Anonym skriver:
Jeg har to børn på 3 og 5. Indtil nu har de ikke gået til noget, men den store er begyndt at vise interesse for det og så vil den lille også. De er derfor begge meldt til gymnastik. Jeg ved, det vil være sjovt og godt for dem at prøve.
Deres far arbejder meget og det er primært mig, der står for alt det basale huslige såsom indkøb, madlavning, hente osv.
Jeg har desværre også angst, hvilket gør at jeg egentlig bare foretrækker at hente børnene kl 15 og bare være sammen med dem enten hjemme eller f.eks. i skoven, stranden, legepladsen osv - og så sørge for at maden er klar kl 17:30 og putte derefter. Sådan har jeg gjort i 5 år.
Men børnene bliver større og den går ikke længere - jeg har bare det problem, at jeg synes det er fuldstændig uoverskueligt, at jeg nu to aftener om ugen skal gå over til gymnastik med dem - og lige til spisetid. Hvordan skal jeg klare den? Hvad med aftensmaden?
Jeg når jo nærmest kun lige at komme indenfor døren med dem efter arbejde og børnehave, så skal jeg afsted igen? Og så afleverer jeg den ene til gymnastik, det varer lige en time - så når jeg jo kun lige hjem med den anden og når lige tilbage med den anden, men så skal jeg køre derop igen?
(Jeg cykler med dem, så det tager altid tid at komme rundt)
Hvordan gør I andre?
Jeg er ret nervøs for det. Jeg gik selv til både ridning og gymnastik som barn, elskede det - men var så stor, at jeg selv kunne tage afsted...
Jeg vil ikke have at min angst skal stå tilbage for børnenes interesserer.
Jeg føler mig doven, fordi jeg ikke kan overskue tanken og tænker hvordan andre forældre gør, som har 3-4 børn der går til flere interesser...
Jeg tænker ikke, du er doven. Virkelig ikke. Og jeg forstår godt, at det kræver et overblik og inputs til at ændre en rutine, der har kørt i 5 år.
Mad: rugbrød, det samme som dagen før (hvor du laver dobbelt), pitabrød eller hvad end du kan lave klar, så det bare skal på bordet, når I kommer hjem.
Logistik: hent direkte fra børnehaven. Ha' en madpakke med og et par kiks til den der venter. Så må de vente på hinanden 1 gang om ugen. Måske du kan gå på opdagelse i området, sammen med børnene, og se efter en ukendt legeplads eller noget i den stil?
På min søns fodboldhold kan jeg se, at chokoladekiks og en iPad er vejen frem, når ikke de små længere gider løbe rundt på sidelinjen.
Vh.
Anmeld
Citér