Skyggestreg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2022

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke have min telefon laver, jeg kan ikke få lov at indsætte billeder. Men fandt det her. 

Uge 1: Når man taler om, at en graviditet varer 40 uger, så taler man i virkeligheden om æggets udvikling, allerede inden det bliver befrugtet. Graviditetens første uge begynder således, inden du egentligt er gravid. 

Når din sidste menstruation slutter, begynder modningen af et nyt æg, og det er denne dag, man tæller fra, når man angiver hvor langt, en kvinde er i sin graviditet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2022

Esj

Profilbillede for Esj

Det er virkelig ikke for at taget håbet fra dig . 

Men hvis du havde sidste mens 17 maj så er du ca 6+6 henne nu ( hvis du var gravid ) 

Og en blodprøve få dage siden har været negativ . Så er du desværre ikke gravid uanset hvor meget du regner ud og Googler . Og er man 6/7 uger henne kan du også snildt fremtrylle en positiv hjemme test også .

Anmeld Citér

4. juli 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Anonym skriver:

Jeg ved ikke have min telefon laver, jeg kan ikke få lov at indsætte billeder. Men fandt det her. 

Uge 1: Når man taler om, at en graviditet varer 40 uger, så taler man i virkeligheden om æggets udvikling, allerede inden det bliver befrugtet. Graviditetens første uge begynder således, inden du egentligt er gravid. 

Når din sidste menstruation slutter, begynder modningen af et nyt æg, og det er denne dag, man tæller fra, når man angiver hvor langt, en kvinde er i sin graviditet.

Det er rigtigt at du ikke teknisk set er gravid i de første to uger af graviditeten. Men de medregnes stadig i terminen. Så du vil fx være ca. 6 uger henne i din graviditet men fostret vil kun være 4 uger. Men det er de 6 uger der “tæller”. Man kan således som udgangspunkt teste for graviditet ved graviditetens uge 4 (fostrets uge 2) både med blodprøve og urin. Det kan godt være forvirrende, men det er sådan det er og det gælder både når lægen udregner hvor langt du er henne og når du bliver scannet. 

Jeg tror det vil være rigtig godt for dig at parkere tanken om alt det her lidt. Du har lavet mange mange tråde også på “min-mave”.  Formentlig kommer din mens igen i næste cyklus og du har sprunget en over. Det sker uden årsag nogle gange - også for kvinder der aldrig har oplevet det før. 

Anmeld Citér

4. juli 2022

Anonym trådstarter

Agma skriver:

Det er rigtigt at du ikke teknisk set er gravid i de første to uger af graviditeten. Men de medregnes stadig i terminen. Så du vil fx være ca. 6 uger henne i din graviditet men fostret vil kun være 4 uger. Men det er de 6 uger der “tæller”. Man kan således som udgangspunkt teste for graviditet ved graviditetens uge 4 (fostrets uge 2) både med blodprøve og urin. Det kan godt være forvirrende, men det er sådan det er og det gælder både når lægen udregner hvor langt du er henne og når du bliver scannet. 

Jeg tror det vil være rigtig godt for dig at parkere tanken om alt det her lidt. Du har lavet mange mange tråde også på “min-mave”.  Formentlig kommer din mens igen i næste cyklus og du har sprunget en over. Det sker uden årsag nogle gange - også for kvinder der aldrig har oplevet det før. 

Jeg håber ikke jeg gravid. 
jeg er blot nysgerrig fordi jeg ADLRIG har været forsinket. Havde jeg en uregelmæssig mens kunne jeg bedre forstå og sætte mig ind i det. Så undskyld mig, hvis jeg måske er lidt nervøs. Lægen gør jo ikke noget 

Anmeld Citér

4. juli 2022

fehår

jeg er blot nysgerrig fordi jeg ADLRIG har været forsinket. Havde jeg en uregelmæssig mens kunne jeg bedre forstå og sætte mig ind i det. Så undskyld mig, hvis jeg måske er lidt nervøs. Lægen gør jo ikke noget 

Det er helt normalt at have en mærkelig cyklus engang imellem, også selvom man normalt er fuldstændigt regelmæssig. Det er ikke bekymrende i sig selv Sandsynligvis vil lægens eventuelle tiltag bare forstyrre din krops rytme endnu mere, så det bedste er nok at slå koldt vand i blodet og stole på, at det hele retter sig op i løbet af de næste par cyklusser.

Anmeld Citér

4. juli 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Anonym skriver:

Det ved jeg godt for det har du skrevet mange gange  og jeg siger heller ikke at det er pga de tanker du gør dig at din mens er forsinket. Jeg synes bare at med den mængde tråde du laver om om det, at det lader til at fylde unødigt meget hos dig. Så måske bekymrer du dig for at der skulle være noget galt, og så ville det bedste for dig måske være at slippe tankerne og se om ikke det er tilbage til normal snart. Så det var faktisk bare en opfordring til ikke at bekymre dig - ingen grund til at gå i forsvars position. 

Anmeld Citér

4. juli 2022

Anonym trådstarter

Agma skriver:

Det ved jeg godt for det har du skrevet mange gange  og jeg siger heller ikke at det er pga de tanker du gør dig at din mens er forsinket. Jeg synes bare at med den mængde tråde du laver om om det, at det lader til at fylde unødigt meget hos dig. Så måske bekymrer du dig for at der skulle være noget galt, og så ville det bedste for dig måske være at slippe tankerne og se om ikke det er tilbage til normal snart. Så det var faktisk bare en opfordring til ikke at bekymre dig - ingen grund til at gå i forsvars position. 

Jeg er bange for jeg er alvorlig syg, eller sådan noget og man ikke selv ved det

ved nemlig sygdom også kan forsinke mens, og jeg tænker ALTID det værste

Jeg håber lægen vil tage nogle andre blodprøver på mig og sige jeg er rask, så jeg kan slappe lidt af , fordi nøj hvor jeg hele tiden er ked af det pga hormoner eller stress. Og når jeg render ud og tisser så meget så tænker jeg de værste ting. Men heldigvis får jeg af vide i morgen eller over morgen om jeg har blærebetændelse eller ej

Anmeld Citér

4. juli 2022

Anonym trådstarter

Og tak for de søde svar tilbage. I har ret. Jeg bekymre mig for meget, men jeg har bare altid haft svært,  ved ikke at bekymre mig   Selvom jeg viiirkelig prøver 

Anmeld Citér

4. juli 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det er helt normalt at have en mærkelig cyklus engang imellem, også selvom man normalt er fuldstændigt regelmæssig. Det er ikke bekymrende i sig selv Sandsynligvis vil lægens eventuelle tiltag bare forstyrre din krops rytme endnu mere, så det bedste er nok at slå koldt vand i blodet og stole på, at det hele retter sig op i løbet af de næste par cyklusser.

Du har ret, tak

Anmeld Citér

8. juli 2022

Cherry_

Du kan evt. bruge terminsberegner udfra sidste mens, så kan du se hvor langt henne du er:

https://momkind.dk/artikler/post/terminsberegner-beregn-din-termin-her/

Hvornår venter du mens? Jeg ville slå koldt vand i blodet og se tiden an. Mon ikke den dukker op snart? Det kan jo sagtnes være, at har sprunget en cyklus over? Prøv og se tiden an, hvis du ikke får din mens så kontakt lægen igen

Men hvis du virkelig ikke kan lade tanken om graviditet slippe, så ville jeg anbefale dig en privat scanning så du kan få det bekræftet. Det lyder ikke helt til, at du stoler på blodprøve eller g-test. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.