22-årig selvvalgt alene mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Super fint modsat holdning

Netop som du skriver sp skal det passe i ens ligemeget om man er 40 eller 20

Især de praktiske ting såsom bolig, økonomi og stabilitet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2022

Cherry_

Jeg vil virkelig genoverveje det. Man ved desværre ikke hvilket barn man får. 

Det kan være, at du bliver uheldig og får et barn der ikke har et godt sovehjerte eller kolik. Og der er det vigtigt at du har nogen i dit netværk der kan træde til også ved sygdom. 

Jeg er sammen med min mand og vi har 1 barn, og hold da op jeg synes det er hårdt at være forældre til tider. 

Anmeld Citér

6. juli 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Jeg mener ikke hun kan undlade at sende dig videre hvis det er det du ønsker. Det afhænger ikke af alder.

Men jeg vil også sige at det er meget meget tidligt at overveje at bliver donor mor. Det vil i den grad påvirke dit ungdomsliv, og du har kun dig selv til at tage ansvaret. Jeg syntes det var hårdt nok som mor i parforhold da jeg var 32. Det er benhårdt og vil også kunne påvirke uddannelse osv. hvad med rejser … andre drømme?

Hvorfor har du så travlt?  Du skal selvfølgelig ikke bare knalde en tilfældig mand i byen. Men du kan jo give det 5-7 år og finde en mand at stifte en familie med. Det er de færreste mænd der synes det er særligt tiltrækkende at date en ung mor når de ikke selv har børn. Jeg kender ingen på 25-30 der ville synes det var spændende - også værd at overveje ifht. dit fremtidige kærlighedsliv. 

Jeg ved ikke om det er sådan her man kommenterer på andres kommentarer på mit opslag?

Jeg har travlt fordi jeg ikke føler behov for at vente, og jeg går ikke rigtig op i hvad en fremtidig partner har at sige til at jeg har et barn. Hvis en mand ikke kan forholde sig til at jeg er mor til et barn der ikke er hans, så er det slet ikke en jeg skal være sammen med alligevel Mit fremtidige barn kommer i første række, og hvis en mand vælger mig så vælger han også mit barn. Jeg er 200% sikker på at der er mange mænd derude der er neutrale eller endda begejstrede for at jeg har et barn, for det *er* da dejligt! - Hvis man da kan lide børn Hvis jeg ønskede at vente og finde en partner at få barn med, så havde jeg gjort det. Men det har jeg ikke et behov for, så jeg gør det på egen hånd og så må prinsen på den hvide hest jo komme når han er klar <3 

Anmeld Citér

6. juli 2022

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hvad du gør for dig selv, bestemmer du jo i sidste ende selv. Jeg er dog stor fortaler for, at alle børn har ret til at kende sit ophav, så for mig er ukendt donor (om det så er via spermbank eller et engangsknald) en krænkelse af børns rettigheder.

Jeg er fuldstændig enig! Derfor skal mit barn have en åben donor hvor man kan tage kontakt når barnet er 18 år. Jeg kunne aldrig i livet drømme om at byde mit barn et liv hvor vedkommende ikke ved hvor den anden side af generne kommer fra. Det kan godt være at en donor ikke er faren til mit barn, men rent biologisk er de jo knyttet til hinanden. Har aldrog forstået dem der vælger lukkede donorer...det er en del billigere ift. Prisen på sæden, men det er egoistisk at tage den vej udelukkende på grund af at man som forælder vil tage den billigere vej Så må man spare ekstra godt op så man kan sikre sit barn kendskab til donoren og evt. Søskende som man jo også kan finde med en åben donor <3 de er blevet så dygtige idag at donorbørn kan have rigtig gode forudsætninger for at bygge identitet på et stærkere grundlag - hvis altså man bruger en åben donor.

Anmeld Citér

6. juli 2022

Anonym trådstarter

L1232 skriver:

Do it! Hvis det er det du føler.

Er træt af at 35-40 årige førstegangsfødende mødre som kommer med tips og tricks om at “man skal leve livet”….

Jeg blev selv mor som 21årig og man kan sagtens leve livet selvom man er mor. Der er mange andre ting man kan gøre med et barn så som at rejse oplevelser mm. (Hvis det at leve livet kun omhandler at drikke alkohol og gå i byen, så er det ikke mit liv der er på tale)

Vi var tilgengæld 2 forældre det var en smule nemmere, det har jeg ikke eb kommentar til.

held og lykke! Spring ud i det

Tak for dit svar <3 

Jeg synes også det er lidt tungt at høre på folk der sidder og næsten får det til at lyde som om livet slutter og man går fuldstændig konkurs når man får børn. Alle mødre har tydeligvis klaret det med de forskellige værktøjer de har (selvfølgelig er der nogen der nok ikke skulle have haft børn)... Og som du siger, så er livet så meget mere en druk og fester. Jeg har allerede prøvet det jeg gider at prøve, og har ikke haft behov for at drikke eller gå i byen i 3 år. Vi lever alle sammen forskellige liv og har forskellige værdier og interesser der spiller ind i hvordan mor-livet føles og fungerer. Mange snakker om livsmål, og om jeg ikke burde vente nogle år og komme ud og "være lidt vild" og leve �� Synes sgu der lidt dumt at høre på, som om man kun lever hvis man render rundt bagstiv og bliver solbrændt på Sunny Beach.. hvis man læser det meget bogstaveligt ��

Så ja, tak for din kommentar. Det løftede humøret lidt når man sådn' får at vide at man er ved at vælge forkert �� det sjoveste er at jeg aldrig bad om nogens råd eller holdninger hehe

Anmeld Citér

6. juli 2022

Kastanje

”det *er* da dejligt! - Hvis man da kan lide børn  “

Du gør selvfølgelig hvad ud vil med dit liv. Men du stikler dig selv blår i øjenene, hvis du tror at flertallet af mænd er neutrale eller ligefrem begejstrede for påhæng/ børn. Ens egne børn kan de fleste elske. Men andres er godt nok en tilvænnings sag i mange tilfælde. Det er ikke nemt at være bonusfar. 

Held og lykke

Anmeld Citér

6. juli 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

”det *er* da dejligt! - Hvis man da kan lide børn  “

Du gør selvfølgelig hvad ud vil med dit liv. Men du stikler dig selv blår i øjenene, hvis du tror at flertallet af mænd er neutrale eller ligefrem begejstrede for påhæng/ børn. Ens egne børn kan de fleste elske. Men andres er godt nok en tilvænnings sag i mange tilfælde. Det er ikke nemt at være bonusfar. 

Held og lykke

Jeg har ikke påstået at flertallet af mænd er begejstrede for "påhæng" (det var da i øvrigt et nedladende udtryk at bruge...) - Men der er helt sikkert mange* mænd der ikke ser et barn som en belastning, men derimod som en gave. Og så kan du være nok så uenig Livet er i høj grad hvad man gør det til, og hvis en mand ikke finder mit barn interessant så skal han da blive fri for at agere bonusfar for mit kære påhæng  

Anmeld Citér

15. juli 2022

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Vi er godt nok et par. 
MEN..jeg var 20 første gang vi var i behandling og 22 anden gang. Det er fantastisk at være ung og vi har fået så mange dejlige kommentar med på vejen, både af fertilitetslægerne og jordemødrene. 
Lægerne gav begge gange en succes procent på knap 60%, de sagde min alder hev den op. 
2 nemme graviditeter og fødsler. 

Hvis det føles rigtigt for dig, så er det bare med at rette ryggen, klemme ballerne sammen og følge sin drøm…og så selvom det kan være pisse hårdt at mangle søvn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.