Anonym skriver:
Det kan jeg godt forstå. Håber at det ender med, at være den rette beslutning for jer. Det er jo også en helhedsvurdering af hele ens liv.
Jeg tror vi er nået frem til, at vi betaler selv for at jeg kan få et års barsel. Tænker også, at det er en meget stor omvæltning som førstegangsfødende, og derfor har jeg brug for, at lande i det med god tid sammen med baby. Har mødt flere, som tager kortere eller ingen barsel på studiet ved barn 2, 3 osv. De siger alle, at de aldrig ville gøre det ved første barn, fordi man ikke aner hvad man skal første gang. Efterfølgende har man en lidt bedre idé om, hvad det vil sige at få et barn omend at det stadig er hårdt.
Jeg er sikker på, det er den rigtige beslutning, og jeg ved, baby er tryg og glad hos far. Faktisk vil jeg sige, at det var den største fordel ved at vende tilbage til studie ved 8 måneder: far og baby fik en fantastisk relation.
Jeg tror også, du har ret i, at man hviler anderledes i det ved senere børn. Jeg tager slet ikke barsel denne her gang, men fortsætter uddannelsen. Det har jeg ingen kvaler ved, kun ved praktikken til januar. Men ved barn nummer 1 havde jeg aldrig planlagt sådan! Så jeg tror, du bliver rigtig glad for en god, lang barsel. Selvom jeg også seriøst ville overveje muligheden for at starte op igen lidt før og så sætte far på barsel. Det er virkelig godt givet ud 
Anmeld
Citér