Til gengæld er det jo ikke særlig “socialt”, hvis det betyder, at barnet dropper at møde op til eksempelvis klassekammeraternes fødselsdage, fordi deres sport er vigtigere…. Det er da super fedt, at børnene oplever et sammenhold i deres sport, men i min datters klasse er der fx et par drenge (som ikke spiller bold) som oplever, at ingen af de andre drenge gider komme til deres fødselsdag, fordi de skal ud og spille. Det er simpelthen så synd for dem og jeg synes ærlig talt at forældrene til dem der melder afbud er dybt egoistiske og at det er triste værdier, de lærer deres børn.
Alle ville da forstå det, hvis det lige var den store og afgørende kamp, men nu taler vi første klasse og jeg tvivler såmænd på, at alle 6 drenge er de nye supertalenter indenfor fodbold
Hvis en hel klasses drenge på nær to (som du beskriver det) spiller fodbold og de to (selvfølgelig) gerne vil have "fodbolddrengene" med til fødselsdage jamen så må de jo planlægge fødselsdagen så de kan deltage?
Jeg har været i forældrerådet i mine to sønners klasser samtlige år - og er det stadig - og her planlægger vi da de forskellige aktiviteter såsom klassefester, bowleture, julebanko mv. så vi ved, at det ikke falder sammen med fodbold og gymnastik som 90% af klassen går til.
Derimod har min yngste søn har som den eneste i sin klasse gået til ridning i fire år og det er klart, at her er aktiviteter i klassen faldet sammen med hans "ridedag", men i og med, at han jo var den eneste der gik til det jamen så er det jo klart, at det kan der ikke tages hensyn til blandt den store flok. Det har vi altid haft forståelse for.
Problemet med opdeling blandt forældre i klassen efter sportsgrene kender vi heldigvis ikke til. Vi er et aktivt forældreråd, og vi holder hvert år to aktiviteter med forældredeltagelse, hvilket prioriteres af langt de fleste forældre. Vi holder en sportsdag for elever, forældre og søskende med efterfølgende "forældrefest" og her plejes relationer på kryds og tværs - det samme sker til "julebanko".
Anmeld
Citér