Sengetid 5-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2022

fehår

Hvornår kommer jeres børn på omkring 5 år i seng?

Putning af vores ældste på næsten 5 fungerer ikke ret godt for tiden, og jeg overvejer, om hun bliver puttet for tidligt. For nogle måneder siden faldt hun i søvn på 20 minutter, men nu tager det 1 time+ hver aften.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2022

Soonmom

Optimalt kl 19

Men fordi storebror på 6 år startede med at være længere op som 5 årige. Var lillebror meget fast besluttet på at det skulle han også.

Så 19:30-19:45 for de to store på 6 og 5. Ham på 5 år falder i søvn næsten med det samme. Ham på 6 år kan godt være op til 2 timer om det

Anmeld Citér

13. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
fehår skriver:

Putning af vores ældste på næsten 5 fungerer ikke ret godt for tiden, og jeg overvejer, om hun bliver puttet for tidligt. For nogle måneder siden faldt hun i søvn på 20 minutter, men nu tager det 1 time+ hver aften.

Nu er det godt nok en del år siden mine har været 5 år, men jeg mindes at de nok er blevet puttet omkring kl. 20.00

Anmeld Citér

13. juni 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire

Her hedder den kl.18.30/18.45. Hun sover som regel inden kl.19.00. Og vågner ca 11.30-12 timer senere. Om noget er for sent/tidligt handler jo også om hvornår de skal op.

Anmeld Citér

13. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min er godt 4,5 puttes mellem 19.00-19.30

Anmeld Citér

13. juni 2022

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Mine børn ligger klar til at sove omkring halv otte  (plus minus) og den lille på tre sover som regel før 20 og den store på fem sover tit først 20.30 (og nogle gange senere). Den store ligger selv og læser lidt, snakker med sig selv og dimser lidt med en bamse og falder så i søvn. Nogle dage er hun svær at få op, men jeg tror ikke, at hun kan falde i søvn tidligere.

Anmeld Citér

13. juni 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Min på 6 bliver puttet ved 19- tiden. Vi læser ca 30 min og så ligger jeg med ham i sengen og vi snakker lidt om dagen. Jeg siger godnat kl 19.45 og så sover han med det samme. Han bliver for det meste vækket kl 7, nogle gange er han selv stået op inden. 

Anmeld Citér

13. juni 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vores på 5 falder i søvn omkring 20.30-21.00, men vågner også først 7.30-8.00, så det kommer an på hvad tid de skal være oppe. 

Anmeld Citér

13. juni 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
fehår skriver:

Vi havde putning ca kl 19. Men ofte blev det først senere. Så vi ændrede tiden til 19.30 og der bliver hun stadig puttet(snart 8 år). 
Vi ændrede tiden omkring de 6 år.

Anmeld Citér

13. juni 2022

Missyou

Min 6-årige har et søvnbehov på cirka 12 timer om natten så han kommer i seng kl 19, da han skal op senest kl 7. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.