O. Klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.284 visninger
23 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juni 2022

Anonym trådstarter

Jeg har et barn i 0. Klasse og vil gerne høre jer om hvordan jeres erfaringer er..

Jeg undre mig nemlig over hvor meget det har ændret sig siden jeg selv gik i skole..

I starten af skole året skrev læreren til os forældre fordi mit barn og en anden klasse kammerat havde været oppe og diskutere om en blyant,de mente begge at det var deres. Sad tilbage med en følelse af at det var kørt op til noget meget seriøst. Mit barn sagde at de havde skændes men var blevet gode venner igen.

Nu har jeg fået samme besked,mit barn + en anden har været uenige om en tusch..

Er det bare mig der syns det er mærkeligt at inddrage forældrene omkring sådan en ting?

I min skole tid,blev forældre da kun kontaktet når ting virkelig var gået i hårknude..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder vildt.. sådan noget bliver vi ikke orienteret om. Overhovedet.. Jeg tænker, om det er fordi der er enkelte børn (dig barn inklusiv) der ofte har store kontroverser over bagateller? Men så havde læreren vel gjort opmærksom på at det var derfor han/hun skrev til jer. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

RB90

Nej det lyder godt nok vildt ja… har en pige i 2. Klasse og jeg hører aldrig noget. Det skal være meget galt hvis læreren skriver hjem

Anmeld Citér

20. juni 2022

AnoMor

Mit barn går også i 0. Klasse. Og vi får heller ikk besked om den slags. Heller ikk selvom om min søn tydeligvis har fået stjålet næsten alt i sit penalhus efterhånden. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Mrs.

Da min søn gik på privatskole oplevede vi det ikke. Nu er vi flyttet og han går på folkeskole og de skriver også i tide og utide om de mest vanvittige ting.. nogengange ringer de sågar til mig i undervisningen og siger “a gider ikke lave sin opgave”.. hvor jeg står tilbage og tænker hvad faen skal jeg gøre ved det? 

forældreindragelse har taget fuldstændig overhånd nogen steder

Anmeld Citér

20. juni 2022

Soonmom

Ej hold da op, så skal de da i hvert fald bruge en time minimum til at skrive til alle de forældre hvis børn har været i konflikt, for der er maaaange konflikter og det virker da ærligt som resurse spild. Og helt ærligt hvad så når de alvorlige konflikter /mobning kommer, så tager foeældrebe det vel næppe seriøst. Jeg ville da i hvertfald grine hvis jeg fik besked om en lille diskutionen om en blyant (tænker da også jeg ville få en besked hver dag )

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Jeg har et barn i 0. Klasse og vil gerne høre jer om hvordan jeres erfaringer er..

Jeg undre mig nemlig over hvor meget det har ændret sig siden jeg selv gik i skole..

I starten af skole året skrev læreren til os forældre fordi mit barn og en anden klasse kammerat havde været oppe og diskutere om en blyant,de mente begge at det var deres. Sad tilbage med en følelse af at det var kørt op til noget meget seriøst. Mit barn sagde at de havde skændes men var blevet gode venner igen.

Er det bare mig der syns det er mærkeligt at inddrage forældrene omkring sådan en ting?

I min skole tid,blev forældre da kun kontaktet når ting virkelig var gået i hårknude..

Hvis dit barn diskuterer ofte nok til at det påvirker klassen, forstår jeg godt at læreren gør jer opmærksomme på det.

Har du overvejet at spørge ind til det? 

Anmeld Citér

20. juni 2022

lineog4

Bliver nysgerrig på formålet med skrivet? Var det fordi de oplevede din datter havde været meget ked af det og der derfor var til oplysning? Var det fordi en lille ting var eskaleret og I måske skal tale lidt om den famøse pyt knap? Eller var det noget helt tredje.

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er sikker på at   læren ikke kontaktet dig for at værre Irriterende men det nærmere   bunder i en bekymring det kan måske virke harmløst at dit barn har været op og diskutere om en blyant og en tusch men en dag er det måske ikke så harmløst længere Er det så ikke bedre  at du er blevet  kontaktet nu så der kan blev tage hånd om det før det måske   går   helt galt ?  det kan jo hele   ikke udelukkes at de her diskussioner har påvirket klassen. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Lje

Anonym skriver:

Det virker jo for banalt til, at der bliver skrevet om det. Men (!) jeg kan ikke forestille mig, at en lærer bruger tid på at skrive om det, uden der er et større formål. Hvis det var mig, ville jeg være nysgerrig på det. Og spørge ind til det. 

Det kan være, læreren i virkeligheden minder jer om at øve pyt-knap, en bedre konflikthåndtering eller beder jer om at få navnelapper på jeres barns grej. Effektiv måde at stoppe den type konflikter. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.