Jeg synes, det kommer an på, hvad du vil. Hvis du gerne vil flytte sammen og have en form for medforælder - og det lyder det ret meget som om du gerne vil - så er det nok ikke ham her, du skal satse på.
Men jeg synes da godt, I kan have et forhold, hvor I er kærester, men ikke er en familie. Jeg synes det er fair nok, at han ikke synes det er hans ansvar at tage sig af dine børn. Og da slet ikke at bidrage økonomisk.
Jeg synes ikke, man kan forlange at ens nye kæreste automatisk skal tage en forælder-lignende rolle i forhold til børn, der ikke er deres. Så hvis jeg var dig, ville jeg nok tage en snak med ham om, hvordan han ser på en fremtid sammen, og så må du tage stilling til, om I vil det samme, eller om I må skilles.
I har nogle drømme som ikke er realistiske for jeres forhold.
Så jeg tror egentlig I har brug for nogle rene linjer. Han ønsker ikke en forældrerolle i forhold til dine børn - jamen så kan I jo ikke flytte sammen, det vil ikke fungere. Så må I jo skrinlægge den drøm. Men måske kan I godt have det fint sammen alligevel, hvor I bare fortsætter sådan som det er nu.
Jeg synes også, at det med hans gæld og hans hobby er hans egen sag, så længe I ‘bare’ er kærester. Igen: Skal I flytte sammen og dele flere ting, skal der selvfølgelig være en afklaring. Men lige nu er I vel bare to voksne mennesker, med hver jeres liv, som har et forhold til hinanden, og det kan også være fint.
Anmeld
Citér