Jeg har det sidste års tid gået og følt mig flov, og pinlig over at vi som det eneste par i vores relative store vennegruppe ikke er gift.
Sagen er den at jeg faktisk aldrig har drømt om det store prinsessebryllup, og at jeg med garanti også ville hade opmærksomheden der følger med et sådan. Alligevel kan jeg ikke lade være med at være lidt flov eller skamfuld omkring at være den eneste, hvis kæreste ikke har gidet at fri til mig. Jeg synes det er så pinligt når folk spørger (og det gør de. Ofte) hvornår vi skal giftes/om vi skal giftes eller om han ikke har været på knæ endnu.
vi har været indeni i periode på en 2-3 år hvor alle er blevet forlovet og gift, og ofte er det dét der snakkes om til fælles arrangementer. Jeg kan ikke lade være at føle mig meget ved siden og flov når jeg bare sidder og høre på alle erfaringsudvekslingerne om locations, ringe, frierier osv. osv.
Jeg ved godt at det i princippet er ligegyldigt, men vi har hus og børn, så udefra set virker det jo som næste skridt. For mig handler det nok slet ikke om det at blive gift, men om at det gør mig ked af det og trist at jeg får en følelse af ikke at være værdig til at gifte sig med. Jeg har ikke vendt det med ham, for jeg vil ikke være sådan en der tigger om at blive friet til. Desuden, vil jeg jo også kun fries til, af en der har lyst til at fri. Værre er det heller ikke.
Jeg ved ikke om det er normalt at føle som jeg gør, og om nogen af jer har stået i samme situation hvor de fleste er gift for længst og i er den eneste der ikke er “værd” at give en ring?
Anmeld
Citér