Hvor lang tid bruger i på at putte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.473 visninger
23 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2022

Anonym trådstarter

Jer da havde børn der var svære at putte som helt små - hvornår blev det bedre? 
jeg bruger stadig 1,5-2 timer på at putte børn på  5 og 7. Det har intet med puttetidspunkt at gøre, vi har eksperimenteret lidt med det her i ferien. Og de står op kl 6 uanset hvornår de kommer i seng.

jeg tror simpelthen, at det er blevet en vane, men jeg aner ikke hvordan jeg skal ændre det…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jer da havde børn der var svære at putte som helt små - hvornår blev det bedre? 
jeg bruger stadig 1,5-2 timer på at putte børn på  5 og 7. Det har intet med puttetidspunkt at gøre, vi har eksperimenteret lidt med det her i ferien. Og de står op kl 6 uanset hvornår de kommer i seng.

jeg tror simpelthen, at det er blevet en vane, men jeg aner ikke hvordan jeg skal ændre det…

Altså hvad er det præcist du spørger om? 
At få dem til at sove længere eller afkorte putteseancen? 

Afkorte: Tænker de har en alder hvor en helt almindelig rutine vil kunne sættes ind. Hos vores yngste på 4,5 år har vi aftensritual med toiletbesøg, håndvask, tandbørstning og ind i sengen og læse en bog og så er det godnat. Jeg ligger hos ham til han sover. Men ligger der ofte omkring 10-15 min og maks 30 min, på lidt dårlige dage. 

Normal puttetid i hverdagene er kl. 19-19.30 og han bliver vækket 6.15, der er han virkelig svær at få gang i. 

Nu hvor vi har ferie bliver han puttet omkring kl. 21 og sover til ca. kl. 8.00. 

Anmeld Citér

20. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi bliver ikke på værelset efter putning og har ikke gjort det siden ca 2 års alder og nu er han 7. Der soves som inden for 10-15 minutter. 

Anmeld Citér

20. juli 2022

Anonym trådstarter

Den store bliver bare bange når hun  er alene og den lille er noget så mor-syg. Jeg har heller ikke noget imod at være der i 20 min f.eks. Men 1,5 t er for lang tid hver aften!

Anmeld Citér

20. juli 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Det er forskelligt ved os. Vi har en på 1 år og 5mdr der kan det langtid. 

Vores pige på 7 år. Gøres klar med wc./bøste tænder. Nattøj på kl. 18:45 i hverdagen og weekenden. Kl.19.00 ligger vi sengen. Vi læser 30 minutter hver dag. Eller hun læser for os. (Lydrettebog.) Sover senest kl. 19.40.,

Hvis vi ikke vil læse er det lydbog på. 

Her i ferien Sover hun dog først kl.20 

Vi ved at lærer vores storer pige, hun må gå ind i stuen i weekenden og se ramasjang. Til vi kommer op. Og at hun kan tag noget at spise også. Som at være en bolle med smør. 

For hun er nok oppe kl. 6.30 som hun gør i hverdagen. Vi er oppe selvfølgelig også der. 

Med den lille der Sover dårligt vil vi meget gerne ha bare 30 minutter merer om morgen vil gør os lykkelige .  

Ellers kommer vi op på skift min mand og jeg. Så den ene kan sove længe 

Anmeld Citér

20. juli 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvad tid bliver de puttet, og hvordan er jeres putteritual nu? Det lyder også som nogle meget lange putteseancer, I har lige nu. 

Mine på 5 og 7 år bliver puttet ca. kl. 20.00. Vi læser 15 min ca. og de sover på mellem 5 og 30 min. som oftest. Vi sover sammen, og jeg sidder der, til de sover. De kan dog godt falde i søvn selv, men min 7-årige er meget bange for, at der skal komme røvere lige for tiden. Håber, at det snart går over

Anmeld Citér

20. juli 2022

Anonym

Mine er 3 og 6 og putningerne her har alle dage været ret korte, kærlige og med meget tydelige regler. Jeg har ganske enkelt ikke temperament til andet og mine aftener skal være mine til socialt samværd, sport eller voksentid. Så der gøres rimelig kort proces kl. 19.30: Nattøj, tandbørste, en sang ved køjesengen og kys og kram - og så ligger de og falder til ro med en lydbog. Man skal ligge og være rolig, lukke sine øjne og slappe af i kroppen. De sover som regel indenfor 5-15 minutter, den ældste nogle gange lidt længere. Alle er trygge og glade ved den løsning - de har heller ikke kendt til andet. 

Anmeld Citér

21. juli 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvor meget lys har I hos den store? Vores datter på 3,5 år skal have meget lys hos sig for ikke at blive bange.. Så hun har både en lyskæde, en lampe med dæmpet lys, to lysende bamser i sengen og døren åben ind til stuen.. Der er mega lyst.. Men så sover hun også bedst og hurtigst.. Hun sover på alt mellem 5 min. og 1,5 time (på de slemme dage), men hun ligger på sit værelse selv, og så kommer vi ind, hvis hun kalder..

Vores søn på 1 år har kun lyset i sin alarm og så døren lukket, og han sover som regel på 10-15 min., og han plejer som regel at falde i søvn af sig selv på værelset

Anmeld Citér

21. juli 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar.

Det lyder som om, at putningen går væsentligt bedre hos jer. 

vi har rutiner, og putter på samme tidspunkt hver dag (kl. 19). Vores rutiner er desværre endt med at indeholde en masse irettesættelser og “kom nu” osv. Det er jo ikke meningen, men jeg det føles som en del af ritualet efterhånden ��

Når de så ligger i sengen så bruger de uendeligt lang tid på at sove. Jeg vil meget gerne ud af den onde spiral, jeg ved bare ikke hvordan vi får skab god stemning omkring putningen? 

Anmeld Citér

21. juli 2022

Soonmom

Min ældste (6år)har altid har svært ved at falde i søvn, men putte er stadig bare godnat og sov godt. Men han er 2 timer om at falde i søvn og render op og skal fortælle en masse vigtigt

De tre andre ligger sig til at sove og bliver i deres seng og sover 5-30 min efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.