Anonym skriver:
Tak for input, det er virkelig dejligt og høre. Jeg tror også du har ret i at mange flere end man tror, også sover hver for sig i perioder. Jeg føler bare vi er de eneste i vores omgangskreds, som har “ofret” det at sove sammen. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan et ømt emne for mig. Det svier især når der bliver sagt noget a la “ej vi prioriterer virkelig at sove sammen, så må vi bare være i det sammen”. Så føler jeg virkelig at vi har nedprioriteret vores forhold. Men når alt kommer til alt så elsker jeg jo at sove med min baby. Jeg savner også min mand i sengen, men vi har bare så dårlig erfaring med det
og ja, her er de negative konsekvenser virkelig til at mærke, hvis vi begge to er helt tomme på søvn-kontoen.
Men det er jo ikke nødvendigvis en priorteringssag. Det handler jo om, at folk er forskellige, har forskellige søvnbehov, nogle vågner nemt osv. Så man kan ikke sammenligne sig med andre. Og skal man tale om det som prioritering, så prioriterer I jo bare din mands søvnkvalitet, som jo i øvrigt påvirker resten af familien og jeres parforhold.
I øvrigt anbefaler flere søvneksperter at man sover i hvert sit rum, men det er en anden snak.
Men når nu du savner at sove sammen, er det så ikke en mulighed at sove sammen i weekenden f.eks? (Hvis din mand altså ikke arbejder der)
Jeg tror man skal passe på med at se på andre og tro at de har det bedre end én selv. Har f.eks. en veninde som kan sidde og fortælle at hun overvejer at gå fra kæresten og 2 dage efter overøser hun manden med kærlighedserklæringer på SoMe og skriver at han er hendes livs kærlighed. Folk har det med at vise det positive. Og hvem siger at dem som kommer med disse kommentarer, som du bliver ked af, ikke har en mand der ville ønske at han "fik lov" til at sove i gæsteværelset?
Hvis det fungerer for jer, så skidt med hvad andre før.
Anmeld
Citér