Åh må bare lige ud med tanker. Jeg har to skønne børn (den yngste er 5 mdr.) med den dejligste mand, som dog er meget lidt initiativrig når det handler om alt andet end sex. Han tager i den grad sine huslig pligter, men jeg skal bede ham tage børnene, så jeg kan få lov at børste tænder, gå på toilet, sluge min mad eller lige samle mit overtøj sammen, så jeg kan trille med barnevognen i kulden.
Jeg vrissede af far her til aften, fordi han skal til julefrokost og det forleden kom lidt som en bombe, at jeg skulle lufte hund, pakke tasker, hente i børnehave og køre to børn 100 km hjem til mormor på fredag, fordi far lige har aftalt at spille spil med kollegaerne, mens de venter på, at julefrokosten starter. Til februar skal han på rejse med sin familie. En rejse jeg har takket nej til, fordi den ikke er børnevenlig. Han skal dog til et familiemedlem bryllup og rejser så langt, at han da lige så godt lige kan få se landet. Jeg er selv gået med til det, men jeg bliver ked af det, når han lige laver sådan en aftale om eftermiddagen inden julefrokost, når han lige kunne have hjulpet med at få mig afsted, inden han fik en aften fri. Eller når han så beslutter at tage en hel uge væk med sin familie, fordi han skal til bryllup 1 dag. Jeg føler lidt, at jeg skal opdage, at han holder fri i tide og utide...
Forleden kom han en time for sent hjem fra arbejde. Lige præcis i den time skulle jeg lige have været i bad (vi har en 45-minutters lur baby i tigerspring og med separationsangst for fuld skrue lige nu, så der er ikke meget tid) inden den store skulle hentes i børnehave.
Jeg ville egentligt ikke det store med dette skriv. Andet end lige at få lidt luft for mine tanker, så jeg kan tage mig sammen og give den gas og være en god mor igen i morgen.
Anmeld
Citér