(februar) Så hård :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. oktober 2009

Diana...

Uhh det rigtig svært for mig at skrive dette indlæg for jeg føler mig bare som en rigtig dårlig mor men det ved jeg selvfølgelig godt jeg ikke er jeg gør alt for mit lille vidunder. 

Nåå men som i nok ved er vi jo i gang med husbyggeri og det har taget rigtig meget af vores tid, ikke så meget min men min mands da han er på arbejde hele dagen så kommer han hjem kl 16 så han lige sammen med Lucas til 17.30 hvor vi spiser og så han ude og arbejde i huset resten af aften og når han kommer ind ligge jeg mere eller mindre og sover Altså jeg ser kun min mand i ca 2 timer hver dag. 

Jeg kender ikke så mange i jylland da vi begge er fra sjælland og alt vores familie og venner bor på sjælland så jeg er RIGTIG Meget hjemme der er lige mødregruppen som vi er i en gang i mellem men det er godt nok sjældent vi er der efter hånden

Så min hverdag består af at være alene med Lucas hver evig eneste dag her hjemme Vi har svært ved at komme ud af denne lille by jeg bor i for det en gammel station og men kan ikke komme ud af toget uden hjælp med barnevognen fordi der er for langt ned og det er langt fra hver gang der nogen der skal af samtidig med os. 

Lucas har jo været inde i en periode hvor han MAX har sovet 2 timer om natten den varet i 2 1/2 måned det var pga af alle bisserne så har vi lige haft 1 1/2 uge hvor han har sovet igennem fra 7 til 7 dejligt men til gengæl har jeg KÆMPET med ham om dagen og nu vi så begynd på natte rod igen hvor vi ikke kan få ham til at sove og igen sover han MAX 2 timer om natten Jeg synes fanme det er hård.

Her for leden dag tudet han konstant i 2 timer fordi han ikke lige fik sin vilje og så kik mor her lige ud og tisset eller hentet noget mad hvad ved jeg og så tuder han når Jackie (vores hund) tager sit eget lege tøj blive han sur for så vil han os have det og sådan køre det bare.

Nåå men til sagen her for en lille uge der kunne jeg bare ikke få ham til at sove til middag han var bare træt men os mega sur og der var intet at gør han tudet jeg tudet og sådan kørte det bare jeg tog mig selv i faktisk at hade ham og det skræmte mig SÅ meget jeg kan ikke forstå man kan elske noget så højt og så lige pludselig hade ham Jeg blev meget skræmt at den følelse og har meget svært ved at slippe at jeg følte sådan fordi jeg sgu blev lidt ked af det og bange, jeg var bange for jeg var ved at få en depration igen men det føltes bare overhoved ikke som sidst.

Jeg snakket så med min dejlige veninde på sjælland dagen efter og hun fortalte så at sådan havet hun altså os følt og det var nu meget normalt var hun sikker på, det gjorde mig lidt lettere men fx i nat hvor jeg bare ikke kunne få ham til at sove jeg men igen tager jeg mig selv i at synes han er pisse hamrende irriterende og tænkte faktisk at det ville sgu være nemmere hvis jeg bare var mig selv uden mand og barn og det fik mig jo bare til at stor tude IGEN IGEN for jeg ville ALDRIG undvære mind dejlig mand og min vidunderlige skønne søn ALDRIG. 

Jeg synes bare det er SÅ hård, Jeg regnet lige sammen her forleden hvor mange timer jeg havet været alene uden Lucas siden jeg havet født 9 timer det er altså bare ikke meget det jo ingen ting, Jeg er en person der er van til at forkæle mig selv og passe pleje mig selv og det har jeg bare ikke gjort tvær i mod har jeg glemt mig selv helt og det hele handler om hus og Lucas.

Der var en her inde fra der på et tidspunkt sagde at hun synes det var hyggeligt når den lille græd for så kunne man trøste dem, jeg kan ikke huske hvem det var men det fik mig til at tænke om jeg bare er total unormal og en mega dårlig mor for jeg synes fanme ikke det hyggeligt jeg synes det er "R" irriterende.

Er der noget galt med mig eller er det normalt at føle sådan en gang i mellem.

Er jeg bare en "R" dårlig mor el hvad'

Knus Diana der er lidt bange for at blive dømt her inde men simpelt hen lige har brug for at få at vide om det er normalt eller om jer er binde gal og burdet søge hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

Mira0911

Bindegal synes sq slet ikke du er...

Hvorfor skulle du dog dømmes på det her du skriver?

Jeg tror alle mødre har/får sådan en tur at de bare hader deres barn, fordi det græder meget osv, men der imod elsker man det jo umenneskeligt meget...

Jeg har ikke hadet Julie endnu, når hun græder eller noget... Men det kommer jo nok få et tidspunkt, hvor jeg bare ikke har overskud eller noget...

Har du prøvet at ringe til din sp og bede hende komme ud, så i kan få snakket om det og at hun kommer med råd?

Sp'er plejer nu og være så flinke at komme når man beder om det..

Måske det kan have noget med flytningen at gøre, at han kan mærke der skal til at ske noget?

De små mærker meget mere hvad der skal, end vi lige regner med...

Her er et kæmpe kram...

Jeg synes slet ikke du er en dårlig mor...

Jeg synes man er en dårlig mor, hvis man opdrager barnet fra computer skærmen dagen lang, (Kender en der gør det)

Man råber af barnet konstant, man trøster ikke barnet når det er ked af det...

Man hjælper ikke barnet med lektier når det når den alder...

Der er så mange ting...

Du passer og plejer Lucas kanon godt Søde... Ingen tvivl der... 'Tro mere på dig selv... Du klare det altså skide godt..

Nu er jeg jo selv fjernet hjemmefra.. Og frygter hver dag der kommer, at kommunen skulle stå her..

Jeg får afvide af familie konstant, jeg skal tro på mig selv, tro på sp..

Jeg får så meget ros hele vejen rundt, at folk siger "Det der gør du langt bedre end din mor"

Og jeg bliver så dejlig rørt hver gang...

Anmeld

30. oktober 2009

MoarViborg

Søde Diana

Du er IKKE en dårlig mor og du er IKKE bindegal! Du er ganske enkelt bare træt og udkørt! Jeg har da haft PRÆCIST ligesom dig - Maya er ved at drive mig til vanvid nogle gange Men hvis du tænker over det, er jeg helt sikker på at det er de gode stunder, hvor du bare slet ikke kan få nok af ham, der vejer tungest! og det er det vigtigste!

Det er fantastisk at være mor, ingen tvivl om det, men det er også hårdt! Og hvis du så oven i købet føler dig lidt afskåret derude hvor du bor, ja så er det jo ekstra hårdt!

Jeg synes du skal tale med din mand om det, og se om ikke han kan skære lidt ned på den tid han bruger på huset.. bare en periode? Bare så du ikke føler dig så alene!

Hvis du trænger til selskab engang, kan du bare skrive- Maya og jeg tager gerne på hyggetur- vi har bil, så det er nemt, og vi bor vist ikke så langt fra hinanden

herfra!

Anmeld

30. oktober 2009

MoarLK

Sødeste Diana, du er ikke en dårlig mor eller bindegal.

Man bliver en smule skør af at gå hjemme med den lille dagen langt, det gør de fleste mennesker.

Minus søvn gør det jo ikke bedre. Det er rent tortur ikke at få sin søvn.

Du har nok bare brug for at din mand tager noget tid sammen med jer. Kan godt forstå at du bliver udkørt, når han bruger så meget tid på huset. Aflastning i løbet af dagen er vigtig. Prøv at få manden til at tage Lucas 1 times tid, hvor du plejer dig selv lidt. 

Håber at du får det bedre søde....

Anmeld

30. oktober 2009

Misjelle

Åh ha sødeste Diana

Du er vist langt fra unormal og mindst af alt er du i alt fald ikke en dårlig mor.

Jeg tror det er noget vi alle skal igennem. Specielt os som er første gangs mødre. Vi har jo været vant til en helt anden hverdag før den lille kom og op til ankomsten har vi gået og forstillet os hvordan det hele skulle blive.

Nu er de små her og virkeligheden er bare en helt anden end man lige havde forstillet sig. Kærligheden er der og man vil bare gøre alt for ens lille mirakel. Sagen er bare at lige så dejlige og skønne og elskede de små kan være så er og bliver de også nogle små terrorister . Du svarer jo faktisk selv på hvad det er der gør dig til en god mor ... Når man kan være så møg træt af sit barn og det hele og så alligevel stadig elske ham så uendeligt højt. Diana det er det der gør dig til en helt fantastisk mor. Det er bare super hårdt det her mor liv. Har selv siddet og tudet af træthed og været fuldstændig udkørt. Følt mig som den ringeste mor i verdenen når mit barn er utrøsteligt. Jeg er heller ikke længere i tvivl om hvorfor man bruger manglende søvn som tortur middel i nogle lande .

Diana du er en skøn mor, du har bare været udsat for rigtig mange forandringer indenfor en relativ kort tid. Må jeg spørge hvorfor i er flytte til Jylland? For det er da bare super hårdt at skulle være væk fra alt det man kender.

Bare husk at efter mørket kommer lyset, nogle gange er det dog bare mørkt alt for længe

De største fra mig til dig

Anmeld

30. oktober 2009

finkedinke

Jeg vil gætte på at mit svar til dig blive lige så langt som dit eget oprindelige indlæg. Der er så meget jeg vil kommentere.

For det første...

Det er overvældende at blive mor, man går i lang tid rundt i en lykkerus, men en dag lettet tågen og hverdagen melder sig. Lidt som en forelskelse i en ny kæreste.  Jeg er jo dagplejer og jeg har slet ikke tal på hvor mange mødre jeg møder, der i den grad trænger til at se noget andet end baby når barslen slutter.

For det andet...

Med den alder vores børn har nu, kræver de meget mere end tidligere. Jeg må indrømme, at nogen gange når Clara vågner fra sin middagslur, kan jeg blive en anelse ærgerlig fordi jeg ikke lige nåede lidt mere vasketøj inden hun vågnede. Og det er jo ikke fordi jeg ikke elsker hende. Men fordi når hun er vågen, når jeg intet andet end hende. Nogle dage tæller jeg minutterne til min mand kan komme hjem og overtage pigerne så jeg kan få bare 5 minutter helt uden børn.

For det tredje...

Som andre også skriver er søvn-mangel utroligt hårdt, man kan komme meget langt ud psykisk når man ikke får sovet. Så bliver selv små udfordringer meget store. Jeg taler her af erfaring, min mellemste sov ikke igennem før hun var omkring 2½ år!

For det fjerde...

Børn er fantastiske og forfærdelige. Mine tre børn er fantastiske. Men det sker altså nogen gange at man kan komme dertil hvor man ønsker dem hen hvor peberet gror. Med børn følger også stort ansvar og store følelser. Jeg tror ikke man kan gå gennem et liv med børn og ikke bare en gang i mellem tænke de tanker.

Jeg har prøvet at stå i børnehaven, mit barn lå på gulvet i et hysterisk anfald over at skulle have flyverdragten på. Udenfor lå lillesøster i barnevognen og græd. Som mor står man der og prøver at være pædagogisk og tænker samtidig på hvordan de andre forældre og pædagogerne tænker om en, mens man prøver at få barnets fægtende arme ind i flyverdragten uden at brække dem.

Selv om man elsker dem meget højt, har man også sine grænser og sine egne behov. Det må man ikke glemme eller underkende.

Anmeld

30. oktober 2009

Mca<3

Årh søde   Ked af at høre du har det sådan ,,,  Har selv prøvet noget lignende da jeg blev mor første gang ,,,  Jeg tænker at det er ekstra hårdt fordi du bor hvor du bor   Ingen veninder, søskende el forældre lige at støtte sig op ad ,,, Kan sgu godt forstå du går og bliver små depri når i ikke rigtigt kan komme nogen steder så det er begrænset hva i oplever .. Kan mærke på mig selv jeg lever mit liv meget igennem Henrik nu jeg selv går hjemme , lidt kedeligt i længden men endnu mere trist for dig nu Klaus har så travlt ..   Jeg kom til at tænke på hva får Lucas af input i løbet af dagen ??  Jeg tænker på når i ikke rigtigt kan komme rundt så ses i vel sjældent med andre el tager sjældent i byen mm .. ??? Tænker om det kan være årsag til hans søvn problemer fordi han måske sjældent ser / oplever nye ting ???   Uhh du trænger til at komme ud søde ,, Jeg har godt nok slet ikke været uden Alexander endnu men skal til Chris MCdonald forederag på mandag ,, spændende hvordan det går   Skulle du ikke have haft et køre kort så du kunne komme lidt rundt ??   Tror du ikke det hele hjælper når i er flyttet ??  Håber det snart bliver bedre Ring endelig hvis du har brug for det ....   Forresten vigtigst af alt .. Du er en dejlig mor ,, Ikke perfekt for de findes ikke ,,, Mange knus ,,,

Anmeld

30. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Kære søde Diana

Du skal vide, at jeg sidder her over på "djævleøen" og tænker på dig. Jeg vil ikke skrive så meget, da de andre allerede har nævnt de fleste ting jeg alligevel ville skrive.

Hvis du havde været i nærheden, havde jeg startet min bil og kommet og besøgt dig

Mange kærlige hilsner fra

Katja

Anmeld

30. oktober 2009

N&J

Jeg syntes overhovedet ikke du kommer i nærheden af betegnelsen "dårlig mor".. tror desværre bare det hører med, jeg bliver selv så sur på Nikita når hun vækker mig om natten, (sover jo nærmest stadig) så jeg blkiver vildt irreteret og ssssshhh helt vildt på hende.. og om hun ikke kan forstå at mor skal sove NU, og ellers så må hun over i hendes seng.. hun sover hos mig om natten men jeg vil sige at hun havde også de ture derhjemme eller når vi var ude, og intet jeg gjorde (udover at proppe en pat i munden på hende) hjalp, og så skulle jeg passe min nevø der er 3 mdr ældre end Nikita i 2-3 uger, da de ikke havde fundet en inst. plads endnu og pludselig var det en hel anden pige.. hun havde åbentbart brug for at være omkring andre børn og det er SÅ tydeligt nu hvor hun er i dp, tror vi kan gøre så meget for vores børn, men de kan altså godt skelne mellem børn og voksne.. 

håber det hele bliver lidt bedre...

Knuz fra Jane 

Anmeld

31. oktober 2009

Diana...

MoarViborg skriver:

Søde Diana

Du er IKKE en dårlig mor og du er IKKE bindegal! Du er ganske enkelt bare træt og udkørt! Jeg har da haft PRÆCIST ligesom dig - Maya er ved at drive mig til vanvid nogle gange Men hvis du tænker over det, er jeg helt sikker på at det er de gode stunder, hvor du bare slet ikke kan få nok af ham, der vejer tungest! og det er det vigtigste!

Det er fantastisk at være mor, ingen tvivl om det, men det er også hårdt! Og hvis du så oven i købet føler dig lidt afskåret derude hvor du bor, ja så er det jo ekstra hårdt!

Jeg synes du skal tale med din mand om det, og se om ikke han kan skære lidt ned på den tid han bruger på huset.. bare en periode? Bare så du ikke føler dig så alene!

Hvis du trænger til selskab engang, kan du bare skrive- Maya og jeg tager gerne på hyggetur- vi har bil, så det er nemt, og vi bor vist ikke så langt fra hinanden

herfra!

Han kan desværre ikke skære ned i tid da vi heldigvis flytter ind inden for nogen dage så han knokler på hele tiden, men der ikke så langt endnu så der sgu heldigvis ro på igen så håber jeg de driver lidt over det her.

Ihh du skal være mere end velkommen det kunne være så hyggeligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.