Løn for børnepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.532 visninger
22 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2022

DN

Profilbillede for DN

Vi har to børn på 11 og 6. Ind i mellem kan vi have brug for hjælp til pasning af børnene med overnatning, måske en gang om året. 

jeg har derfor spurgt en pige i min familie, ikke nærmeste familie, men en vi dog ser til fødselsdage osv, om hun evt ville have lyst. Det ville hun gerne, MEN hvad skal man betale hende? 

hun er lige blevet 18 år, vi skal til en bryllup næste år, og jeg tænkte at dette måske var et sted hvor vi kunne bruge hendes hjælp. Min tanke var at hun evt kom her (har et barn der har svært ved for mange forandringer) vi sørger for penge til pizza, og noget hygge. Børnene skal puttes og hun kunne sove her og bliver kørt hjem dagen efter. Hvad ville i give for sådan en nat? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2022

Anonym

DN skriver:

Vi har to børn på 11 og 6. Ind i mellem kan vi have brug for hjælp til pasning af børnene med overnatning, måske en gang om året. 

jeg har derfor spurgt en pige i min familie, ikke nærmeste familie, men en vi dog ser til fødselsdage osv, om hun evt ville have lyst. Det ville hun gerne, MEN hvad skal man betale hende? 

hun er lige blevet 18 år, vi skal til en bryllup næste år, og jeg tænkte at dette måske var et sted hvor vi kunne bruge hendes hjælp. Min tanke var at hun evt kom her (har et barn der har svært ved for mange forandringer) vi sørger for penge til pizza, og noget hygge. Børnene skal puttes og hun kunne sove her og bliver kørt hjem dagen efter. Hvad ville i give for sådan en nat? 

Omkring 1000-1500 kr synes jeg er fair for en hel aften/nat. 

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Anonym

Jeg synes det er lidt svært. For hvis I skal til bryllup er det alligevel mange timer hun skal være der. 

Medmindre I “kun” skal med fra om aftenen? 

Vi har passet venners børn flere gange og omvendt, når vi hver især har skulle til bryllupper. Og det er oftest fra omkring middagstid og til næste morgen. Det er alligevel små 24 timer. Vi er venner, så det betaler vi ikke for.

Men havde det været en barnepige ville jeg tænke mindst et par tusinde. - også når hun er over 18 år. 
Men jeg har ingen erfaring i løn til barnepiger, det er kun en tanke og vurdering af hvor længe hun skal stå til rådighed. 

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Anonym

Jeg gav 2500kr for børnepasning af et barn i forbindelse med vi skulle til bryllup. Hun kom kl. 11.00, var her og spiste, legede og puttede og der var sørget for mad, snacks/slik etc. Vi skulle overnatte, og var hjemme kl. 10.30 næste dag. 

En anden barnepige fik 500 kr. for at passe, spise af og putte og var her 6 timer. 

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Anonym

Jeg synes alligevel det er nogle vilde beløb der bliver nævnt - det er en 18 årig i et job der ikke kræver uddannelse, lønnen er sort. En butiksmedarbejder får 125 i timen + 12,5% i feriepenge - der skal betales arbejdsmarkedsbidrag og skat af det hele.

Jobbet her er nærmest ren hygge, og en del af tiden sover hun - det behøver man i min verden ikke få 200kr i timen for (ovenikøbet sort).

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Tænker 1000kr for et døgn med kost og hygge. 

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Mor-til-Alfred skriver:

Tænker 1000kr for et døgn med kost og hygge. 

enig, Taget børnenes alder i betragtning tænker jeg også det er ok. Havde været noget andet hvis det var blebørn der krævede lidt mere.

Anmeld Citér

20. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes alligevel det er nogle vilde beløb der bliver nævnt - det er en 18 årig i et job der ikke kræver uddannelse, lønnen er sort. En butiksmedarbejder får 125 i timen + 12,5% i feriepenge - der skal betales arbejdsmarkedsbidrag og skat af det hele.

Jobbet her er nærmest ren hygge, og en del af tiden sover hun - det behøver man i min verden ikke få 200kr i timen for (ovenikøbet sort).

Men det er vel også små 24 timer. Så er 2400 jo kun 100 kr i timen, så det er vel fair nok?

Anmeld Citér

20. oktober 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men det er vel også små 24 timer. Så er 2400 jo kun 100 kr i timen, så det er vel fair nok?

Der står ikke hvor længe det er. 

Det kan jo være at børene kun skal passes efter maden, altså at de er med til selve brylluppet og mad. Så er det måske 10-12 timer.

Anmeld Citér

20. oktober 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
BAE skriver:

Der står ikke hvor længe det er. 

Det kan jo være at børene kun skal passes efter maden, altså at de er med til selve brylluppet og mad. Så er det måske 10-12 timer.

Jo, den anonyme bruger, der nævnte 2.500 kr. skrev, at det var 24 timer de var væk. Så det er jo ca. 100 kr. i timen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.