Fodbold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.718 visninger
18 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2022

Anonym trådstarter

Min dreng går til fodbold. Han er 7 år.

Der er utrolig mange kampe. Hver weekend og endda hvor man skal køre en del.  

Til jer der har børn der går til fodbold lader I jeres barn deltage til alle kampe?? Laver I så ikke andet i weekenderne?? 

Syntes det er voldsomt og vi melder med vilje ikke til de kampe hvor man skal køre list langt. Netop pga benzinpriserne og fordi vi altså også gerne vil lave andet i weekenderne end kun fodbold.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg har ikke selv børn der endnu dyrker holdsport, men jeg spiller og har spillet håndbold og fodbold siden jeg var barn. 
Sport var mit liv som barn og ung, og jeg brugte alt min tid i hallen eller på fodboldbanerne. Mine forældre brugte alle weekender på at køre til kampe for mine søskende og jeg, tror nogen gange det var noget af en logistik at få til at gå op! Jeg er virkelig taknemmelig for at mine forældre bakkede op omkring det fællesskab jeg havde igennem sporten. Udover det, var det også fedt at mine forældre gik op i vores kampe og var med. Det er noget af den bedste kvalitetstid med mine forældre når jeg husker tilbage. 

jeg spiller stadig håndbold og det betyder i perioder op til 2 kampe om ugen. Det tager en del tid, men det er også mit åndehul i hverdagen. 

Anmeld Citér

22. august 2022

Soonmom

Mine drenge 5 og 6 år går også til fodbold 

De spiller ikke turnering, men har været til 3-4 stævner. Der blev lavet en afstemning hvem som gerne ville med og vi ville selvfølgelig gerne med til alle sammen, så de kom vi 

De rykker klub nuher, da der desværre ikke er nogen træner længere i deres nuværende klub. Den anden klub spiller heller ikke turnering endnu , men melder også til stævner (de var til to sidste sæson og det var først til mølle, så det lyder desværre som om der er mere reft om pladserne).

Så nej desværre ikke så mange kampe/stævner, mine drenge ville gerne til flere, jeg synes ikke kørsel er slem. (Vi bor på Fyn og kommer ikke udenfor Fyn endnu).

Men det er da kun positivt med mange kampe, du kan jo bare lade være med at melde til

Anmeld Citér

22. august 2022

SAVI

Min ene dreng har fodbold træning mandag og onsdag, samt stævner hver anden weekend i sommersæson og vintersæson lidt mindre. 
Jeg prioritere det højt fordi mit barn elsker det, han vil heller misse en fødselsdag end et stævne/turnering og jeg bakker ham op hele vejen. Han er så dygtig med en bold og alt hvad han kan og vil deltager han i uanset hvor jeg skal transportere ham hen. Jeg ser ham også træne ligeså meget jeg har mulighed for og deltager til alle stævner. Mormor og morfar osv, er heldigvis også gode til at komme og se ham til stævner og træning, det betyder helt enormt meget for ham… Han er lige blevet 7år også. 

Han missede et medaljestævne fordi at han havde skoldkopper, det var han rigtig ked af. Han går meget op i fodbold og hvis han kan spille fodbold hver eneste dag så gør han det.

Anmeld Citér

22. august 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Til jer der har børn der går til fodbold lader I jeres barn deltage til alle kampe?? Laver I så ikke andet i weekenderne?? 

Syntes det er voldsomt og vi melder med vilje ikke til de kampe hvor man skal køre list langt. Netop pga benzinpriserne og fordi vi altså også gerne vil lave andet i weekenderne end kun fodbold.

Vi har to drenge som kommer til de fleste kampe. Det er jo ikke hele dagen og hele weekenden. Så nogle timer i en af dagene. Min ældste er nu 11 år og han elsker fodbold og kampene hvor der også er en del udvikling i. Han elsker sit fodboldhold og har fået en del venner derigennem også. 
men synes det kommer an på hvad dit barn vil med fodbold og hvor engageret dit barn er.

min anden dreng kommer også til en del kampe men ikke alle - det har han ikke altid lyst til og hans drive er heller ikke den samme som storbror. Så jeg ville tage til nogle kampe og nogle ville jeg droppe hvis din søn er glad for det. 
Ift. At køre langt så kan man køre sammen med andre og skiftes til at køre☺️

Anmeld Citér

22. august 2022

321

Anonym skriver:

sådan er det også her. Vi melder afbud en gang i mellem til nogle kampe så han kan få lov til at slappe af en gang i mellem.
Men træneren tror at hendes dreng er en kommende Ronaldo så hun siger ja til at holdet skal deltage i alle stævner. Bare ærgerligt det kun er hende selv der kan se det

men her kommer fødselsdag mv. før fodbold. For vi vægter det sociale først.

Anmeld Citér

22. august 2022

Anonym

Min søn er 9 år og træner 2 gange om ugen og så ofte også en kamp/turnering om ugen... han spiller på et U11 8 mands hold så der er ikke mange weekendstævner (da de jo spiller 2x30 min), men til gengæld hverdagskampe. Min søn tilmeldes alt det han kan. Han elsker at spille fodbold og vi kan godt li at se ham og holdet spille - generelt er der kæmpe forældreopbakning på holdet �� 

Så længe han er glad for det så baller vi 100% op

Anmeld Citér

22. august 2022

Soonmom

321 skriver:

sådan er det også her. Vi melder afbud en gang i mellem til nogle kampe så han kan få lov til at slappe af en gang i mellem.
Men træneren tror at hendes dreng er en kommende Ronaldo så hun siger ja til at holdet skal deltage i alle stævner. Bare ærgerligt det kun er hende selv der kan se det

men her kommer fødselsdag mv. før fodbold. For vi vægter det sociale først.

Bare fordi hun melder til mange stævner betyder vel ikke at hun tænker hendes barn er den næste Ronaldo? 

Mine børn kommer også til de stævner som bliver meldt ud. Men de er på ingen måder særlige talentfulde og det er ikke engang altid at de gider. Men for os er det er læringsproces man siger ja til at spille fodbold, så skal man hjælpe sit hold og være en del af det. Hver halvår får de valget om de stadig vil spille, men siger man ja til en sæson. Så kommer man til træning og til kampe (selvfølgelig hvis man kan og er rask). 

Anmeld Citér

22. august 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Min søn går ikke til fodbold længere men da han gjorde var det også hele tiden og i mine øjne en del af at melde sig til noget, være en del af et hold og tage ansvar for det man er en del af. 

Det kræver noget planlægning selvfølgelig men vi gjorde ofte det hvis det var længere væk, at vi aftalte nogen forældre kørte den ene gang og tog ungerne med, andre den anden gang. Så det blev delt lidt ud transport mæssigt. 
Men generelt har jeg siddet i regn og slud til samtlige træninger og kampe året rundt og heppet og støttet op om det. 

sport generelt - uanset hvilken, kræver jo også en del engagement og støtte fra hjemmets side.

Anmeld Citér

23. august 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min dreng er også 7, og det er det samme - der er virkelig ofte kamp i weekendes. Vi undgår dem der er langt væk eller hvor man skal møde før fanden får sko på.

Børnene er dog nu så store, og kender hinanden, trænerne og de andre forældre, så vi som forældre behøver ikke med hver gang. Min mand synes heldigvis det er sjovt, så han tager gerne med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.