Langdistanceforhold med fælles barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder lidt hårdt .. jeg ville enten som mor eller far kraftigt overveje om jobbet er mere betydningsfuldt end et forhold til begge forældre for barnet. Det er ikke altid, at man skal work around it- men man langøret meget for at ændre vilkårene. Og ja det kan godt gøre ondt på en (jobdrømme, lokation osv), men hellere det end at det gør “ondt på barnet” .

Tak for godt input. Vi er helt med på, at fælles bopæl er den optimale løsning både for barn og parforhold, og det kan også godt blive der, vi ender, men vi vil bl.a. begge brænde nogle rigtig ærgerlige broer ved at skifte job lige nu, så vi vil virkelig gerne først forsøge at finde en holdbar pendlerløsning i stedet. Lidt mere baggrund med på vejen:

Min kæreste er “bundet” til to år mere udstationeret og han vil meget gerne fortsætte sin karriere i den organisation, han er i.

Den tidsbegrænsede natur af hans stilling er den første af fire grunde til, at jeg er forbeholden ift. at sige mit job op og flytte.

Nr. 2 er, at det ikke er muligt for mig at arbejde (med noget tilnærmelsesvist relevant) i det land, hvor han bor, fordi jeg ikke taler sproget.

Den 3. er, at jeg lige selv (et par måneder efter endt barsel) har skiftet job og har trukket rigtig meget på mit netværk for at få det nye, som også er i en organisation, hvor jeg gerne vil arbejde i mange år. Jeg vil derfor være rigtig ked af at sige op igen så hurtigt.

Og den 4. og vigtigste: at vi har nul netværk i hans arbejdsby, og jeg er ekstremt introvert. Så jeg er bange for at blive socialt isoleret, hvis jeg ikke har et job og ikke har familie eller venner i nærheden. Og så er det jo også bare rart at have et netværk i nærheden til at hjælpe med diverse, når man har et lille barn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Det holder ikke i længden, så jeg tror, jeg ville sætte en tidsfrist på, hvornår den ene af jer skulle flytte til den anden. Et år fx. Jobs kan man altid finde et andet af. Dine børn er dine og der det største ansvar må ligge. 

Skal I besøge din mand ville jeg ikke køre så langt med en 1-årig på jævnlig basis. Det er immervæk 24 timers kørsel frem og tilbage. I stedet ville jeg tage et par sammenhængende fridage i forbindelse med en weekend og så finde et fly. 

Og så sørge for at facetime en del. Fx ringe hver dag og sige godnat, så barnet 'ser' sin far dagligt og ikke kun på besøg. 

Vi har allerede en ultimativ tidsfrist på den måde, at min kæreste er bundet for to år mere. Han har dog mulighed for at søge om at komme et år tidligere hjem, hvilket også er med i vores overvejelser, men det vil stadig kræve en mere holdbar pendlerløsning i mellemtiden.

Rigtig god idé at tænke fridage med ind. Vi plejer at bruge feriedage til at holde lang sommerferie mv., men måske er de bedre brugt løbende i året i den situation, vi er i pt. Det har vi slet ikke overvejet. Kombineret med hjemmearbejde kunne det give lidt tiltrængt fleksibilitet ift. flytider.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.