Jeg kan SÅ godt forstå dig - var selv virkelig bange. Min mor havde endda også sagt at det der med at føde, var ikke noget for mig… Jeg var virkelig nervøs, og vi have været begejstret hvis de havde meldt ud ag det måtte blive et kejsersnit.
1. Fødsel: Var pisse heldig og kom i kendt jordmoder ordning. Havde aftalt Epidural med dem (3 mulige at føde med). Da jeg kom ind overvejede jeg lidt om jeg skulle have den, for det var ikke så slemt, men besluttede at holde mig til planen. Det var jeg glad for. Masser af overskud til at børste tænder, og fik slappet af. I pressefasen fik jeg en pudendus blokade, så det gjorde ikke ondt - føltes mere som “fysisk” hårdt arbejde. Tog så også næsten en time. Så jeg ville bede om en epidural venlig jordmoder, og få den bestilt, og så er jeg helt 100 på at du vil synes det ikke gør ret ondt.
2. Fødsel: Nåede ikke og en skid smertelindring. Det gik for hurtigt, så nåede ikke en epidural. Da jeg havde gennemskuet at det løb var kørt og ungen var på vej ud, skyndte jeg mig at sige at jeg skulle have en “PU-DEN-DUS-BLO-KA-DE”!!!!!!! Jordemoderen var bare sådan: Det er der ikke tid til - du føder om 2 veer…. Det fik hun så ret i. Da jeg lige havde fået fordøjet det hele var det altså også en virkelig god fødsel, og jeg er taknemmelig for begge fødsler, men også for rækkefølgen.
Jeg havde det ligesom dig inden, men jeg ville elske at prøve at føde igen…. Gå med smertelindringen (men ikke bistik, dem har jeg hørt om mange som ikke er vilde med) hvis du føler for det.
Held og Lykke
Anmeld
Citér