Løn for børnepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Jeg synes alligevel det er nogle vilde beløb der bliver nævnt - det er en 18 årig i et job der ikke kræver uddannelse, lønnen er sort. En butiksmedarbejder får 125 i timen + 12,5% i feriepenge - der skal betales arbejdsmarkedsbidrag og skat af det hele.

Jobbet her er nærmest ren hygge, og en del af tiden sover hun - det behøver man i min verden ikke få 200kr i timen for (ovenikøbet sort).

Hvordan får du det til 200 kr. i timen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2022

Anonym

1000-1500

Anmeld Citér

20. oktober 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Seldomseen skriver:

Jo, den anonyme bruger, der nævnte 2.500 kr. skrev, at det var 24 timer de var væk. Så det er jo ca. 100 kr. i timen. 

Det er jo ikke trådstarter. Det var den jeg skrev om. 

Men igen 100 kr sort, er også mere end nogen i arbejde tjener og børnene er store. 

Anmeld Citér

20. oktober 2022

Anonym

Jeg ville mene minimum 100 kr I timen. Jeg passede selv en dreng da jeg var 15 år og der fik jeg 125 I timen. Det var dog et ble barn, men også kun et barn. Og eftersom hun er fyldt 18, så synes jeg kun det er rimeligt at tilbyde 100 kr I timen.

Jeg ved godt flere skriver at det er hygge, men du skriver at i ses til fødselsdage men ikke er meget tætte, så jeg tror ikke det er ren hygge for hende, da hun nu vil stå med ansvaret og i et hjem hun måske ikke er vandt til at komme i, så hun vil formegentlig være på mentalt hele tiden. Min erfaring er i hvert fald også med de børn jeg passer nu, jeg er slet ikke kan slappe af, da jeg ikke er vandt til selv at have ansvaret for børn(har ikke selv børn endnu). Ikke sagt det ikke er dejligt at passe dem, men det er hårdt når man ikke er vandt til det, også selvom det bare er hygge.

Anmeld Citér

20. oktober 2022

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Altså jeg tænker at 500 kr absolut er en fair pris. Synes flere tusinde lyder helt vildt. Ja, det er mange timer, men hun og børnene sover jo i de fleste. Og når hun oven i købet får penge til mad og hygge ville jeg mene at 500 kr er en fin løn. 

Anmeld Citér

21. oktober 2022

Mrs.

Til min store blev han passet da han var 7, i et døgn. Og der betalte jeg også for pizza, slik/sodavand/hygge og det var fra 12 tiden til 12 næste dag ca. og det betalte jeg 500 kr for. 
Havde handlet alt ind, og han blev lagt kl 19 til at sove, og sov dengang til 7-8 tiden hvis man lod ham sove, så var meget begrænset hvor mange vågne timer hun skulle passe ham. 

da jeg var yngre og passede børn for min mors veninder fik jeg 15 kr i timen og var fint tilfreds med det. 

Anmeld Citér

21. oktober 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Er det ikke i princippet lige meget om barnet sover mange af timerne eller ej? Man beder et andet menneske være til rådighed i et fremmed hjem, have ansvaret osv osv. Så er det for mig ligegyldigt om man giver snacks i lange baner, så de bare kan "hygge". Jeg tror en 18-årigs idéer om hygge går i nogle andre retninger.

Anmeld Citér

21. oktober 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
IenFart skriver:

Er det ikke i princippet lige meget om barnet sover mange af timerne eller ej? Man beder et andet menneske være til rådighed i et fremmed hjem, have ansvaret osv osv. Så er det for mig ligegyldigt om man giver snacks i lange baner, så de bare kan "hygge". Jeg tror en 18-årigs idéer om hygge går i nogle andre retninger.

Fuldkommen enig - når nogen udfører arbejde for én, bør de aflønnes for den tid de arbejder. Om man så selv mener, at de “hygger sig” eller hvordan de i øvrigt opgiver deres løn til skat, det er sådan set irrelevant - de skal have løn for de timer de giver deres tid.

Anmeld Citér

21. oktober 2022

Girafmor

Hvis jeg havde fået en børnepasser over 18 til 75 kr i timen, ville jeg synes jeg havde gjort et scoop. 100 kr  pr time vil jeg synes er helt rimeligt.

Anmeld Citér

21. oktober 2022

Anonym

IenFart skriver:

Lige præcis!

Aldrig i livet, om jeg ville passe børn i det tidsrum for sølle 500 kr.! Heller ikke som teenager. 

Og uanset alder, ville jeg se det som et job, og ikke hygge. Så fedt er det altså heller ikke at være sammen med andre menneskers børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.