Navn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
29 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juli 2022

Anonym trådstarter

Jeg ved godt det er længe til.. men hvis r og far er uenige om hvad baby skal hedde hvad gør man så..? 

er blevet gravid men er ikke sammen med faderen.. vi ønsker begge at beholde men han nævner at han ønsker hans efternavn og jeg ønsker jo mit eget.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg ved godt det er længe til.. men hvis r og far er uenige om hvad baby skal hedde hvad gør man så..? 

er blevet gravid men er ikke sammen med faderen.. vi ønsker begge at beholde men han nævner at han ønsker hans efternavn og jeg ønsker jo mit eget.. 

Så giver man barnet begge navne. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Så giver man barnet begge navne. 

Men hvilket navn skal være efternavn.. vi kan ikke blive enige..

Anmeld Citér

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Men hvilket navn skal være efternavn.. vi kan ikke blive enige..

Begge navne skal være efternavne. Hvis i ikk isn blive enige om hvilket der skal stå først som voksne mennesker. Så må i jo trække lod eller slå sten, saks, papir om det. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Milla1992

Jeg ved mine forældre ved første barn afgjorde det ud fra køn, hvis det blev en pige fik hun min fars efternavn og hvis det blev en dreng, så blev det min mors
Herhjemme har vi også snakket om efternavn og er egentlig ikke kommet frem til noget, men mon ikke vi nok skal finde ud af det  

Anmeld Citér

3. juli 2022

Emma1708

Profilbillede for Emma1708

Som udgangspunkt ville jeg vælge den rækkefølge som klingede best. Men personligt havde jeg valgt mit efternavn til sidst, fordi hvis det viser sig, at faren ikke kommer til at være til stede senere i livet, så er det træls at have hans efternavn sidst

Nu er i hverken kærester eller bor sammen, så vil jeg mene, at det er dig der bestemmer da det er dig der får fuld forædremyndighed over barnet. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym trådstarter

Emma1708 skriver:

Som udgangspunkt ville jeg vælge den rækkefølge som klingede best. Men personligt havde jeg valgt mit efternavn til sidst, fordi hvis det viser sig, at faren ikke kommer til at være til stede senere i livet, så er det træls at have hans efternavn sidst

Nu er i hverken kærester eller bor sammen, så vil jeg mene, at det er dig der bestemmer da det er dig der får fuld forædremyndighed over barnet. 

Men får jeg automatisk fuld forældremyndighed..? 

Anmeld Citér

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Men får jeg automatisk fuld forældremyndighed..? 

Hvis i ikke har boet sammen indenfor de seneste 8 måneder fra undfangelse. Så har du fuld forældremyndighed. Ellers er den fælles. I skal derimod dele børnecheck uanset hvad. Du kan dog søge om tilskud som enlig. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hvis i ikke har boet sammen indenfor de seneste 8 måneder fra undfangelse. Så har du fuld forældremyndighed. Ellers er den fælles. I skal derimod dele børnecheck uanset hvad. Du kan dog søge om tilskud som enlig. 

Okay.. har aldrig boet med ham.. 

men skal vel ikke dele børne Chek med ham hvis han kun kommer her og besøger den lille..? 

Anmeld Citér

3. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Okay.. har aldrig boet med ham.. 

men skal vel ikke dele børne Chek med ham hvis han kun kommer her og besøger den lille..? 

Hvis i aldrig har boet sammen får du fuld forældremyndighed. 

jo i skal stadig dele børnechecken. Alle børn født efter 2018 skal have fælles børnecheck ifølge de nye regler der trådte i kraft i år 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.