Hvilke svar kan du bedst lide her i tråden? Hvis du liker og føler at de, som siger "stop nu" er rare at læse, så har du svaret. Men jeg ville måske snakke med SP om det. Det kan jo være, at det er en efterfødselsreaktion? Nåh, men jeg vil byde ind med erfaring med 2 omgang amning af små damer: med min ældste kæmpede jeg også med ammebrikker, lav produktion og dårlig teknik. Da hun blev 3 måneder kunne hun sutte mine brystvorter gennem hullerne i ammebrikken og jeg var tvunget til at arbejde på teknikken og det lykkedes og vi ammede i 1 år, indtil hun selv sagde fra. Med lillesøster havde jeg derfor en forventning om bare at være super sej fra start og have så meget erfaring, at det ville gå let. Jeg havde bare ikke liiiige tænkt over, at hun aldrig havde lært at amme, så selvom det gik, så bøvlede vi også lidt denne gang. Hendes teknik er stadig ikke fejlfri her i 6 måneders alderen, men den er god nok og jeg har ikke længere ondt/ubehag/følelsesløshed. Tror vi skulle forbi de famøse 6 uger, før det rigtigt kørte. Laid back var min teknikredning. Den kunne jeg hoppe i, hvis hun bøvlede. Men jeg har ikke det tutte-nuttede forhold til amning heller. Jeg sidder ofte og snakker med andre, ser tv eller tjekker noget op mobilen. Min baby gider ikke glo på mig alligevel. Så jeg ser det som suuuuuper praktisk at amme: svømmehallen og overtræt baby: bum, så er der serveret. Mødregruppe med 45-minutters lur baby, bum: babs. Det er bare såååå meget lettere at give en pat frem på farten. Og så vil jeg sige: lillesøster overtager en brøkdel af storesøsters sygdomme fra børnehaven. Det gjorde hun nok ikke, hvis jeg ikke gav antistoffer videre. Når jeg bliver ramt, så går lillesøster også ned. Når jeg ikke bliver ramt, så gør lillesøster heller ikke. Og storesøster har nærmest aldrig været syg, men den her post-corona omgang trækker dælme tænder ud 
Anmeld
Citér