Hej alle,
Jeg håber der er nogle med personlige erfaring eller andet, som kan guide mig lidt på vej. Jeg sidder med en tom følelse indeni og en følelse af at være utilstrækkelig
…
Amning har altid været en drøm for mig, da jeg fødte vores 3 årige kæmpede jeg med dårlig teknik, ammebrikker, brystbetændelse som jeg også blev indlagt med og som varede on and off i 3 mdr.. jeg ammede i 7 måneder hvor jeg gik til flaske da min datter bedre kunne sove.. jeg husker tydeligt den dag hvor jeg ammede hende for sidste gang, jeg elskede nærheden og have den tosomhed med min datter..
Nu har jeg født igen, en pige på 4 uger idag, jeg har fået støtte fra hospitalet og andre fagpersoner både før og efter fødslen, jeg ammer uden ammebrikker, men det fungere bare stadig ikke. Min datter har dårlig teknik ved brystet og jeg VED det, for jeg kan mærke det. Fagpersoner siger det ser rigtig ud, men det føles ikke rigtig, det gør ondt (mindre nu, end i starten og kan derfor godt “leve” med det) men nogle gange “smutter” min brystvorte ved hendes tunge så hun på en måde får bidt mig. Min brystvorte er hvid når hun er færdig og ofte så slipper hun ikke selv fordi hun er færdig, men fordi hun ikke kan holde vakuummet. Hendes tungebånd er fint, hendes vakuum er fint, men hvorfor kan det så ikke lykkedes… jeg har tænkt på at se om det bliver bedre når hun bliver ældre.. men her er det næste.
Jeg er ikke glad. Drømmen om at amme er ikke ligeså kraftig mere og jeg tror måske det er derfor
. Jeg tager mig selv i at “håbe” på at min datter ikke er sulten og bare vil ligge på mig og hvis hun så søger, så giver jeg hende selvfølgelig mad, men jeg har ikke den der dybtfølelse af at vi skal hygge med det. Jeg ville så gerne bare kunne være i det og nyde symbiosen, men istedet har jeg fået et afstumpet forhold til mine bryster, som jeg ydermere heller ikke kan mærke, de er simpelthen følelsesløse på huden (hvilket er meget besynderligt).. ja og hvorfor stopper jeg ikke bare amningen? Det ved jeg ikke? Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre
.. jeg føler det er et skridt der skal tages som jeg ikke selv kan og jeg har ikke den største støtte fra min mand
.. jeg føler jeg svigter min datter ved ikke at have lyst til at amme hende. Når hun spiser så håber jeg hun snart er færdig og hele amningen er bare stressende fordi hun ikke holder vakuummet og slipper hele tiden, ofte bliver hun sur når hun har ammet lidt og den fede mælk skal ud, hvilket også frustrere mig. Jeg føler bare ikke jeg kan give op nu når jeg ved hvor meget jeg kommer til at savne det.
jeg er så ked af det og der er noget indeni mig der ikke kan give slip, samtidig med at jeg nok burde
Anmeld
Citér