Hvor meget deltager far hjemme hos jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Minime2018 skriver:

Der er dælme mange af den slags tråde for tiden. Inkl en jeg selv har startet med samme tema. Mon det er en post coronating  hvor alle har taget det med ro, eller er vi simpelthen bare blevet bombet tilbage til 1952 af en eller anden årsag?

Kæft der er mange af de der ansvarsløse mænd derude. Skal vi ikke love hinanden - i søstersolidaritet- at os der har drengebørn lover at opdrage vores drenge til at tage ansvar og blive gode partnere! 

Det ER ikke kvindens ansvar at bede manden tage ansvar. Uanset hvor meget hun gør derhjemme, så skal manden fanme sige fra og sige “nej det gør jeg” og ikke bare lade mutter gøre det hele og bagefter give kvinden skylden for at de aldrig “får lov”.. 

What? Læser du overhovedet, hvad TS skriver? Manden klarer stort set alt i hjemmet.. Det er da klart, at han ikke har overskud til også at tage sig af baby..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg er på barsel med vores 7 måneder baby, og har i forvejen en datter på 3 år.

Jeg står for tøjvask, rengøring, vinduespudsning, madlavning i hverdagene og ca. 50 % af indkøbene.

Min mand står for oprydning efter aftensmad, havearbejde, ordne biler, madlavning i weekenden, 50 % af indkøbene. 

Sådan er der som hovedregel, men det betyder selvfølgeligikke, at min mand aldrig gør rent.

Min mand ville ikke have tid til mere end ovenstående. Han tager vores datter med i børnehave kl 7.30 om morgenen (jeg henter kl 14) og er hjemme fra arbejde igen 16.45. Aftensmad spiser vi kl 17. Om vinteren når min mand måske lidt mere husligt, eftersom haven er på pause.

Anmeld Citér

3. juli 2022

Mrs.

Det her er ikke ment som et angreb. 
men - synes det lyder til din mand laver rigtig meget. 
måske hvis i delte det huslige lidt op istedet, at han så havde overskud til at sidde en halv times tid med jeres dreng mens du tog et bad. 

forstår slet ikke han skal stå for alt det, hvis du er på barsel?

den der med “kvinder skal ikke stå for alt det huslige blablabla” 

den holder altså bare ikke i retten når manden er på arbejde og du er hjemme hele dagen. 
kan godt være man skal bruge tid med bebs, men en baby betyder jo ikke man ikke kan få ordnet det huslige! 

min mand er ikke hjemme til hverdag, og har en baby på 5 uger og en dreng på 11 år, og jeg står for alting selv. Det kan sagtens lade sig gøre! 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

What? Læser du overhovedet, hvad TS skriver? Manden klarer stort set alt i hjemmet.. Det er da klart, at han ikke har overskud til også at tage sig af baby..

ja jeg læser hvad hun skriver. Hvad med han skippede de huslige pligter og var sammen med sit barn når han kom hjem. Men super dejligt han gør en masse husligt. Og så måske begge nedjusterer forventningerne til hvor pænt og rent der skal være.   Men der kan også være noget i at mor laver mad og far leger ned barnet, på den måde får hun en pause og far danner relation med barnet så barnet ikke altid søger hende og vænner sig til at have en anden legekammerat end mor. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Soonmom

Synes det lyder helt normalt.

Her går far også på toilet 20-30 min. Mens jeg sidder 1-2 min med døren åben, det er vist en klassiker

Her arbejder han nærmest altid (gør han sommerhalvåret og alm fuldtid vinterhalvåret.)

Så jeg er alene med 4 børn, jeg er lykkelig for at have barsel så jeg kan nå at gøre rent og forberede aftensmad og vasketøj. Gruer for når jeg starter arbejde 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Unicorn1

Minime2018 skriver:

ja jeg læser hvad hun skriver. Hvad med han skippede de huslige pligter og var sammen med sit barn når han kom hjem. Men super dejligt han gør en masse husligt. Og så måske begge nedjusterer forventningerne til hvor pænt og rent der skal være.   Men der kan også være noget i at mor laver mad og far leger ned barnet, på den måde får hun en pause og far danner relation med barnet så barnet ikke altid søger hende og vænner sig til at have en anden legekammerat end mor. 

Men det er jo åbenbart den aftale, de har lavet.. At han skal lave alt det huslige.. Ellers kunne TS jo bare gøre det, når han kommer hjem.. Altså det er vel heller ikke HANS opgave at sætte hende i gang med maden, så han kan lege med baby.. TS skriver jo direkte, at hun vil have, at han tager baby I 15 min., så hun kan gå i bad.. Hun skriver ikke noget om, at han siger nej til at tage baby, så hun kan lave mad 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Unicorn1 skriver:

Men det er jo åbenbart den aftale, de har lavet.. At han skal lave alt det huslige.. Ellers kunne TS jo bare gøre det, når han kommer hjem.. Altså det er vel heller ikke HANS opgave at sætte hende i gang med maden, så han kan lege med baby.. TS skriver jo direkte, at hun vil have, at han tager baby I 15 min., så hun kan gå i bad.. Hun skriver ikke noget om, at han siger nej til at tage baby, så hun kan lave mad 

Ja så må hun jo på banen.

Anmeld Citér

3. juli 2022

Anonym

Har ikke læst alle svar, men vil bare lige tilføje:

Mens far er på job, så er du på barsel. Det er 1-1. Når han kommer hjem, så er barnet jeres fælles ansvar.

Måske i kan have en regel om, at mobiltelefon og lange toiletbesøg (sikker med mobil) er noget man gør efter puttetid. At madlavning er noget i skiftes om, mens den anden hygger med sønnen. Han er 5,5 måneder, så han kryber nok ikke endnu, så far kan sagtens have ham selv inde på stuegulvet, selvom han søger dig

Kom udenfor. Selvom jeres dreng er så lille, så betyder det meget med en gåtur med barnevogn, op til netto eller hvad det måtte være, når man er lidt træt. Trænger far til en pause - ud med vognen

Anmeld Citér

3. juli 2022

Unicorn1

Anonym skriver:

Mens far er på job, så er du på barsel. Det er 1-1. Når han kommer hjem, så er barnet jeres fælles ansvar.

Måske i kan have en regel om, at mobiltelefon og lange toiletbesøg (sikker med mobil) er noget man gør efter puttetid. At madlavning er noget i skiftes om, mens den anden hygger med sønnen. Han er 5,5 måneder, så han kryber nok ikke endnu, så far kan sagtens have ham selv inde på stuegulvet, selvom han søger dig

Kom udenfor. Selvom jeres dreng er så lille, så betyder det meget med en gåtur med barnevogn, op til netto eller hvad det måtte være, når man er lidt træt. Trænger far til en pause - ud med vognen

Helt enig.. Men det kræver jo så også, at TS selv tager initiativ til at lave noget af det huslige.. Synes jeg ikke, at det lyder til, at hun gør 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Det er jo ikke 1-1 hvis hun ikke laver noget husligt derhjemme udover at sidde med baby? 

Det er jo fuldstændig vanvittigt at han skal arbejde, hjem og vaske tøj, gøre rent og lave mad - fordi hun tager sig af baby? 
min mand havde fået en hjerneblødning! 

Godt nok kræver baby kærlighed og opmærksomhed - men man kan fandme som det mindste sørge for vasketøjet er ordnet, der er støvsuget og taget skrald ud mm. Til ens mand kommer hjem fra arbejde, Og så eventuelt skiftes til at lave aftensmad! 

At han skal være på job hele dagen, og så tage hjem og “arbejde” - så er det da klart han ikke har overskud til også at skulle tage sig af baby oveni. 

Jeg synes bestemt TS skulle se og få påtaget sig nogen af alle de pligter og få lavet noget i hjemmet. Det er bestemt ikke hendes mands opgave når hun går hjemme på barsel, og det er altså HELT normalt at man som mor både holder hjemmet og passer barnet/børnene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.