fehår skriver:
Jeg er sikker på, det er den rigtige beslutning, og jeg ved, baby er tryg og glad hos far. Faktisk vil jeg sige, at det var den største fordel ved at vende tilbage til studie ved 8 måneder: far og baby fik en fantastisk relation.
Jeg tror også, du har ret i, at man hviler anderledes i det ved senere børn. Jeg tager slet ikke barsel denne her gang, men fortsætter uddannelsen. Det har jeg ingen kvaler ved, kun ved praktikken til januar. Men ved barn nummer 1 havde jeg aldrig planlagt sådan! Så jeg tror, du bliver rigtig glad for en god, lang barsel. Selvom jeg også seriøst ville overveje muligheden for at starte op igen lidt før og så sætte far på barsel. Det er virkelig godt givet ud 
Glemte lige, at du havde skrevet, at faren overtager barsel. Det er dejligt, at det kan lade sig gøre, og så skal det jo helt sikkert nok gå
Hvis babyen skulle afsted efter 6 måneder, så havde det sikkert også gået ganske fint!
Vi håber begge, at han også kan tage den barselsdel, hvor man får fuld løn. For hvis han kan det, så går det hele jo op. Men vi er ikke klar til, at sætte vores økonomi over styr pga. barsel. Vi mener, at det er en vigtigt fundament i familien, at der er styr på økonomien. Og det er der ikke, hvis han går på dagpenge… Vi regnede det ud i går, og de mange mange tusinde der skal spares sammen, hvis vi skal betale for hans barsel er alt for voldsomt et indgreb. Der er det nemmere med min lille SU. Hvis jeg fik fuld løn, så havde vi haft en anden situation, med mere fleksibilitet, hvilket havde været drømmescenariet. Men sådan er det desværre ikke. Nu har vi fundet en løsning, og så håber vi begge at han får mulighed for, at tage en masse barsel sammen med mig. Jeg krydser fingre for, at han får barsel
Men vi må se over de næste måneder, med hvilke muligheder han får
Held og lykke til jer! Er sikker på, at i har fundet en rigtig god løsning for jer som familie