Jeg går og tumler med nogle tanker omkring det at sove sammen/ikke at sove sammen som par. Vi har en dreng på 2,5 år og en lillesøster på 1 måned. Jeg ammede storebror i et lille års tid og samsov med ham i al den tid, da liggende amning fungerede rigtig godt og det gav os alle ganske god søvn. Og må indrømme at det var rart at der var god plads i sengen til baby og jeg. Det har dog naget mig en del, at min kæreste rykkede i gæsteværelset, jeg har savnet at sove med ham. Og nu gør vi det samme igen. Jeg bliver til tider vred og ked på min kæreste fordi han ikke kan sove ved siden af os (Han sover meget let og har generelt altid haft søvnproblemer. Jeg tror dog lidt det handler om at vænne sig til det mht baby)
alt i alt har jeg det egentlig ok med denne løsning, fordi alle parter får nogenlunde med søvn og der vægter vi virkelig højt, da alle så har det bedre.
Det handler nok mest om at det føles “forkert”, især når vi snakker med andre om det og får sådan en “nåh sover I så slet ikke sammen overhovedet??” Jeg har en forestilling om hvordan alle andre bare putter sammen, hvor baby ligger der også. Og så er der os, som er så opdelt… 
vores forhold er ellers godt og som min kæreste siger “jeg elsker dig ikke mindre fordi vi ikke sover sammen denne (lange) periode”
hvad gør I? Mon der er andre som gør som os?
Anmeld
Citér