Hvornår var i færdige med at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2022

Soonmom

Jeg går også og overvejer hvornår man ved at nu er det den sidste 

Vi har fire og den sidste endte i akut kejsersnit og så havde han klinisk hjertestop da han kom ud.

Jeg følte mig mega snydt for fødslen og det øjeblik man får den slimede klump op og det gør jeg egentlig stadig. Min mand er blevet lidt mere afskrækket, da han jo også vidnede at de stod og arbejdede med vores dreng og han så blodet fosse ud af mig. Dog hentyder han tiltider også til en efternøler, så han er lidt tvetydige, det er jeg også selv. For hvis vi skal have en mere skal det som sagt være efternøler og så kan det være at jeg/vi til den tid er mere afklaret.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2022

lineog4

havudsigt skriver:

Jeg har næsten lige født det skønneste og smukkeste barn, og er begyndt at tænke om hun skal være vores sidste. Vores hus er ikke så stort, jeg er ved at blive halvgammel og vi er spændt op med de 2 dejlige børn vi har….. men at ikke skulle opleve en graviditet, fødsel og ikke mindst et dejligt nyt lille menneske igen, det føles lidt som en sorg. 
hvornår vidste i, at i ikke skulle have flere børn? 

Jeg har aldrig vidst det - jeg er mor til 4 børn, 3 i mine arme og en desværre kun i hjertet. Tror altid jeg vil kunne drømme om baby, graviditet, fødsel, lykkerusen, tumlingen osv. 

Men samtidig ved jeg rationelt, at vi ikke skal have flere børn. Vi er for gamle, og om vi så fik 10 børn mere så ville jeg stadig ønske bare lige et til - så jeg ved jeg er færdig og alligevel ved jeg det ikke.... 

Anmeld Citér

7. august 2022

BabyIgen2022

Hjemmegaaende skriver:

For mig var det en kæmpe proces - og også en sprogproces - at skulle afgive at få flere børn. Tog mig et pr år inden jeg kunne skille mig af med babyting mm. Vllle stadig gerne have graviditeten, fødslen og de første måneder. Men har faktisk ikke lyst tll flere børn derefter. Plus mine er så store nu det ville være en kæmpe forskel at skulle starte helt forfra. Men tror man skal give sig selv den tid det nu tager at blive klar til at tage den ‘endelige’ beslutning 

Skægt. Jeg har det lige omvendt. Magter ikke kvalme, at blive tung, immobil og etablere Amningen og tage mig af en nyfødt, men kunne godt forestille mig 3 børn herefter. Vi har lige fået en lillesøster og jeg er allerede dødtræt af at være konstant belejret af et nyfødt babsemonster Glæder mig til, hun bliver lidt større, kan lege lidt med storesøster og være lidt fra brystet og mig.

Anmeld Citér

7. august 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Inderst inde kunne jeg måske godt have lyst til én mere (vi har to), men vi stopper her af hensyn til alder, økonomi (vi vil gerne have ordentlig råd til at rejse), og praktik.

Synes dog også det er svært at tage den endelige beslutning, da vi har været i fertilitetsbehandling og har æg på frys. Har svært ved at bede dem om, at smide æggene ud, selvom det er slut

Anmeld Citér

7. august 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Efter første fødsel var jeg klar med det samme igen. Der gik dog 4 år før lillebror kom. Efter hans fødsel var jeg ikke afvisende for én til. Men da han blev godt en måned, blev han bare en virkelig vanskelig baby, der ikke ville sove eller spise og bare var utilfreds hele tiden. Jeg var helt sikker på at det var slut med det! Vi havde æg på frys og jeg var klar på at få dem kasseret. Troede egentlig at de ville kassere dem hvis jeg ikke betalte for opbevaring. Et halvt år efter betalingsfristen hvor lillebror var blevet et år og en dejlig lille dreng, ringede de og sagde at jeg skulle betale, ellers kom de ud. Pludselig var jeg ikke så sikker på at der ikke skulle komme én til, så vi betalte for opbevaring og forsøgte at få dem sat op. Det er lykkes med det sidste æg, som nu er i 26. uge Men så er det også dem sidste. Nu har vi heller ikke flere æg at overveje, og det er vist et mirakel hvis jeg skulle blive naturligt gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.