror ikke, der er gnist….vi har desuden ikke været intime længe, ingen af os lægger op til noget eller viser behovet… 

Det er ved at gå ned ad bakke 

Okay. 
har du forsøgt tale med ham om det ? Tænker det kunne være godt i får fortalt hinanden hvordan i føler om det er værd i kæmper for at få det til at fungere sammen. 

Anmeld Citér

22. december 2022

Anonym trådstarter

Lykkeligmoraltid skriver:

Okay. 
har du forsøgt tale med ham om det ? Tænker det kunne være godt i får fortalt hinanden hvordan i føler om det er værd i kæmper for at få det til at fungere sammen. 

Ja mange gange efterhånden. Og den gode periode varer ikke ret længe. 

Jeg tror bare ikke vi matcher. 

Anmeld Citér

22. december 2022

Mariadle

Hvis altid det har været sådan så lyder det som et dårligt match, men så var man vel ikke gået ind i et ægteskab og børn sammen. 

Jeg tror ikke der er nogle par der bare er enige om alt og har ens holdninger, det handler vel grundlæggende om, hvordan man tackler uenighederne og om man mener det eneste rigtige er, at være enige om alt. Har I overvejet en parterapeut ? 

Anmeld Citér

23. december 2022

KoFy

Har I prøvet en parterapeut?

Det er i hvert fald en oplagt mulighed, når der også er et barn, der kan komme i klemme.

Anmeld Citér

23. december 2022

Anonym trådstarter

Mariadle skriver:

Hvis altid det har været sådan så lyder det som et dårligt match, men så var man vel ikke gået ind i et ægteskab og børn sammen. 

Jeg tror ikke der er nogle par der bare er enige om alt og har ens holdninger, det handler vel grundlæggende om, hvordan man tackler uenighederne og om man mener det eneste rigtige er, at være enige om alt. Har I overvejet en parterapeut ? 

Altså jeg kan ikke være bagklog nu! Der er stor forskel på at date hinanden og så bo sammen og se hinanden 24/7 - man lærer hinanden på en helt anden måde. 

Men tak for alle jeres svar. 

Anmeld Citér

23. december 2022

Anonym

Ku ha været mig der skrev det her opslag. Det gik først op for mig efter vi fik barn at det kunne være et problem med vores forskelligeheder og man er nok også altid lidt sådan: Det finder vi ud af så længe der ikke er vold eller lign involveret.

Det går ikke for godt her og står i samme dilemma som dig. Man kan ikke bruge til noget at man burde have tænkt over det noget før - man må se fremad og finde en måde at klare den på, enten sammen eller hver for sig. Og man kommer ikke nogen vegne med at blive slået i hovedet over man føler som man gør. Du er god nok, det er pisse ærgerligt I er der hvor I er. Så parterapi enten for at redde forholdet eller for at finde en god måde at skilles på. Tror mest på det sidste for mit eget vedkommende. 

Sender kram

Anmeld Citér

23. december 2022

Mariadle

Anonym skriver:

Altså jeg kan ikke være bagklog nu! Der er stor forskel på at date hinanden og så bo sammen og se hinanden 24/7 - man lærer hinanden på en helt anden måde. 

Men tak for alle jeres svar. 

Det er jeg enig med dig i, men jeg tænker umiddelbart, at man vel prøver at bo sammen og være mere sammen inden man får et ægteskab og børn sammen. Nej det hjælper absolut ikke at være bagklog, men jeg tænker bare, hvis det altid har været sådan - så er der vel et eller andet i faldt for ved hinanden i starten, præcis som du selv nævner inden i boede sammen - hvad var det? Snak med hinanden om det.
Nogle par vælger også at bo hver for sig, men stadig være sammen. Det vigtigste er selvfølgelig jeres barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.