Anonym skriver:
Tak for gode pointer. Dem skal jeg lige tygge lidt på, tror jeg.
Jeg er egentlig ikke interesseret i at fri til ham, så meget betyder ægteskabet ikke for mig. Og på det punkt er jeg nok også lidt for traditionel. Måske bunder det hele i, at jeg ikke føler mig set som kvinde, på samme måde som jeg føler de andre er blevet. Det gør mig ked af det og også lidt flov at være hende, hvis kæreste bare er total uromantisk og som aldrig har gjort noget for at glæde/overraske mig, udelukkende med det formål at det var til “mig”. Måske bunder det i virkeligheden i mere end et frieri. Måske er det en manglende anerkendelse af at jeg trods alt har båret og født hans børn, og at jeg savner at føle at jeg også er andet end en mor og “husbestyrerinde”.
Jeg har aldrig vendt dette med andre, så jeg var egentlig mest nysgerrig på om andre har følt på samme måde som jeg. Mere end det er en løsning til at blive gift, jeg søger.
Hejsa du.
Jeg eller vi er heller ikke gift, trods det vi snart har været sammen i 20 år, men jeg ser det ikke som noget pinligt eller et problem. Jeg tror i og for sig der er mange der lever sådan i dag.
Og spørger folk undrende hvorfor vi ikke er gift får de svaret: når vi ikke er gift kan vi heller ikke blive skilt, sådan som størstedelen af alle gifte bliver idag. Så plejer de at klap kaje.
Jeres kærlighed er jo den samme (forhåbentlig) om I er gift eller ej.
Når jeg spørger nogle, HVORFOR de er gift, får jeg som regel svaret; fordi vi elsker hinanden... -jamen elskede I ikke hinanden før ægteskabet? Så tænker folk alligevel en ekstra gang.
Lev nu bare som I gør bare I elsker hinanden og er lykkelige som I er.
Anmeld
Citér