Når man bliver forladt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.728 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2022

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er desværre blevet forladt af min mand som jeg har været kendt i 6-7 år. Jeg er lige blevet mor for noget tid siden og går igennem en stor sorg, da han var min største kærlighed. Han har desværre forlad mig fremfor en anden…

Efter jeg er blevet gravid og forældre er det ikke gået ligeså godt med vores parforhold.

Men jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet at han skulle finde en anden.

Hvordan kommer jeg over så stor sorg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2022

Kastanje

Hej.

Jeg er desværre blevet forladt af min mand som jeg har været kendt i 6-7 år. Jeg er lige blevet mor for noget tid siden og går igennem en stor sorg, da han var min største kærlighed. Han har desværre forlad mig fremfor en anden…

Efter jeg er blevet gravid og forældre er det ikke gået ligeså godt med vores parforhold.

Det gør mig ondt . Men det er vel jer, der er blevet forældre sammen? Du taler næsten som om det er dit projekt kun.?

Du kan ikke gøre så meget andet end at forsøge på at opretholde en god kommunikation og tone. Han skal også have jeres fælles barn?

Jeg ville søge hjælp hos en psykolog og gå hjælp igennem processen uden at blive hadefuld og deprimeret. Du skulle jo gerne ende der hvor han bliver lidt misundelig på dit liv. 

Jeg sender gode og varme tanker. 

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym trådstarter

Det gør mig ondt . Men det er vel jer, der er blevet forældre sammen? Du taler næsten som om det er dit projekt kun.?

Du kan ikke gøre så meget andet end at forsøge på at opretholde en god kommunikation og tone. Han skal også have jeres fælles barn?

Jeg ville søge hjælp hos en psykolog og gå hjælp igennem processen uden at blive hadefuld og deprimeret. Du skulle jo gerne ende der hvor han bliver lidt misundelig på dit liv. 

Jeg sender gode og varme tanker. 

Ja desværre også ham der er faren til barnet. 
Det føler jeg lidt, eftersom han bare tager sine ting og går…. Men vi skal på et tidspunkt aftale en ordning for vores baby, lige nu er han bare så lille så det er så svært… Det er virkelig kommet som et stort chok, og jeg prøver virkelig og undgå at hade ham, for så går det udover vores barn da han er os er far…

Håber jeg får det bedre for lige nu er jeg i et stort sort hul. Tak for de varme tanker

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Det gør mig ondt at høre.  Så først og fremmest et kæmpe varmende kram

jeg har selv stået i situationen med at blive forladt til fordel for en anden (dog ikke som nybagt mor). Desværre har jeg prøvet det 3 gange og det gør fandens ondt og man føler at det aldrig bliver godt igen. Men jeg lover dig, at tiden nok skal komme og du får det godt igen. 

mit bedste råd er at komme ud af offer-rollen som man ofte sætter sig selv i. Ikke gå og tænke at det er synd for en selv og hvor stor en røv han er. For så hænger man fast og kommer ikke videre. Fokuser på jeres dejlige barn. Brug tid med veninder, mødregruppe og familie. Og tal om tingene med dem du føler dig bedst tilpas med. Græd når du har brug for at græde og grin ekstra meget når noget er sjovt. 

kan også anbefale at lytte til Louise Hay på youtube. Hun er god til at få en til at finde sig selv og få det godt. 

Han kommer jo selvfølgelig til at skulle se jeres fælles barn og skabe et bånd til det. Det er hans ret uanset hvor nederen han er. Aftal nogle faste dage han kan komme og se den lille. Evt gå en tur med barnevognen alene en halv times tid. 
vær den voksne og udvis samarbejde. Det får både du og den lille bedst ud af 

ønsker dig alt held og lykke

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det gør mig ondt at høre.  Så først og fremmest et kæmpe varmende kram

jeg har selv stået i situationen med at blive forladt til fordel for en anden (dog ikke som nybagt mor). Desværre har jeg prøvet det 3 gange og det gør fandens ondt og man føler at det aldrig bliver godt igen. Men jeg lover dig, at tiden nok skal komme og du får det godt igen. 

mit bedste råd er at komme ud af offer-rollen som man ofte sætter sig selv i. Ikke gå og tænke at det er synd for en selv og hvor stor en røv han er. For så hænger man fast og kommer ikke videre. Fokuser på jeres dejlige barn. Brug tid med veninder, mødregruppe og familie. Og tal om tingene med dem du føler dig bedst tilpas med. Græd når du har brug for at græde og grin ekstra meget når noget er sjovt. 

kan også anbefale at lytte til Louise Hay på youtube. Hun er god til at få en til at finde sig selv og få det godt. 

Han kommer jo selvfølgelig til at skulle se jeres fælles barn og skabe et bånd til det. Det er hans ret uanset hvor nederen han er. Aftal nogle faste dage han kan komme og se den lille. Evt gå en tur med barnevognen alene en halv times tid. 
vær den voksne og udvis samarbejde. Det får både du og den lille bedst ud af 

ønsker dig alt held og lykke

Tak for de gode råd, lige nu er det i tårer. Men det tror jeg at jeg har brug for..

Men vil virkelig gerne være den voksne her og tænke at han bare kan være en nar. Men hvordan i alverden skal jeg forholde mig til “den anden” i hans liv. Jeg kan slet ikke bære det lige i øjeblikket. 

Må lige på youtube og søge tak for rådet og de varme ord og tanker. Sætter pris på det.

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tak for de gode råd, lige nu er det i tårer. Men det tror jeg at jeg har brug for..

Men vil virkelig gerne være den voksne her og tænke at han bare kan være en nar. Men hvordan i alverden skal jeg forholde mig til “den anden” i hans liv. Jeg kan slet ikke bære det lige i øjeblikket. 

Må lige på youtube og søge tak for rådet og de varme ord og tanker. Sætter pris på det.

Du behøver heller ikke forholde dig til den nye endnu. Du har din fulde ret til at sige at du ikke er klar til det. 

Jeg tænker også det vigtigste er at dig og faren får fundet en ordning sammen og startet et godt samarbejde op. Når det kører - så kan i tale om, hvornår du skal hilse på den nye kæreste. 

hvem ved, det kan også være de går fra hinanden inden i overhovedet er så langt. Ingen grund til at forholde dig til hende før de har et seriøst etableret og stabilt forhold. Det må jo være ganske nyt, formoder jeg. 

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym trådstarter

Puha… Ja det er det desværre. Tak for råd

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym

Hvis det er en lille trøst, så har jeg også lige været det igennem, du er ikke alene

Giv dig selv tid til at være ked af det, og ha nogle omkring dig der vil lytte… det har indtil nu taget mig 7 mdr og jeg er ved at være ovenpå igen. Min eks er blevet interesseret igen og hans nye forhold stinker mildt sagt (hans egne ord)

men det gør fandens ondt og ødelægger noget inde i en, når man bliver hold for nar og løjet for

Men tro mig du får det godt igen, du fortjener bedere hvis han er en nar, så hel og Lykke til ham hvis det er sådan han behandler andre mennesker og endda moren til hans barn…

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Kære du. 

Jeg ved desværre alt for godt hvordan du har det

November 2021 køber min mand og jeg hus sammen og alt virker perfekt og vi prøver stadig på at blive gravide. Start januar står jeeg med en positiv graviditets test og slut april skrider min mand fra mig pga "ændrede" følelser, to dage senere opdager jeg at han i virkeligheden har forladt mig for en anden.

Jeg flytter ud af vores hus og ikke engang måneden efter er hende og hendes to knægte allerede flyttet ind. Dette skaber forvirring for vores allerede 4 årige fælles søn, der gerne vil have at mig og far bor sammen.

Nu har jeg født vores datter og jeg har ikke engang fået en SMS tilbage, valgte at skrive en SMS da jeg ikke lige kunne overkomme afvisningen i telefonen da han hver gang jeg har snakket om det, har ignoreret mig.

Han har nu valgt at vil overfører sin del af forældremyndigheden til baby men stadig have samværd til den mellemste.

Jeg var så voldsomt ramt af sorg da alt det her skete at jeg fysisk blev dårlig jeg kastede op i tykke stråler, rystede og følte mig som lort.

Problemet er jeg er en F*****g stærk kvinde og jeg ved med mig selv at vi ikke var nogle former for eneste ene for min personlighed  gør at jeg ALDRIG kunne finde på at gøre det samme som han har gjort, og han har ikke den mindste dårlig samvittighed.

Det pisse hårdt græd i en måned men så samlede jeg mig op. Jeg HADER min eks mand og han kæreste for hvad de har gjort mod mig og vores familie men det handler udelukkende om vores søn. Så kan jeg hade han på andre tidspunkter og svine ham til over for familie og venner.

Husk på det er ikke din fejl at manden er en kujon og tager den nemme udvej, den stærkeste form for kvinde i verden er mødre for de sætter altid deres børns velvære foran en selv, og derfor er mødre også de personer man aldrig skal pisse af.

Sørg, det føles som om ens partner er afgået med døden og det lyder voldsomt men det er sådan det føles, men så saml dig op igen.

Jeg er fra i mandags gået igang med et sundheds år for at jeg kan få det bedre, mere vand, hvergang jeg tænker negativt om min eksmand som kan være en ren besættelse nogle gange tænker jeg på noget lykkeligt f. Eks. Jul som gør at jeg ikke tænker på ham og kan sove, blokere alle negative mennesker ude af livet og ignore når han siger alt mulig shit, mere motion. Osv osv

Du kommer igennem det, det ved jeg der er gået et halv år siden vi gik fra hinanden og til tider græder jeg stadig så det er et ongoing proces, 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Anonym

Øv for en situation! Jeg har prøvet det, og alle jeg talte med sagde altid at der var lys for enden af tunnellen. Men det kan man absolut ikke se eller forestille sig i sådan en situation og jeg blev bare så irriteret når jeg fik det at vide.

Jeg græd rigtig meget, jeg sov elendigt, drømte absurd meget, fik det fysisk skidt og tabte mig rigtig meget. Den eneste grund til jeg overhovedet kom ud af min seng og jeg forsøgte at tage mig sammen, var børnene. De var så små og havde brug for mig og jeg kunne selvfølgelig ikke svigte dem. 

Jeg talte rigtig meget med mine venner. Og selvom det var det samme vi talte om, igen og igen, så er det altså bare en hjælp. 

Jeg valgte også at starte hos en terapeut og kunne bruge hende til at komme ud med mine frustrationer, vrede og sorg. Hun gav mig en masse redskaber og den selvudvikling jeg gennemgik hos hende, hjalp mig virkelig og styrkede mig. 

Jeg syntes at tiden sneglede sig afsted og den ene dag tog den anden. Jeg fandt ud af hvor stærk jeg i virkeligheden var, hvordan jeg kunne rumme to små børn, en husholdning og et fuldtidsstudie. Jeg fik et tættere bånd til mine børn og opdagede faktisk også at hverdagene på en måde var nemmere fordi jeg lavede egne rutiner der fungerede, end da jeg boede sammen med min eksmand. 

Han kom kravlende ca. 10 måneder efter han var gået fra mig. Han savnede børnene, han savnede mig og vores fælles liv. Men han havde også svært ved at slippe hans nye kæreste, selvom det(udefra) virkede til at være et usundt og ustabilt forhold. Han så ikke meget til børnene og aflyst tit aftaler med dem, fordi han nye kæreste bestemte utrolig meget eller ofte blev vred og så var det nemmere at sende børnene hjem til mig. 
Jeg var lige begyndt at få det bedre da han kom kravlende og jeg er bare SÅ glad for at jeg var stærk nok til at sige fra. 

Jeg ved godt at nogle kan finde sammen igen. Men jeg vidste med mig selv at vi ville få et usundt forhold hvis vi forsøgte igen, fordi jeg tror jeg ville bebrejde ham for det “svigt” han udsatte både børnene og jeg for. 

Det er 11 år siden vi blev skilt. Jeg fandt en ny kæreste ca. 1 år efter skilsmissen. Jeg har aldrig haft det bedre. Min eksmand og jeg har, trods store uenigheder, altid formået at sætte børnene først, så vi har “kæmpet” for at få lavet aftaler om samvær, ferie, tøj og hvad der ellers må være, uden de store konflikter. 

Beklager det blev lidt langt. Mit råd er: Gør noget godt for dig selv. Forsøg at indgå i dialog med din eks og få lavet nogle gode aftaler om samvær. Tag evt. et selvudviklingskursus. Og tro på dig selv! Du er stærk og kan godt, selvom alt er sort og uoverskueligt lige nu. Vis dine børn du er den sejeste mor i verden og brug din netværk til at tale/græde ud, når dine børn sover eller ikke er det. 

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.