Jeg tror det er så forskelligt hvordan man har det. Jeg kender mange, som har det, som flere i denne tråd: Jeg skulle have to, og så vidste jeg, at jeg var færdig.
Jeg har selv fået tre børn. De første to var lige ud af landevejen, for selvfølgelig skulle vi have mere end et… men derefter var vi meget i tvivl. Alligevel valgte vi at få den tredje. Han er nu knap et år. Og min fornuft er 100% sikker på, at det skal være slut. Vi skal ikke have fire børn, vi er ikke helt unge længere, hus, bil økonomi, overskud - seriøst, det er ingen gode grunde til, at der skal komme flere.
Alligevel er min mand stadig ikke steriliseret, som vi ellers har snakket om. Vi kan ikke få os til at tage det sidste skridt. Det er en proces for os at lukke den dør. Og jeg er sikker på, vi nok skal få den lukket , for vi skal ikke have flere børn- men det er ikke bare sådan lige…
Det er jo også lidt af et kapitel at lukke - fra at være i gruppen ‘dem, der får børn’ er vi nu: ‘dem der har børn’. Det er vemodigt, synes jeg. Aldrig mere den fantastiske følelse af at have fået et nyt barn. Bliver helt trist nu, mens jeg skriver det.
Men jeg tror, at for mig ville det være det samme efter nummer 4 - 5 - 6. For det holder jo aldrig op med at være fantastisk at få et barn. Jeg tror det er rent biologi for mig at have lyst til for evigt at få flere babyer… (men jeg HADER at være gravid, så det tænker jeg på, når jeg bliver ramt af ‘aldrig mere baby&rsquo
Håber det giver mening.
Anmeld
Citér