Legetøj, hvordan griber I det an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvorfor de sammenligninger med hvordan man ville reagere som voksen? Det er et barn på 4 - ikke en voksen. Man foretager mange valg omkring en 4-årig som de ikke involveres i og personligt synes jeg salg af legetøj de ikke bruger hører herunder. Lur mig om de ikke også får glæde af de penge som kommer ud af salget.

Når de bliver lidt ældre, så er jeg helt med på de bliver inddraget og måske får noget selvbestemmelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Kastanje skriver:

Jeg vil aldrig smide noget ud eller sælge uden at snakke med mine børn om det. De er 8 og 13 nu.

Har gjort det en gang og min søn blev virkelig skuffet. Det er deres ejendom/ gaver osv. jeg ville også blive sur hvis en solgte min parfume jeg ikke lige havde brugt i et halvt år

Enig men kan dog ikke helt sammenligne med ting til voksne, for interesse for legetøj foregår i lidt hyppigere tempo end voksenting. De vokser jo fra legetøj i takt med de bliver ældre og man kan jo ikke beholde ALT   Jeg ville også have godt af hvis nogen sagde at jeg skulle bytte noget væk, smide ud  eller sælge engang imellem

Anmeld Citér

8. juli 2022

anna111

Profilbillede for anna111
Aalborgtøsen skriver:

Det synes jeg helt ærligt ikke, man bare kan. Det er jo ting, de har fået. Du ville vel også blive knotten, hvis en anden kom og sorterede i dine ting. Derfor får min datter også pengene for de ting, hun vælger at sælge. Det kunne måske motivere dine børn til også at finde ting at sælge. 

Tøj er lidt noget andet. Her vokser de jo fra det og får i stedet noget nyt. 

Så du vil seriøst spørger et 4årig barn   om man må smide legetøj ud eller sælge det ? Det er de jo slet ikke udviklet til at kunne tage stilling til. Det syntes jeg til gengæld er synd. Så kan man som forældre stå bedervidne og sige til sit barn du gav jo selv lov vis de pluselig kommer i tanke om det er væk. 

Mine børn er nu 6 år og 8 år og har ikke taget skade og er selv med til i dag at smide ud og sælge men der er da stadig ting som jeg smider ud vis det er i stykkere fx  

Anmeld Citér

8. juli 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Altså, det lyder nok dumt i jeres ører og er et seriøst first world problem, men jeg synes det er tid til en oprydning og vil nok mest høre hvordan I griber det an når det kommer til at skille sig af med det legetøj jeres børn (måske) ikke bruger længere. 

Barnet her er snart 4 år og har et legekøkken med det hele. Han rører det aldrig, men min erfaring siger mig, at han gerne vil lege med det hvis det pludselig er væk. Men det står bare og samler støv og fylder i stuen, og hvis han vil lave mad, kan han jo være med i det rigtige køkken.

Hvad gør I - fx:

1) siger nu er det slut, det skal sælges og så køber vi noget nyt

2) fjerner det i hemmelighed, sælger ogog lader som om det er blevet væk

3) gemmer væk i al hemmelighed i en periode for at se om det er savnet inden det sælges videre

4) andre gode ideer er yderst velkomne 

Dette spørgsmål kan også bruges på nogle af de mange andre ting som står i gemmerne. Men nogle gange kommer han og siger han gerne vil lege med et eller andet han er kommet i tanke om han har set på loftet. fx en togbane eller noget. Leger med det én dag og så er det ikke spændende mere. 

Måske har han et stort ønske om et eller andet og kan "bytte" det med køkkenet. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Så du vil seriøst spørger et 4årig barn   om man må smide legetøj ud eller sælge det ? Det er de jo slet ikke udviklet til at kunne tage stilling til. Det syntes jeg til gengæld er synd. Så kan man som forældre stå bedervidne og sige til sit barn du gav jo selv lov vis de pluselig kommer i tanke om det er væk. 

Mine børn er nu 6 år og 8 år og har ikke taget skade og er selv med til i dag at smide ud og sælge men der er da stadig ting som jeg smider ud vis det er i stykkere fx  

Fejl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.