Søvnløse nætter, hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vores ældste sov ikke mere end max 30 minutter ad gangen døgnet rundt det første år...

og det var kun mig der kunne putte ham.. han kunne gå ligges hos far når han sov men det var kun hos mig han faldt i søvn..

det var vanvittigt hårdt..

specielt da jeg blev sendt afsted til diverse jobsøgningskurser fra første dag min barsel sluttede.. så jeg skulle afsted i 8 timer og sidde foran en computer i et rum med en masse andre mennesker med måske 2 timers søvn i løbet af natten når det blev lagt sammen..

det bliver nemmere.. og man finder løsninger udfra hvad der kan passe med ens situation... min løsning var at sove med ham på brystkassen på sofaen med et lavt sofabord helt tæt på med puder på-just in case.. men aldrig er han trillet fra mig i mens vi sov sammen...

han er 11 år i dag...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2022

B&J

Det er meget forskelligt fra barn til barn undskyld ved godt det ikke er det svar du ønsker men vores søn sov aldrig 

1 time eller 1/2 af gangen max også var han altid vågen tilpas og glad men wow faldt nogle gange i søvn i de sjoveste stillinger og det stod på i 1år 

vores pige sover om natten men om dagen ikke så meget men det er lige til når man får sin nattesøvn 

Anmeld Citér

22. september 2022

Anonym trådstarter

Tak for endnu flere inputs

Vi er begyndt at mistænke at hun lider af silent refluks da der er en del sammenhæng med symptomerne. Bla det med at hun slet ikke vil ligge ned selv hverken når hun er vågen eller når hun sover. Så nu er jeg gået på mælkefri diæt og vi har eleveret hovedgærdet på hendes baby nest hvilket har hjulpet en smule. Vi må få bestilt en tid ved lægen. Man kan få noget medicin for det, men lægerne er vist ret modstræbende ved at udskrive det. De sidste par dage haft været sindsygt hårde da hun næsten ikke vil være ved hendes far. I dag har hun tilgengæld sovet nogle lange lure i slyngevuggen. Jeg håber at det er diæten der virker

Anmeld Citér

22. september 2022

Anonym trådstarter

Iøvrigt har jeg nu læst om co sleeping og tror godt jeg tør forsøge har polstret siden af vores seng med hynder fra vores havesofa så hun ikke kan falde ned i revnen af sengen. Og så med de forholdsregler der er for at hun hverken falder ned eller får det for varmt skal det nok gå. Tror jeg vil prøve det i morgen mens hendes far er på job

Anmeld Citér

23. september 2022

Mt_2020

Vores datter sov først nogenlunde igennem da hun var næsten 2 år. 

Anmeld Citér

23. september 2022

fehår

Anonym skriver:

Tak for endnu flere inputs

Vi er begyndt at mistænke at hun lider af silent refluks da der er en del sammenhæng med symptomerne. Bla det med at hun slet ikke vil ligge ned selv hverken når hun er vågen eller når hun sover. Så nu er jeg gået på mælkefri diæt og vi har eleveret hovedgærdet på hendes baby nest hvilket har hjulpet en smule. Vi må få bestilt en tid ved lægen. Man kan få noget medicin for det, men lægerne er vist ret modstræbende ved at udskrive det. De sidste par dage haft været sindsygt hårde da hun næsten ikke vil være ved hendes far. I dag har hun tilgengæld sovet nogle lange lure i slyngevuggen. Jeg håber at det er diæten der virker

Dejligt, at det går fremad. God idé at afprøve mælkefri diæt, og det er godt at høre, at du så småt overvejer samsovning. Jeg håber på fortsat bedring for jer Husk, at der ligger et tigerspring lige omkring 8 uger, som godt kan gøre baby ekstra klistret og morglad. 

Min klistrede velcrobaby er de sidste par dage lige pludselig blevet glad for babyindsats i højstolen og for at ligge på sit legetæppe og lege selv. Det er jo et kvantespring i forhold til tidligere!  Hun er 11 uger. Jeg håber, at det samme venter rundt om hjørnet for dig Søvnen arbejder vi stadig på, men det er skønt med babyfri arme om dagen, så jeg kan tage mig af de andre unger.

Anmeld Citér

23. september 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

De andre har givet en masse gode råd, så jeg vil blot supplere med sovendeboern.dk (også en FB-gruppe). 

Du skal bare vide, at din baby er HELT normal. Måske har hun refluks eller låsninger i kroppen, men behovet for nærhed i søvnen er helt normalt. Hos os blev han rigtig glad for barnevognen om dagen efter et par måneder. 

Sæt forventningerne til jeres hverdag ned og tag al den søvn, du kan skaffe.

Tillykke med den lille!

Kh en mor der stadig ser frem til mere end 3 timers sammenhængende søvn - men det skal nok komme (hurra for kaffe)

Anmeld Citér

23. september 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hvornår er man ovre den værste periode med søvnløse nætter? Synes jeg har læst at de første 3 måneder er de hårdeste, men hvad de jeres erfaring?

Hilsen en træt mor 

De første tre måneder var med begge mine sønner absolut de nemmeste = dem med mest søvn. Her sov mine sønner fra 22.30-7.00 kun afbrudt af en enkelt amning. Jeg ammede så til gengæld hver time fra kl. 18-22

Da mine sønner fyldte 3 måneder kom der en ekstra amning ind pr. Nat og fra de. 9 mdr. (hvor jeg startede på job) havde vi ca. 1 år hvor de vågnede (og skulle trøstes / have flaske / hygge hver ENESTE time - SHIT!!! DET var tough! 
Jeg tænker alle børn er vidt forskellige, så du kan nok ikke bruge mit svar til så meget

Anmeld Citér

24. september 2022

Sje

Anonym skriver:

Hvornår er man ovre den værste periode med søvnløse nætter? Synes jeg har læst at de første 3 måneder er de hårdeste, men hvad de jeres erfaring?

Hilsen en træt mor 

Vores søn på 3 vågner stadig om natten. Pt. hver nat. 

Så der findes vidst intet facit

Anmeld Citér

24. september 2022

esioul

Anonym skriver:

Hilsen en træt mor 

Det første år trak tænder ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.