Hm, som udgangspunkt ville jeg synes det var den forældre der bor i udlandet der i 80% af tilfældene var den der skulle rejse til barnet og mor.
Og så i ferier, helligdage, forlængede weekender osv så var det barn og mor kunne rejse til far i udlandet.
Men at hive et lille barn op i en flyver sent om fredagen, efter en lang uge, og så tilbringe lørdag hos far hvorefter at flyve hjem igen søndag, nej det ville jeg ikke synes var hensigtigsmæssigt når barnet er så lille og det kun er en weekend, hvorimod ferier og helligdage er mere oplagt. Eller når barnet bliver større og det ikke ødelægger så meget i døgnrytmen at barnet kommer senere i seng osv.
Men tilknytningen mellem far og barn vil helt sikker ofres her, for der skal ikke gå lang tid mellem besøgene før end far skal starte forfra med relationen hver gang.
Når det så er er sagt, ville jeg tænke over om det virkelig var nu, hvor jeg havde et så småt barn, at jeg skulle have et lederjob udenlands. Om det evt kunne vente nogle år.
Og jeg ved at det ikke er ligetil, måske far kunne forhandle en aftale med sin leder ift fx at arbejde hjemmefra X antal dage om ugen/måneden og så kunne han flyve til Dk og arbejde hjemmefra der, så han kunne hjælpe med hentning, putning osv de dage.
Anmeld
Citér