Ideer til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.361 visninger
21 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2022

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste og jeg rigtig gerne vil giftes. Men ingen af os bryder os egentlig synderlig meget om det der med at være i centrum. 
så vi har siddet og snakket om hvordan vi egentlig skulle gøre det. 
vi begge ønsker nemlig kirkebryllup. Centrum der er fint nok. Det er alt det der med fest, sange, klinken på glad og tallerkner osv der slet ikke er os. 

vi ved jo godt vi bare kan blive gift i kirken og lade være at holde fest efterfølgende. Det virker bare også underligt. 

så nu søger vi lidt ideer til hvordan bryllupper kan foregå når man på den ene side ønsker der klassiske med hvid brud osv men ikke ønsker den store opmærksomhed bagefter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2022

Anonym

Vi blev gift i kirke og tog derefter på ophold i er slot med vores børn. Det var nogle skønne dage.  

Anmeld Citér

20. september 2022

Mrs.

Vi blev gift i kirke med det nærmeste familie kun, og så en kop kaffe og kage bagefter. Intet stort og voldsomt

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi blev gift i kirke og tog derefter på ophold i er slot med vores børn. Det var nogle skønne dage.  

Var det stadig hvid brud og det traditionelle i kirken?  

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Vi blev gift i kirke med det nærmeste familie kun, og så en kop kaffe og kage bagefter. Intet stort og voldsomt

Var det stadig hvid brud og det traditionelle i kirken?  

Anmeld Citér

20. september 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har engang været inviteret til en havefest, hvor vi blev bedt om at sætte os ud i bilerne igen og følge med. Vi endte så i den lokale kirke til bryllup og kørte derefter tilbage igen til 'havefesten'. På den måde var vi med til bryllup men helt uforberedt, og brudeparret slap for polterabend og alt det andet bryllupshejs.

Den eneste jeg havde lidt ondt af var brudens far, der helt uforberedt skulle følge sin datter op af kirkegulvet. Han var skrubforvirret og lidt i panik over, at han ikke havde taget slips på, så det måtte han låne af gommen. Så måske lige varsko forældrene et par dage i forvejen. Det er immervæk en stor dag for dem også. 

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Jeg har engang været inviteret til en havefest, hvor vi blev bedt om at sætte os ud i bilerne igen og følge med. Vi endte så i den lokale kirke til bryllup og kørte derefter tilbage igen til 'havefesten'. På den måde var vi med til bryllup men helt uforberedt, og brudeparret slap for polterabend og alt det andet bryllupshejs.

Den eneste jeg havde lidt ondt af var brudens far, der helt uforberedt skulle følge sin datter op af kirkegulvet. Han var skrubforvirret og lidt i panik over, at han ikke havde taget slips på, så det måtte han låne af gommen. Så måske lige varsko forældrene et par dage i forvejen. Det er immervæk en stor dag for dem også. 

Vi har selv været lidt inde på ideen om fødselsdagsfest eller havefest hvor vi får en præst ud og vier os on the spot (har en ven af familien der er præst). Men så bortfalder den traditionelle kirke med hvis brud osv. 

vi har også været inde på at inviterer til selve kirken og arrangerer fest for gæsterne bagefter men hvor vi simpelthen bare ikke deltager. Virker bare også forkert.

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym

Vi bad toastmaster meddele, når han præsenterede sig, at vi frabedte os bryllupstraditioner under middagen. Ingen kys, ingen klirren eller stampen og alt det andet åndssvage  sikke en lettelse 

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi bad toastmaster meddele, når han præsenterede sig, at vi frabedte os bryllupstraditioner under middagen. Ingen kys, ingen klirren eller stampen og alt det andet åndssvage  sikke en lettelse 

Jah det sagde jeg også til kæreste. Hvortil han grinede og sagde “øhm har du mødt din svigerfamilie?” Og korrekt. De ville gå stik modsat og så bare gøre det dobbelt så meget

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jah det sagde jeg også til kæreste. Hvortil han grinede og sagde “øhm har du mødt din svigerfamilie?” Og korrekt. De ville gå stik modsat og så bare gøre det dobbelt så meget

Enten gir i pokker i det eller også lader i være at holde noget. Lader ikke til at målgruppen er til begrænsninger - hvilket jeg egentlig synes er uforskammet. 

I kan også holde en new york style reception med cocktails og pindemadder og band. Så skal man ikke sidde ned og høre 300 taler og alt hvad der medfølger til suppe, steg og is  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.