Stor vuggestue, sensitivt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Jeg har altid haft den samme opfattelse som dig. At dagplejen er mere nærværende, færre børn og mere plads til de børn der er sensitive. Men efter at have haft 3 børn igennem møllen, kan jeg kun fortælle, at det er ikke længere er min opfattelse/oplevelse.

Men den første var dagplejemoderen simpelthen fantastisk. Hun var aldrig syg og ferier var altid planlagt i god tid og hun havde et godt samarbejde med gæstedagplejen så min den ældste trivedes og var glad for at gå der. 

Derfor valgte vi også dagpleje til den mellemste. Fordi vi havde så gode erfaringer.

Min den mellemste havde (på de 2 år hun var i dagpleje) 6 forskellige dagplejemødre. 4 forskellige dagplejesteder med hver deres rutiner. De lå i hver deres ende af kommunen så vi måtte fragte barnevogn land og rige rundt. Der var konstant sygdom det ene eller det andet sted og den mellemste blev virkelig utryg og det blev vi også. Så da den sidste kom, valgte vi vuggestue og det var klart den bedste beslutning.

Alting foregår i de samme lokaler. Der er intet ud af huset. Ingen fremmede. Alle kender hinanden, også børnene. Selvom de var flere, så var det bare mere trygt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nej men tænker mon ikke der er et eller andet kommunalt eller privat selv om det er svært evt en gæstepleje. Måske lidt længere væk ja jeg ved godt det lyder træls men når man er sensitiv er det også svært med mange børn

Der er virkelig rift om de private dagplejere i Odense C. Da vi ikke har bil er længere væk ikke en mulighed. Jeg har gjort alt for dagpleje, men der er ganske enkelt ikke plads.

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym trådstarter

Igen skriver:

Jeg syntes du skal skynde dig at favne de tanker du gør dig om autisme. Jo tidligere indsats jo bedre, og især hvis fagpersoner også har udtalt bekymring. Der er ingen grund til dit barn ikke kan tælle for 2 pga udviklingspotentiale, det betyder jo udelukkende hun har lidt mere tid fra pædagogerne. Som mor til flere autister ville jeg personligt tage en snak med Ppr omkring opstart 

Fysioterapeuten er tilknyttet PPR også. De vil gerne se udviklingen an.

jeg oplever, at ingen taget bekymringer om så små børn seriøst, også selvom de kan se problematikkerne.

Har du erfaring med at få støtte til et barn under 1 år? Jeg synes, jeg løber hovedet ind i en mur og tager meget gerne mod input. 

Anmeld Citér

20. september 2022

B&J

Anonym skriver:

Der er virkelig rift om de private dagplejere i Odense C. Da vi ikke har bil er længere væk ikke en mulighed. Jeg har gjort alt for dagpleje, men der er ganske enkelt ikke plads.

Åh for pokker det er godt nok træls 

Anmeld Citér

21. september 2022

Hanspige

Som mor til to præmature børn, hvoraf en af dem har autisme og en er i udredning. Begge er sensitive. 

Vuggestue var klart det rette valg her! Der er flere professionelle øjne på børnene, alt forgår i samme hus, de kender alle voksne. Dagligdagen bliver ikke ændret, rutinerne er de samme, uanset om der er sygdom eller ej. 

Dagpleje fungerede slet ikke her.. 

Anmeld Citér

21. september 2022

Mitguld

Kan kun sige til dig som mor, følg din mavefornemmelse

Kender alt til når ens bekymringer ikke bliver taget seriøst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.