Hjææælp!!!!??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har han ret?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.518 visninger
21 svar
90 synes godt om
1. september 2022

Kelly81

Kære jer derude

Jeg står i en forfærdelig situation, hvor min kæreste og jeg er ved at gå fra hinanden 2 uger før vores termin. Dette skyldes en voldsom konflikt vi lige har haft, hvor vi nu begge føler os forurettet, og ikke kan se det fra den anden parts side. Jeg leder derfor efter al den feedback jeg kan få, for at finde ud af om jeg er helt galt på den, og vil være uendelig taknemmelig for alle overvejelser og tanker du/i vil give. ��

Vores konflikt handler om utroskab, og startede da jeg blev mistroisk over hvorfor han, siden vi blev kærester for 3 år siden, har været meget hemmelig med sin telefon. Han skrev mig derefter en lang og overbevisende mail om, at grunden til at han gemte sin telefon, var fordi jeg var jaloux og vil overeagere hvis jeg så ham skrive med veninder jeg ikke kendte. Han følte at jeg med min mistroiskhed beskyldte ham for dårlig opførelse, hvilket var urimeligt, da han aldrig ville være illoyal overfor mig eller gøre ting bag min ryg der brød med vores tillid. Jeg kunne dog mærke at han løj, og dette blev startskudet på halvanden uges vanvittig konflikt med så massive og gentagende løgne at jeg følte min virkelighedssans var ved at blive vendt på hovedet. Hver dag blev han afsløret i en løgn, hvorefter han sværgede at han ikke ville lyve mere, for bare at fortsætte med at lyve igen næste dag, hvilket stod på i en uge og drev mig helt ud på kanten af hvad jeg kunne klare, især som gravid med en fødsel lige om hjørnet, og alle min urinstinkter der higede efter tryghed og loyalitet . Der kom gradvist ny information hver dag, som efter halvanden uge blev til et samlet billede af at han havde haft to forhold bag min ryg. Den ene, sagde han var en overvejende platonisk relation til en kvinde han havde dated op til han mødte mig. Gennem hele vores forhold havde de mødtes til kaffe hjemme hos hende hver 2-3 mdr til venskabelig snak, men få gange havde der været nogen for lange farvelknus. Da han løbende havde slettet deres sms korrespondance kunne jeg ikke se hvad de havde skrevet om, men det lykkedes ham at genskabe et par enkelte sms’er, hvori han skrev at han holdte hende hemmelig for mig, fordi han havde nogle følelser for hende som han ikke kunne slukke for. Det andet forhold var til en kvinde han kyssede med til en fest, og derefter havde en intens sms-korrespondance med, som endte med et møde hjemme hos hende hvor der ikke skete noget. Jeg har snakket med hende, og hun fortalte at han havde talt utroligt dårligt om mig. Min reaktion under den halvanden uge var at jeg spiste og sov meget lidt, og det gjorde han heller ikke. Da jeg endelig fandt ud af sandheden efter de utallige løgne, flippede jeg ud og kastede en vandmelon ned i gulvet, og slog ham på skulderen, hvilket jeg straks undskyldte for bagefter. Han synes dog nu at den opførelse og det uge lange krydsforhør jeg udsatte ham for, var under al kritik, og en fuldstændig manglende empati for ham, fordi jeg ikke tænkte på hvor hårdt det var for ham. Jeg skulle have stoppet mig selv og tænkt på at han heller ikke fik spist eller sovet og stadig have en fornemmele af ansvar over for ham, under vores konflikt, uanset hvad han havde gjort. Hans primære konklusion af det hele er, at han nu ikke mere kan stole på at jeg vil passe på ham og vil ham det bedste. Hans utroskab var i hans øjne en mindre ting som slet ikke legitimere min opførelse. Han undskylder utroskaben med at han ikke var glad i vores forhold og virker ikke oprigtig ked af at han gjorde det, men ser min reaktion og manglende forståelse af ham som mindst ligeså slemt. Har han ret i hvad han siger? Jeg skal føde inden for de næste par uger, og er helt i chock, så jeg ved at min dømmekraft er svækket lige nu, og vil derfor sætte utrolig meget pris på enhver feedback jeg kan få!  ��  

Hilsen en desperat sjæl

Anmeld Citér

1. september 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Kelly81 skriver:

Kære jer derude

Jeg står i en forfærdelig situation, hvor min kæreste og jeg er ved at gå fra hinanden 2 uger før vores termin. Dette skyldes en voldsom konflikt vi lige har haft, hvor vi nu begge føler os forurettet, og ikke kan se det fra den anden parts side. Jeg leder derfor efter al den feedback jeg kan få, for at finde ud af om jeg er helt galt på den, og vil være uendelig taknemmelig for alle overvejelser og tanker du/i vil give. ��

Vores konflikt handler om utroskab, og startede da jeg blev mistroisk over hvorfor han, siden vi blev kærester for 3 år siden, har været meget hemmelig med sin telefon. Han skrev mig derefter en lang og overbevisende mail om, at grunden til at han gemte sin telefon, var fordi jeg var jaloux og vil overeagere hvis jeg så ham skrive med veninder jeg ikke kendte. Han følte at jeg med min mistroiskhed beskyldte ham for dårlig opførelse, hvilket var urimeligt, da han aldrig ville være illoyal overfor mig eller gøre ting bag min ryg der brød med vores tillid. Jeg kunne dog mærke at han løj, og dette blev startskudet på halvanden uges vanvittig konflikt med så massive og gentagende løgne at jeg følte min virkelighedssans var ved at blive vendt på hovedet. Hver dag blev han afsløret i en løgn, hvorefter han sværgede at han ikke ville lyve mere, for bare at fortsætte med at lyve igen næste dag, hvilket stod på i en uge og drev mig helt ud på kanten af hvad jeg kunne klare, især som gravid med en fødsel lige om hjørnet, og alle min urinstinkter der higede efter tryghed og loyalitet . Der kom gradvist ny information hver dag, som efter halvanden uge blev til et samlet billede af at han havde haft to forhold bag min ryg. Den ene, sagde han var en overvejende platonisk relation til en kvinde han havde dated op til han mødte mig. Gennem hele vores forhold havde de mødtes til kaffe hjemme hos hende hver 2-3 mdr til venskabelig snak, men få gange havde der været nogen for lange farvelknus. Da han løbende havde slettet deres sms korrespondance kunne jeg ikke se hvad de havde skrevet om, men det lykkedes ham at genskabe et par enkelte sms’er, hvori han skrev at han holdte hende hemmelig for mig, fordi han havde nogle følelser for hende som han ikke kunne slukke for. Det andet forhold var til en kvinde han kyssede med til en fest, og derefter havde en intens sms-korrespondance med, som endte med et møde hjemme hos hende hvor der ikke skete noget. Jeg har snakket med hende, og hun fortalte at han havde talt utroligt dårligt om mig. Min reaktion under den halvanden uge var at jeg spiste og sov meget lidt, og det gjorde han heller ikke. Da jeg endelig fandt ud af sandheden efter de utallige løgne, flippede jeg ud og kastede en vandmelon ned i gulvet, og slog ham på skulderen, hvilket jeg straks undskyldte for bagefter. Han synes dog nu at den opførelse og det uge lange krydsforhør jeg udsatte ham for, var under al kritik, og en fuldstændig manglende empati for ham, fordi jeg ikke tænkte på hvor hårdt det var for ham. Jeg skulle have stoppet mig selv og tænkt på at han heller ikke fik spist eller sovet og stadig have en fornemmele af ansvar over for ham, under vores konflikt, uanset hvad han havde gjort. Hans primære konklusion af det hele er, at han nu ikke mere kan stole på at jeg vil passe på ham og vil ham det bedste. Hans utroskab var i hans øjne en mindre ting som slet ikke legitimere min opførelse. Han undskylder utroskaben med at han ikke var glad i vores forhold og virker ikke oprigtig ked af at han gjorde det, men ser min reaktion og manglende forståelse af ham som mindst ligeså slemt. Har han ret i hvad han siger? Jeg skal føde inden for de næste par uger, og er helt i chock, så jeg ved at min dømmekraft er svækket lige nu, og vil derfor sætte utrolig meget pris på enhver feedback jeg kan få!  ��  

Hilsen en desperat sjæl

Min helt ærlige mening, er at han er i gang med at få dig til at tro, at du er gal på, når det i virkeligheden er ham som har løjet så det drev ned at væggene. 

Du skal ikke hjem til/med ham, du skal videre! 

Anmeld Citér

1. september 2022

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Kelly81 skriver:

Kære jer derude

Hilsen en desperat sjæl

Kort sagt… NEJ!!! Han har ikke ret. Han lyder som en uempatisk manipulerende kujon af et røvhul at være ! 
det er HAM der har været dig utro og HAM der har fyldt dig med løgn. Ydermere har han talt dårligt om dig til hans side tøs og nu prøver at han smide det hele over på ham. ! 

du fortjener bedre end en type som ham ! Bliver sq helt harm på dine vegne  

okay forkert at slå uanset hvad. Men større forståelse for det end utroskab på grundlag at man ikke er glad i sit forhold. Er man ikke det så taler man om det så der kan gøres noget ved det. Man laver ikk noget udenom 

Anmeld Citér

1. september 2022

Kontrast

Profilbillede for Kontrast

Hvor er jeg ked af, at alt det her først kommer frem nu, hvor I er ved at få et barn sammen, for han virker ikke som en, der er god at bygge en fremtid op med. Jeg synes ikke, at den måde han har været utro på I sig selv er slem, men hele adfærden rundt omkring, hvor han lyver og manipulerer for at få dig til at føle dig skyldig er for meget. 

Anmeld Citér

1. september 2022

fehår

Profilbillede for fehår

Klassisk gaslighting. Han er helt klar over, at den eneste måde at "vinde" på er at få dig til at føle dig som skurken. Det er du ikke. Han har ikke kun været dig utro men gentagende gange løjet om det og fået dig til at føle, du gjorde noget galt ved at lytte til dine egne instinkter.

Anmeld Citér

1. september 2022

ErDuHerIkkeSnart

Løb. Og se dig aldrig tilbage!

Anmeld Citér

1. september 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 3

Som ovenstående skriver. Løb og se dig aldrig tilbage. 

kæmpe idiot ikke nok med at han har været utro og løjet flere gange. Prøver han at gør dig til skurken. Ham kan du aldrig få en god fremtid med. Skynd dig væk. En dag vil du finde en god mand som fortjener dig.

Anmeld Citér

1. september 2022

BG17

Profilbillede for BG17

Jeg er enig med ovenstående svar. Læs om gaslighting og narcissisme. 

Jeg håber, du kommer væk fra ham, inden du føder. Alle de bedste tanker til dig. 

Anmeld Citér

1. september 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Enig med de andre.. Det er klassisk gaslightning og du skal ikke tro på ham

Anmeld Citér

1. september 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Løb. Ham der vil over de næste par år nedbryde dig mere og mere psykisk. Med et barn på armen. 

Hvis der er nogen der skal passes på, have ekstra omsorg og have lidt mere line ift voldsomme reaktioner - så er det sig som højgravid. 
Det der er manipulation. 

Læs lige hvad du skriver igen: 

- han har gennem hele jeres forhold haft kontakt med andre piger, både fysisk og psykisk 
- han legaliserer hans opførsel med et “hårdt” forhold ( nej, så taler normale mennesker om tingene) 
- han lægger al ansvar over på dig og prøver endda at give dig skylden for hans opførsel 
- han viser ikke specielt meget empati, sympati og forståelse for din situation som gravid - vil du opdrage din eventuelle søn til at det er sådan man er overfor sin gravide kone? 

Løb. Læs hvor mange der skriver det herinde. Tro mig, du kommer aldrig til at fortryde at du gik

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.