Stor vuggestue, sensitivt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.637 visninger
25 svar
7 synes godt om
19. september 2022

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg bor i Odense C, hvor pasningsmulighederne er små, og der er mange om buddet.

I december stopper min barsel, og mit barn skal køres ind i november.

Min fornemmelse er, mit barn allerede er sensitivt. Spiser ikke, når der er mange lyde/distraktioner. Er dårlig til øjenkontakt og det sociale, når der sker for meget samtidig. Er generelt meget flyvsk og meget let at distrahere, bagud motorisk mm.

Derfor havde jeg sat alt ind på dagpleje.

Men der er virkelig rift om pladserne, og jeg har ikke mulighed for at skubbe barsel yderligere - alt er brugt.  

Selv efter rigtig mange samtaler med pladsanvisningen, er vi blevet tilbudt en vuggestueplads. I en stor vuggestue.

Der er 90+ børn.

Det ligger et stenkast fra min bopæl, og jeg vil kunne hente klokken 14 hver dag. Det er jo positivt.

Men jeg besøgte det i sidste uge, og sidder tilbage med en dårlig fornemmelse. De er på stuer af 12 børn, men går ud i større grupper (24 børn) hver dag efter middag. 

Og jeg er så nervøs for mit sensitive barn.

Pladsanvisningen har ikke andre muligheder i vores område, og vi har ikke bil, så kan ikke køre langt for det. 

Derfor: Hvad er jeres erfaringer med store vuggestuer? Jeg har virkelig brug for input … er så nervøs. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2022

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Hej alle

Jeg bor i Odense C, hvor pasningsmulighederne er små, og der er mange om buddet.

I december stopper min barsel, og mit barn skal køres ind i november.

Min fornemmelse er, mit barn allerede er sensitivt. Spiser ikke, når der er mange lyde/distraktioner. Er dårlig til øjenkontakt og det sociale, når der sker for meget samtidig. Er generelt meget flyvsk og meget let at distrahere, bagud motorisk mm.

Derfor havde jeg sat alt ind på dagpleje.

Men der er virkelig rift om pladserne, og jeg har ikke mulighed for at skubbe barsel yderligere - alt er brugt.  

Selv efter rigtig mange samtaler med pladsanvisningen, er vi blevet tilbudt en vuggestueplads. I en stor vuggestue.

Der er 90+ børn.

Det ligger et stenkast fra min bopæl, og jeg vil kunne hente klokken 14 hver dag. Det er jo positivt.

Men jeg besøgte det i sidste uge, og sidder tilbage med en dårlig fornemmelse. De er på stuer af 12 børn, men går ud i større grupper (24 børn) hver dag efter middag. 

Og jeg er så nervøs for mit sensitive barn.

Pladsanvisningen har ikke andre muligheder i vores område, og vi har ikke bil, så kan ikke køre langt for det. 

Derfor: Hvad er jeres erfaringer med store vuggestuer? Jeg har virkelig brug for input … er så nervøs. 

Jeg synes ikke det lyder til at være mange med 12 børn på en stue i en vuggestue. De er 16 børn i min datters. 

Hvordan var det inde på stuerne, da I besøgte vuggestuen. Var der meget larm, eller var der "almindelig" larm? Virkede pædagogerne til at have overskud eller ej? Og hvad med børnene, var de glade? 

De er som sagt 16 børn i min datters vuggestue, det virker af mange, men børnene er glade og de vokse har overskud.

Så jeg vil helt sikkert anbefale at kigge på trivsel frem for antal

Anmeld Citér

19. september 2022

BG17

Profilbillede for BG17

Og når børnene skal udenfor over middag, er det jo langt de fleste, der sover middagslur, nogle længere tid end andre. 

Når de leger udenfor, virker grupper altid mindre. Nogle rutsjer, nogle leger i sandkasse, nogle køre på scootere, nogle gynger osv osv. 

Så jeg ville slet ikke være bekymret, hvis som sagt, at børnene virker glade og trygge, samt pædagogerne virker til at have overskud

Anmeld Citér

19. september 2022

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Jeg synes ikke det lyder til at være mange med 12 børn på en stue i en vuggestue. De er 16 børn i min datters. 

Hvordan var det inde på stuerne, da I besøgte vuggestuen. Var der meget larm, eller var der "almindelig" larm? Virkede pædagogerne til at have overskud eller ej? Og hvad med børnene, var de glade? 

De er som sagt 16 børn i min datters vuggestue, det virker af mange, men børnene er glade og de vokse har overskud.

Så jeg vil helt sikkert anbefale at kigge på trivsel frem for antal

Heller ikke, når de går sammen i grupper á 24 børn efter middag?

Jeg var der til middag, da langt de fleste børn sov lur, så jeg har lidt svært ved at vurdere støjniveau mv.

De er 4 pædagoger (og en medhjælper) på hver stue. 

Anmeld Citér

19. september 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har ingen erfaring med vuggestue, da vores datter var i dagpleje. Men har du overvejet privat dagpleje udenom pladsanvisningen? 

Anmeld Citér

19. september 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Selvom de på papiret er samlet 2 stuer over middag, så er realiteten af nogle børn sove lur, nogle er udenfor, nogle er hentet, nogle syge, nogle spiser mad osv. Og det giver flere hænder til at hjælpe børnene, fordi pædagogerne på et tidspunkt også begynder at gå hjem.

Anmeld Citér

19. september 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis du kan hente tidligt bliver det begrænset, hvor meget dit barn er med over middag. De sover jo lur

Ellers synes jeg ikke stuer af 12 børn med 4 (5) medarbejdere lyder helt skidt. Hvor mine børn går er de 16 børn og 4 pædagoger. De er gode til at tage børnene med ud i mindre grupper om formiddagen, så der var 3-4 børn med hver pædagog.

Men ja. Ville altid anbefale at følge mavefornemmelsen, men det er jo ikke nemt hvis der ikke er andre alternativer

Anmeld Citér

19. september 2022

Soonmom

Hvor meget opdelt er de og hvornår går de helt præcis sammen, det synes jeg siger meget .

Jeg arbejder i en vuggestue med 24 børn og det ville jeg ikke selv have min børn i

Men nogen steder går de i grupper fra kl 8 først sammen fx 15:30 og det tænker jeg er langt bedre.

(Hos os går vi først i grupper kl 9 og er sammen igen når de begynder at stå op. Dvs at der ofte er ca 20-24 børn sammen med 8-9 og igen mellem13:30-15:30 ish) og det ville jeg ikke byde mit eget barn )

Anmeld Citér

19. september 2022

årgang84

Profilbillede for årgang84

Blot en indskydelse. 

Husk dit barn sover typisk til middag..

Så den der med at hente tidligt kommer jo an på dit barns rytme ift den søvn..

Syntes mange gerne vil sige "ja jeg henter jo tidligt" hmmm vores sov til alt mellem 14.30 og 15.15 og DAGPLEJEN satte stort ind på at de skulle have mulighed for at vågne selv komme og og blive skiftet ud og mulighed for lidt mad inden de skulle hjem, da det var en hyggestund. 

Anmeld Citér

19. september 2022

B&J

Jeg havde valgt at putte mit barn i dagpleje eller det gjorde jeg og han elskede hans dagplejemor og de få børn der var og der var 100% plads til når han havde et ekstra behov fordi vores dreng er også sensitiv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.