Hvordan ved man, hvad det “rigtige” er?
De sidste par år har jeg on/off overvejet om jeg skulle flytte fra mig selv. Min mand og jeg har været sammen i 8 år og jeg flyttede direkte hjem til ham som 17 årig og har derfor ikke stået på egne ben eller fundet mig selv.
Jeg har altid fået at vide, at det jeg følte var forkert (fra mine forældre) og at jeg skulle værne om min mand og vælge ham frem for alle mulige ting jeg ønskede at gøre for mig selv før vi fik børn.
Da vi fik barn nr 1 blev jeg rigtig syg med psyken og barn nr 2 gjorde absolut intet godt for mit mentale helbred. Tværtimod. Jeg er stadig sygemeldt og i ressourceforløb hos kommunen med en beskeden indkomst.
Det sidste stykke tid er lysten til at flytte for mig selv blevet stærkere. Jeg trænger til at finde mig selv, vide at jeg kan administrere min økonomi selv, have styr på forsikringer mv. Det huslige står jeg primært for herhjemme, så det er ikke min bekymring.
Min mand og jeg er bedste venner - men måske er det også dét vi er? Sex har vi ikke meget af (jeg har ikke lyst), vi kysser ikke så meget mere, jeg har igennem lang tid følt han var mit tredje barn og sommetider kan vi slet ikke kommunikere om en simpel konflikt. Noget vi har været i parterapi med uden egentlig bedring.
Min tanken om at blive skilt gør mig ked af det, for hvad med vores to børn? Han er en fantastisk far og skal IKKE være weekendfar, men kan jeg klare at være fuldtidsmor? Ville jeg have godt af at få en pause fra moderskabet uden der er nogen der river i mig, skubber til mig, spørger mig om alt muligt.
Hvad hvis jeg ikke bliver lykkeligere af at være alenemor og ender med at splitte en familie pga mit egoistiske valg om at stå på egne ben?
Jeg er så ked af det fordi tankerne fylder så meget og ender egentlig med at trække mig fra mand og børn pga dét. Jeg sidder og laver en mental bodeling, overvejer at lave et overslag over min kommende økonomi for at se om jeg har råd til skilsmisse og forestiller mig at fortælle vores familier at vi er gået fra hinanden.
Jeg var ude med en veninde forleden og var ret sikker på at det var nu plasteret skulle rives af og jeg skulle flytte for mig selv. Hjemme kom tvivlen retur.
Hjælp, hjælp, hjælp en ulykkelig kvinde