Ingen lyst= Han bliver sur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.793 visninger
16 svar
41 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg er så træt af, at hver gang jeg giver udtryk for ikke at have lyst så bliver kæresten sur. Og det er uanset hvordan jeg siger nej  
Og det er altså ikke fordi han mangler vil jeg mene. Vi gør det ca 1 gang i ugen hvilket er tilfredsstillende for mig, men åbenbart ikke for ham. Jeg har tit gået med til at have sex med ham selvom jeg ikke har lyst med frygt for at han vil opdage det, for så bliver han også sur! 
Så det er møgsvært at agere i, uden at han bliver sur. 
Hvad gør man når den anden part har mere lyst end en’ selv? Han tager det med det samme personligt og siger at så må det være fordi jeg ikke er tiltrukket af ham osv  Jeg bliver så træt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2022

Anonym

Sådan et forhold har jeg også været i med min eks kæreste, vi endte med at få fra hinanden fordi jeg følte mig tvunget til at have sex med ham selvom jeg ikke havde lyst. Vores lyst var også forskellig og han blev skide sur når jeg ikke havde lyst. 

Anmeld Citér

22. december 2022

Anonym

Jeg har også været i sådan et forhold. Med en mand der blev sur fordi vores lyst var forskellig og man følte sig tvunget til tider. Og jo mere han “tvang” plagede jo mindre lyst fik jeg. 
jeg gik fra ham til sidst fordi vi alligevel aldrig ville komme på lige fod på det punkt 

Anmeld Citér

4. februar 2023

Anonym

Det er ikke holdbart og ender formentlig i, at i på sigt går fra hinanden, som de 2 andre også har gjort.

Et forhold uden sex er blot venner. Og medmindre I begge ikke længere har sexlyst, så fungerer det ikke.

Jeg kender dog til flere forhold, hvor de ikke har sex i flere måneder ad gangen, men i ingen af de forhold kan jeg høre, at det fungerer (der er altid én part, der er utrolig ulykkelig i det forhold).

Omvendt så er 1 gang om ugen for mange også meget, hvis der er alt mulig andet i hverdagen, der fylder. Men så må I kommunikere, så han kan hjælpe dig til, at du kan få lysten tilbage. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er så træt af, at hver gang jeg giver udtryk for ikke at have lyst så bliver kæresten sur. Og det er uanset hvordan jeg siger nej  
Og det er altså ikke fordi han mangler vil jeg mene. Vi gør det ca 1 gang i ugen hvilket er tilfredsstillende for mig, men åbenbart ikke for ham. Jeg har tit gået med til at have sex med ham selvom jeg ikke har lyst med frygt for at han vil opdage det, for så bliver han også sur! 
Så det er møgsvært at agere i, uden at han bliver sur. 
Hvad gør man når den anden part har mere lyst end en’ selv? Han tager det med det samme personligt og siger at så må det være fordi jeg ikke er tiltrukket af ham osv  Jeg bliver så træt

Du er HELT normal! 
1 gang om ugen og han er heldig! Du nævner ikke om i har børn? Men det er helt normalt at kvinder ikke har ligeså meget lyst som mænd, sådan er vi indrettet fra naturens side. Jeg har heller aldrig lyst og gør det somme tider for hans skyld, det kan jeg godt affinde mig med og han bliver glad, men jeg har 3 veninder som heller aldrig har lyst og som også står med samme udfordringer som dig.

det lyder kliché agtigt men mænd skal gøre sig fortjent, min mand tror bare jeg hopper i kanen med ham fordi jeg skulle stå i køkkenet og have lyst! Nej sådan fungere det altså ikke 

hvis han nu gjorder lidt mere ud af at nusse eller bare kunne putte på sofaen uden at tro der straks var noget, så ville det ændre sig… men de fleste mænd tror kvinder er helt anderledes indrettet!

du skal italesætte det overfor ham også bliver han måske sur, men hvis i aldrig for talt om det der er svært så fungere det ikke! 
det de andre skriver med At i går fra hinanden fordi du aldrig har lyst er nødvendigvis ikke sandt, men hvis man ikke taler sammen - så kan det ende galt.

Anmeld Citér

5. februar 2023

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Jeg synes du skal tage en snak med ham i en situation, hvor han ikke lige er blevet afvist. Fortæl ham at I har et problem, som kræver at I får talt om lysten og hvad den betyder for jer hver især.

Under samtalen skal du dog være klar på at det ikke er til forhandling at have sex når du ikke har lyst - målet med samtalen er at finde ind til noget kærligt, som måske med tiden kan producere mere gensidig forståelse og evt lyst hos dig.

Fortæl ham at du har brig for at han reflekterer over sin adfærd når du ikke har lyst og arbejder på at ændre den, da den bidrager negativt til din lyst. 

Det er selvfølgelig ikke i orden at man bliver sur over en afvisning, og det skal stoppe. Han må arbejde på at finde andre reaktionsmønster frem, ellers er risikoen, som flere i tråden har beskrevet, at I rykker længere og længere fra hinanden og ender hver for sig.

Men vær nysgerrig sammen - vreden er nok udtryk for noget andet og langt mere sårbart hos ham.

Reflekter over din egen adfærd med ham - får du vist ham, at du elsker ham og synes at han er attraktiv og dejlig? Spørg ham, hvad du kan gøre for at vise at du elsker ham selv når du ikke har lyst.

Men insister på, at der skal ske en ændring, for det er ikke holdbart som det er nu (og at I begge er medansvarlige for at I får skabt nogle bedre rammer for at være kærlige og forstående overfor hinanden)

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonym

Så er det på tide at finde en anden eller i hvert fald bare gå hver til sit, det er ikke holdbart i længden at du skal få på kompromis med dig selv. Jeg har selv været i sådan et forhold hvor han blev sur på mig over jeg ikke ville have sex hver dag, jeg havde også sex selvom jeg ikke havde lyst.

Jeg mistede langsomt mig selv i det forhold, pas på dig selv. Det er fair nok ikke at have samme lyst til sex og derfor passer i måske i sammen, hvis han ikke vil acceptere det. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Cerenia

Du er HELT normal! 
1 gang om ugen og han er heldig! Du nævner ikke om i har børn? Men det er helt normalt at kvinder ikke har ligeså meget lyst som mænd, sådan er vi indrettet fra naturens side. Jeg har heller aldrig lyst og gør det somme tider for hans skyld, det kan jeg godt affinde mig med og han bliver glad, men jeg har 3 veninder som heller aldrig har lyst og som også står med samme udfordringer som dig.

det lyder kliché agtigt men mænd skal gøre sig fortjent, min mand tror bare jeg hopper i kanen med ham fordi jeg skulle stå i køkkenet og have lyst! Nej sådan fungere det altså ikke 

hvis han nu gjorder lidt mere ud af at nusse eller bare kunne putte på sofaen uden at tro der straks var noget, så ville det ændre sig… men de fleste mænd tror kvinder er helt anderledes indrettet!

du skal italesætte det overfor ham også bliver han måske sur, men hvis i aldrig for talt om det der er svært så fungere det ikke! 
det de andre skriver med At i går fra hinanden fordi du aldrig har lyst er nødvendigvis ikke sandt, men hvis man ikke taler sammen - så kan det ende galt.

What? Sådan er kvinder bestemt ikke indrettet fra naturens side. Jeg kan have sex hver dag og  jeg tror sku jeg tænker mere på sex end mænd �� mange af mine veninder har det på samme måde. Det er ret 50/50 med sexlyst - jeg var sammen med en mand i mange år som ingen lyst rigtig havde. 

og ingen skal gøre sig fortjent til noget - sex er noget man gør sammen fordi begge parter har lyst og det føles rigtigt. 
ville iøvrigt aldrig have sex og gøre noget som jeg ikke ville, blot for at gøre en mand tilfreds. Det lyder virkelig ikke sundt. 

dog har du ret i kommunikationen - det er virkelig alfa omega! 

Anmeld Citér

5. februar 2023

AnoMor

Cerenia skriver:

What? Sådan er kvinder bestemt ikke indrettet fra naturens side. Jeg kan have sex hver dag og  jeg tror sku jeg tænker mere på sex end mænd �� mange af mine veninder har det på samme måde. Det er ret 50/50 med sexlyst - jeg var sammen med en mand i mange år som ingen lyst rigtig havde. 

og ingen skal gøre sig fortjent til noget - sex er noget man gør sammen fordi begge parter har lyst og det føles rigtigt. 
ville iøvrigt aldrig have sex og gøre noget som jeg ikke ville, blot for at gøre en mand tilfreds. Det lyder virkelig ikke sundt. 

dog har du ret i kommunikationen - det er virkelig alfa omega! 

Det er nu helt korrekt at mænd har mere lyst til sex end kvinder. Alle studier og undersøgelser bekræfter det.  Meeen det betyder jo ikke at nogle kvinder ikke kan have mere lyst til sex end mænd. Jeg er selv en af dem. Stod det til mig så havde min mand og jeg sex hver dag og gerne flere gange om dagen og alle steder det var muligt. Der er han anderledes indrettet.  Vi har sext 3-5 gange hver anden uge afhængig af hvor travlt ugen har været. 
Omvendt betyder det selvfølgelig heller ikke at der ikke findes mænd uden sexlyst. Men i bund og grund så jo. Så har mænd mere lyst til kvinder.

resten er jeg til gengæld 100% enig i. Ingen skal gøre sig for tjent til sex ! Og ingen skal have sex hvis de ikke har lyst. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Loubaby

Jeg vil så komme med et andet perspektiv.

Min nuværende kæreste og jeg (5 år +) havde meget sex de første par år, men min lyst er dalet de seneste år, af grunde jeg heller ikke selv kan identificere. Vi har haft nogle konflikter på grund af dette, og det er bestemt ikke sjovt. Til sidst tog min kæreste det så på sine egne skuldre at gå på nettet og læse om kvinder, deres sexlyst, hormonelle udsving osv., og han indså, at jo mere han plagede mig jo mindre ville jeg få lyst “af mig selv”, og jo mere irriteret han blev (han blev aldrig sur eller vred, bare skuffet) jo mindre lyst fik jeg til ham. Han har læst RIGTIG meget femina  Og siden da har han accepteret uden brok og bøvl når jeg siger, at jeg ikke har lyst. Det er rigtig dejligt at han selv gjorde en indsats for at forstå hvorfor jeg måske har mindre lyst i perioder, og nu i en periode på i al fald 2 år har haft drastisk mindre lyst til sex end i starten af vores forhold. Vi har det bedre nu end vi nogensinde har haft - også med mindre sex. Og han er fuldstændigt enig. 

Så alle de der drabelige kommentarer med at “ja ja i går nok fra hinanden inden for kort tid” og andet dommedagspis, det er ikke nødvendigvis den rute du og din kæreste havner på. Du kan jo prøve at opfordre ham til at læse lidt op på kvinders sexlyst, hvordan vi reagerer når vi bliver presset til sex (endnu mindre lyst) og hvordan man som par kan finde tilbage til en fælles forståelse for, hvor meget sex man behøver at have. Man må mødes et eller andet sted - og det tror jeg da også din kæreste vil være indstillet på.

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.