StortOgSmåt skriver:
Det sidste du skriver, er altså noget gevaldigt sludder. Dels er det i mine øjne ret ”romantisk-konservativt” at insinuere at “alt var bedre dengang man ville kæmpe lidt for tingene”, og samtidig er det simpelthen faktuelt forkert, at vi bliver skilt mere end før:
Andelen af skilsmisser i Danmark har været stødt faldende de seneste ti år…. i 2019 var den “historisk lav”, for så at stige en halv procent igen under Corona…
Jeg tror bare, vi må acceptere, at vi jo alle er forskellige - det samme er alle forhold.
Og hvad der har virket for X og Y virker nødvendigvis ikke for A og B.
At sige "jeg har ikke lyst til sex mere og det må han bare acceptere" er vel også den modsatte grøft af "jeg har lyst til sex og det må hun bare acceptere". Sidstnævnte er oftest ikke en ændring - altså man har haft sex ofte, så man ønsker at fortsætte... Begge er dog bare ødelæggende om man vil det eller ej, hvis begge parter ikke kan være enige.
Noget virker som sagt for nogle, mens andre ikke gør.
Personligt fylder sex utrolig meget for mig og derfor har jeg ikke lyst til at acceptere, at det nu bliver en sjælden ting (der kan være forhold, der gør det for en periode, men jeg vil ikke acceptere, at det bliver kutymen fra nu af).
Det kan andre godt leve i - og som en skriver, så oplever de faktisk, at deres forhold er blevet stærkere end før nu, hvor de ikke længere dyrker så meget sex mere og begge har indfundet sig i det.
Generelt for forummet herinde (Baby.dk-brugere), så har man en tilbøjelighed til at skulle tale andres holdninger ned, hvis de ikke passer til ens egen (se bare dette kommentarspor).
Det kunne være fedt, hvis man i stedet blot kom med sit eget input, rådgivning og med det bedste i tankerne og så lade OP sortere i input.
Anmeld
Citér