Navn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Okay.. har aldrig boet med ham.. 

men skal vel ikke dele børne Chek med ham hvis han kun kommer her og besøger den lille..? 

Undskyld. Det passer ikke. Det er kun ved fælles forældremyndighed. Så i skal ikke dele checken. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Undskyld. Det passer ikke. Det er kun ved fælles forældremyndighed. Så i skal ikke dele checken. 

Okay super.. syntes da også lige at han skulle have penge for ikke at have den lille var lige vildt nok..  

altså kommer han til at have den lille mere end hveranden weekend så jo så skal han da have nogen penge men ikke så længe den lille er her hele tiden.. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym

Hvis i er blevet enige om at beholde barnet, så skal baby selvfølgelig hedde noget fra jer begge. 
Det kan da ikke være anderledes. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym

AnoMor skriver:

Når barnet er født og faderen har anerkendt fadder skabet får i automatisk fælles forældremyndighed. 
Dermed skal i deles om børnepengene efter ny lovgivning. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hvis i er blevet enige om at beholde barnet, så skal baby selvfølgelig hedde noget fra jer begge. 
Det kan da ikke være anderledes. 

Det passer ikke. Har man aldrig været gift og aldrig boet sammen så går forældremyndigheden automatisk til moderen. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Okay super.. syntes da også lige at han skulle have penge for ikke at have den lille var lige vildt nok..  

altså kommer han til at have den lille mere end hveranden weekend så jo så skal han da have nogen penge men ikke så længe den lille er her hele tiden.. 

Tja. Det er jo som man ser på det. Jeg synes det er vanvittigt at man ikk har fælles forældremyndighed fra start hvis faderen er en del af barnets liv. Jeg afskrev fuld forældremyndighed selvom jeg vidste at far og jeg aldrig skulle bo sammen.  

jeg får dog stadig fuld børnecheck. Men jeg betaler så også for institutioner, aktiviter, årstidens overtøj og sko osv. det gør far ikke 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Tja. Det er jo som man ser på det. Jeg synes det er vanvittigt at man ikk har fælles forældremyndighed fra start hvis faderen er en del af barnets liv. Jeg afskrev fuld forældremyndighed selvom jeg vidste at far og jeg aldrig skulle bo sammen.  

jeg får dog stadig fuld børnecheck. Men jeg betaler så også for institutioner, aktiviter, årstidens overtøj og sko osv. det gør far ikke 

Ja men lige nu ved jeg ikke hvor meget han kommer til at være en del af det.. han siger han vil være der når den lille kommer.. men tænker måske bare han skal være med fra nu af.. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym

AnoMor skriver:

Det passer ikke. Har man aldrig været gift og aldrig boet sammen så går forældremyndigheden automatisk til moderen. 

Jeg talte med familierets huset i sidste uge om netop den problematik, og i følge den nye lovgivning gives der fælles fm når faderskabet er anerkendt. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg talte med familierets huset i sidste uge om netop den problematik, og i følge den nye lovgivning gives der fælles fm når faderskabet er anerkendt. 

Okay det er ikk hvad der står på mødrehjælpens hjemmeside. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Ja men lige nu ved jeg ikke hvor meget han kommer til at være en del af det.. han siger han vil være der når den lille kommer.. men tænker måske bare han skal være med fra nu af.. 

Næh men det kan man jo generelt aldrig vide. Det kan man heller ikk med et ægtepar. Der kan manden også skride en uge efter fødslen og aldrig se sig tilbage. 

det er nu også bare min holdning. Man er to til at lave det. Ergo er man jo forældre. Det betyder slet ikk er min holdning er mere rigtig end andres.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.