Svær at gøre renlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.764 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. september 2022

Anonym trådstarter

Min søn er 3,5 år og jeg kunne virkelig godt tænke mig, at han smed bleen snart! Men han tisser bare i bukserne og er ligeglad.

Planen var, at han skulle gøres renlig i sommerferien, men den plan var han ikke med på. Han græd, hver gang han skulle på toilettet og nægtede at gå uden ble, så det opgav vi.

Jeg har fortsat øvet ham i at sidde på toilet og han er ikke bange længere. Han vil også godt prøve at gå uden ble, så der er sket store fremskridt!

Men han har sådan vænnet sig til bleen, at når han er uden, så tisser han bare, hvor han står og går og er nærmest selv ligeglad med det...(3 gange indenfor den sidste time, selvom han også gjorde det på toilettet).

Jeg har gjort hans storebror renlig, det gik noget nemmere.

Hvordan kan jeg øve det? Han har maks gået uden ble en times tid, fordi han tisser så meget i bukserne.

Jeg tror ikke, at han kan blive mere klar, end han er nu, men han har fundet en eller anden tryghed i bleen, som han skal vænnes fra.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2022

B&J

For mig lyder det bare som om han ikke er klar hvorfor ikke vente? 

Anmeld Citér

16. september 2022

Kastanje

Han lyder da slet ikke klar..? Det er ikke svært at pottetrænet et barn der er klar. … 

Anmeld Citér

16. september 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min søn er 3,5 år og jeg kunne virkelig godt tænke mig, at han smed bleen snart! Men han tisser bare i bukserne og er ligeglad.

Planen var, at han skulle gøres renlig i sommerferien, men den plan var han ikke med på. Han græd, hver gang han skulle på toilettet og nægtede at gå uden ble, så det opgav vi.

Jeg har fortsat øvet ham i at sidde på toilet og han er ikke bange længere. Han vil også godt prøve at gå uden ble, så der er sket store fremskridt!

Men han har sådan vænnet sig til bleen, at når han er uden, så tisser han bare, hvor han står og går og er nærmest selv ligeglad med det...(3 gange indenfor den sidste time, selvom han også gjorde det på toilettet).

Jeg har gjort hans storebror renlig, det gik noget nemmere.

Hvordan kan jeg øve det? Han har maks gået uden ble en times tid, fordi han tisser så meget i bukserne.

Jeg tror ikke, at han kan blive mere klar, end han er nu, men han har fundet en eller anden tryghed i bleen, som han skal vænnes fra.

Jeg ser ingen klarhed i det du skriver, sorry to say.

Han er 3,5 år.

Hvorfor SKAL han være blefri nu? 

Anmeld Citér

16. september 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ville tage en periode, hvor i overhovedet ikke presser på eller snakker on toilettet, udover når han selv viser interesse. Han lyder ikke til at være klar.

Anmeld Citér

16. september 2022

Mrs.

Synes som de andre siger, også at han slet ikke lyder klar! Og det er der intet galt i. Nogen er klar når de er 2 år, andre når de er 4 år. Det skal nok komme lige pludselig at han ikke synes det er rart med en beskidt/våd ble, eller viser interesse for at prøve at gå på wc. Vent til han er klar og viser det selv, indtil da vil du ikke komme nogen vegne med det. 
Min nevø er 4 1/2 og er først nu blevet blefri i dagstimerne. Men da han først var klar tog det 14 dage så havde han styr på det  

Anmeld Citér

16. september 2022

Mrs.

Ved ikke hvad bleer i bruger men jeg skiftede med min søn til bukseble (up and go) da han var omkring 2 (han var blefri tidligt) og det giver en anden fornemmelse også at være en stor dreng der bruger bukseble, selv at kunne trække dem ned og op osv. måske en ide hvis i ikke allerede bruger det. 

Anmeld Citér

16. september 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Min den ældste blev først renlig ved 4 års alderen. Han var ikke klar før. Lillebror derimod renlig omkring 3 års alderen.  

Det der har virket her var på toilet på faste tidspunkter fx mår man vågner, kl 9, kl 12, 14:30 osv. I samarbejde med børnehaven. Stadig med ble på det her tidspunkt. Når barnet har været fortrolig med potte/toilettet, så er bleen taget af og klistermærkerne taget i brug, og når man havde fået x antal klistermærker fik man en gave som de selv havde været med til at vælge. Klistermærker var selvfølgelig kun herhjemme og ikke i børnehaven. Med den lille som lige har smidt bleen tog det kan 3 dage, så siger han til. Det let var det ikke med den store, det tog et par uger. 

Kam godt forstå I vil have ham renlig inden vinter, men er barnet ikke klar er det ikke nemt. Held og lykke

Anmeld Citér

17. september 2022

Mortiltreogmåskefire

Vent 3 mdr og prøv igen

en af mine børn var også ligeglad når han tissede i bukserne, men jeg fandt så ud af at det var fordi at han ikke ville have at jeg skulle bestemme  

jeg lod som ingen ting når han tissede i bukserne og ventede 10 min for at se om han selv reagerede på det og det gjorde han, tog dem selv af og ville have rene på  

det er nemmere om sommeren hvor børnene kan være udenfor  

Anmeld Citér

17. september 2022

Anonym trådstarter

Han fik også bleen på igen, efter jeg havde skrevet ovenstående og han nåede at tisse i bukserne 4 gange på et par timer! (Vi skældte ham ikke ud og han blev ikke ked af det)

Har I andre oplevet, at de på et tidspunkt giver udtryk for, at de vil have bleen af? For ham her virker yderst tilfreds med at kunne gøre det i bleen. Selvom han hader at blive skiftet og jeg har nævnt for ham, at hvis man går på toilettet, slipper man for ble.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.