Ingen indvendinger mod at blive forældre tidligt her. Jeg var 21 og 24 da jeg fik mine børn (dog med deres far).
hele den der “du mister din ungdom” er noget fis. Man behøver ikke ligge i sprit i 2 år i Nepal for at have levet livet
jeg mangler det ikke den dag i dag i hvertfald. Er 32 nu.
Til gengæld vil jeg være træls og sige at det ikke er optimalt at tilvælge aktivt at være enlig mor - så tidligt i livet
barnets allerbedste vilkår vil være at have sine 2 forældre. Og dine bedste vilkår som mor, vil være at have en partner du elsker og er tryg ved, til at dele ups and downs med, til at være 2 ekstra hænder og til at give mulighed for at du også kan være andet end KUN mor. Det har alle brug for, også dem på 25,35 og 45. (Jeg ved det, jeg har selv været alene med mine i nogen år, og det er fucking hårdt)
Du vil kunne klare din lille familie meget mere selvstændigt med en partner, og ikke trække på dit netværk hver gang der er en fødselsdag, firma arrangement, sygt barn over længere tid osv osv. Det er for mig vigtigt at man husker at barnet er ens eget og ikke andres ansvar. så man er forpligtet til i meget lang udstrækning at kunne klare praktikken selv. Jeg kender flere solo mødre hvor bedsteforældrene har en næsten lige så primær rolle som moren. Det udvisker bedsteforældrerollen og kan risikere at give mindre overskud til de øvrige børnebørn.
ovenstående, har du masser af tid til at etablere!! Masser!!! Du har så mange gode år til at få stablet den mest optimale lille familie på benene! Og ja, hvis du så rammer en alder alligevel, hvor man kan begynde at tvivle på at fertiliteten holder sig i topform, så go ahead og tag det næstbedste valg. Sådan må det være. Men som udgangspunkt, så prøv at skab de allermest hensigtmæssige vilkår. Det er barnets tarv, men egentlig også dit.
hvem ved, måske møder du the one om 1 år eller 2 allerede.. og måske ville du ikke møde ham, hvis du stod med et barn på armen. Man bliver ikke mere attraktiv på tinder af at blive mor tidligt, skulle jeg hilse at sige
:-D
Anmeld
Citér