Min datter på 11 år har i de sidste mange uger ville op til hendes farmor og farfar efter skole og i weekenderne. De bor 1-2 km væk fra os så hun kan fint cykle hjem til dem.
Hun bliver godt forkælet deroppe. Får næsten alt hvad hun ønsker og peger på. Og det er penge i kontanter, aftensmad, slik osv. som hun får. Hun får næsten aldrig et nej til noget.
Herhjemme har vi selvfølgelig nogle krav til hende og siger ofte nej til slik osv. i hverdagene. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om hun bare gerne vil derop, hvor der ingen stille krav til hende osv. og hvor hun må være på telefonen lige så meget som hun vil?
Hendes veninde bor lige om hjørnet, så det er nemt for hende at lege med hende når hun er deroppe.
Vi har ofte sagt nej til hende i hverdagene, pga lektier osv.
Weekenderne er lidt nemmere, men jeg arbejder hver 3 weekend og vil altså gerne have hende hjemme også, så vi kan lave lidt sammen. Det begynder at gå mig på, at hun så ofte vil hjem til dem
Hun siger, at det er hyggeligt. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg bare skal glæde mig ved at hun har sådan et godt forhold til dem og nyde det eller om jeg skal være egoistisk og sige nej til de weekender hvor hun vil derop.
Jeg føler lidt, at hun ikke kan lide at være hjemme mere
Hendes lillebror er ikke så appellerende for at ville afsted.
Hvad tænker I, og kan jeg tillade mig at sige nej til hende de weekender hvor jeg har fri? Bare for at tilfredsstille mit behov??
Jeg har tænkt mig at spørge hende imorgen når hun kommer hjem igen.
Hilsen en mor der bare gerne vil have sin datter hjemme og være sammen med hende 
Anmeld
Citér