Hej damer.
Jeg håber at nogle måske kan hjælpe mig med et godt råd.
Sagen er den at jeg er gravid i 2. Trimester og det kan efterhånden ses. Jeg er naturligvis glad for at være gravid, men da jeg har tidligere mistet i første trimester, er jeg også meget påpasselig med at glæde mig for meget endnu (som minimum til efter misdannelsesskanningen) og har ikke lyst til at tale med alle mulige om det, ej heller høre deres lykønskninger. Misforstå mig ikke, jeg er fuldt ud klar over at det SELVFØLGELIG er kærligt ment, og havde jeg ikke oplevet det jeg har, ville jeg også nok synes det var fedt nok. Jeg har talt med jordemoderen om det og det skulle være helt normalt at have de følelser.
Jeg arbejder på en ret stor arbejdsplads og har fortalt min nærmeste ledelse samt mine to tætteste kollegaer, at jeg er gravid. De kender og respekterer mit ønske om ikke at snakke om det. Idag blev jeg så gjort opmærksom (af en jeg ikke har fortalt jeg er gravid til) at snakken går og det nok er en god ide at fortælle det snart og så nævnte hun i øvrigt at de fleste jo godt ved hvad der tidligere er sket og derfor vil kunne forstå at jeg ikke vil tale om det. Og her kommer mit dilemma så. 1. Så forstår jeg selvfølgelig godt at snakken går og folk er nysgerrige, det ville jeg også være. Men omvendt, så føler jeg egentlig ikke det rager dem om jeg er gravid. Og jeg føler faktisk lidt at mit privatliv bliver invaderet. Specielt når jeg hører at størstedelen af firmaet åbenbart ved at jeg tidligere har mistet. Det har jeg fortalt til nogle få, fordi jeg var nødt til det, da det skete. Men der er jo så nogen der ikke har kunne holde det for sig selv. Nu står jeg i en situation hvor jeg føler jeg er tvunget til 1.enten at fortælle det og skulle tage imod deres lykønskninger og svare på spørgsmål om køn og termin osv. selvom jeg slet ikke er klar til det. 2. Eller også er jeg nødt til at fortælle det og samtidig fortælle at de bedes lade som ingenting, men så er jeg også nødt til at fortælle om hvad der tidligere er sket. Helt ærligt er det vel ikke mit job at tilfredsstille folks nysgerrighed.
Er der nogen der har et godt råd?
Anmeld
Citér