Joisene skriver:
Hej baby.dk
Jeg har termin om 3 uger med barn nr. 2 og jeg er ærligt ved at gå fuldstændig i panik over den kommende fødsel. Første fødsel var akut kejsersnit en del før termin, så jeg havde slet ikke forberedt mig på hverken det ene eller det andet. Kejsersnittet og hele forløbet med for tidlig født baby var en forfærdelig oplevelse.
denne gang Har jeg haft en sund graviditet på trods af angst fra sidste oplevelse, men jeg er så stresset over min kommende (forhåbentlig vaginale) fødsel. Jeg har aldrig haft veer og jeg ved ikke hvad jeg kan forvente af en fødsel. Jeg er ærligt ved at gå i panik bare over tanken over at jeg ikke ved hvad der kommer til at ske og at jeg ikke kan styre processen.
hvordan kom I igennem fødslen? Har I nogle tips og tricks? Og var I ikke skide hamrende bange? Både for smerten, men også over at I ikke vidste hvad der ville ske? Alt er jo i og for sig muligt i en fødsel, og det skræmmer mig helt vildt. Især at man ikke ved hvor længe man eventuel er i fødsel.
kom med jeres bedste tips!!
Jeg tror mit bedste råd er at overgive sig og give slip på kontrollen og lade kroppen bestemme. Stol på at din krop ved hvad den skal og følg dens signaler.
jeg så det som en fin læring i at give slip på kontrollen og kunne rumme at være i nuet. På en måde er det jo det samme der sker i pasningen af en baby, uforudsigeligheden…
ønsker dig god fødsel
Anmeld
Citér