B12 mangel ved unge, bekymret mor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har også i mange år lidt af alvorlig B12 mangel sammen med en anden, mindre alvorlig mavetarmsygdom der giver mig udfordringer med at optage noget næring. Jeg havde alle de symptomer din datter har. Pillerne hjalp intet. Det var først da jeg begyndte at få indsprøjtninger at det hjalp. Jeg får dem hver anden måned for hvis der går for længe imellem så bliver jeg stille og rolig dårlig igen. Jeg tror jeg fik pillerne i nogle omgange af nogle måneder, men først da jeg skiftede lægehus så sagde en læge at det intet nyttede at give pillerne hvis man har udfordringer med optagelsen af det. 

Jeg er rimelig åben omkring det, og har mødt overraskende mange der får behandling for B12-mangel enten får indsprøjtninger eller i pilleform, og mange uden at fejle andet eller kun noget mindre alvorligt. Jeg forstår din bekymring omkring din datter, og jeg tror I skal have en snak med lægen omkring indsprøjtningerne når pillerne ikke virker. Men håber det kan give ro at vide at mange med B12 mangel har de samme symptomer og mange fejler ikke andet end manglen. 

Gode tanker til jer :-) 

1000 tak for svar

Lægerne virker heldigvis meget opsatte på, at få hjulpet min datter, så tænker at vi tager en snak med dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

B&J

Mom skriver:

Ja det har hun, det har hun haft i snart halvandet år. 

Tænkte jeg nok 

jernpiller hvis det stadig er lavt 

og jeg vil snakke om en indsprøjtning det er nemlig kun hver 3 måned for at holde det oppe det er dog møg dyrt i dk så mange bestiller det i Tyskland så tager msn ampullerne med til lægen så de kan give det. Nogle dår det i ballen nogle får det i siden af hoften i det tykke 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vores læge har oplyst at B12 mangel tit hænger sammen med forskellige tarmsygdomme. Det passer i vores tilfælde begge piger har noget med fordøjelsen.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Meyer skriver:

Vores læge har oplyst at B12 mangel tit hænger sammen med forskellige tarmsygdomme. Det passer i vores tilfælde begge piger har noget med fordøjelsen.

Jeg tænker også at vi skal snakke med lægen om  at finde den måske underliggende årsag tol hendes B12. Jeg har nemlig også læst at der kan være årsagssammenhæng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.