Anonym skriver:
Det her bliver nok lidt langt. Men min mand og jeg har den skønneste søn på 5,5 måned, derudover har vi det godt i forholdet. Min kæreste står næsten for alt madlavning, tøjvask, ovs. Jeg har derimod vores søn. Men min søn har næsten kun været og sovet på mig. Nu er han der ved at være så gammel at han har meget gulv tid og skal aktiveres en masse. Jeg føler hele tiden jeg skal være "på". Når min søn er vågen gør jeg alt for at han bliver aktiveret, får den kontakt og omsorg han har behov for, derudover skal han skal være I bevægelse eller ligge på mig for at sove, så her kan jeg ikke slappe af. Min kæreste arbejder fuldtid, han er god til lige at pludre med vores søn, sidde med ham på gulvet i 15 min og sådan. Men er han træt tager han sin mobil, ligger sig på sofaen og lukker øjene, laver mad. Derudover kan han gå på toilettet 3x30 min mens han er hjemme, hvor jeg ofte skal skynde mig, eller have min søn med derud. Bad og soignrings tid, er nærmest ikke eksisterende for mig, ellers bliver det meget sen aften når min søn er puttet 22:30. Vi har snakket om det mange gange, han kan bare ikke se det, for han arbejder jo, laver mad og sådan, og når han er sammen med vores søn, kommer de ofte hen til mig, da min søn søger min kontakt, og jeg ender derfor alligevel ikke med at få koblet af. Men jeg ville ønske han ville give mig 15 min om dagen til blot et bad eller andet. syntes han er så dårlig til at fordybe sig i længere tid i kontakten til vores søn. Så efter denne lange forklaring, hvordan er det i jeres andre hjem ? Hvordan har I fordelt det? Vi troede begge før vores søn kon til verden, at vi ville gøre det 50/50, det er så bare overhovedet ikke endt i noget der ligender
Hvad andre gør og hvordan fx min mand gør, kan ikke sammenlignes, så det er vigtigt I får talt sammen og forventningsafstemt.
Jeg kunne sagtens ridse op, hvordan min mand er og gør, men han gør og er sådan fordi jeg er og gør som jeg er og gør.
Vi komplementerer hinanden vildt godt, men det kræver jo at man begge er indstillet på at være sådan, hvis det giver mening. 
Jeg kender ikke til jeres barns døgnrytme og jeg vil ikke kloge mig på hvad der skal gøres. Tænker dog bare at sovetiden er sen.
Med vores 4 børn har vi altid forsøgt at køre ind i et rytme, så der fx er en formiddagspause(lur), middagspause(middagslur) og godnat omkring 19-19.30.
På den måde havde jeg altid “fri” om formiddagen til bad og selvforkælelse, tid om eftermiddagen til at bage, vaske tøj, rydde op, støvsuge m.m. og godnat 19-19.30, kærestetid omkring kl. 20.
Det er meget firkantet sat op, for selvfølgelig kan det ikke times 100% på klokkeslæt, men sådan har det fungeret og jeg har sjældent været udkørt eller frustreret.
Min indstilling har altid været at jeg lavede så meget så muligt, så min mand kunne hygge med børn når han kom fra job og at vi har kunne have afslapning/kærestetid om aftenen.