Anonym skriver:
Jeg er lidt nysgerrig på om du selv TS er storesøster eller lillesøster i din søskende relation?
Jeg er nemlig storesøster med 15 mdr til lillesøster og jeg tror desværre det har kostet en del for mig at blive storesøster så tidligt. Mine forældre har altid været gode, kærlige og ressourcestærke forældre, men jeg tror alligevel ikke at overskuddet har været der til at give mig, den store, den opmærksomhed og støtte der skulle til for at jeg kunnet udvikle mig optimalt i de første år
Dette er noget jeg selv har tænkt en del over da vi herhjemme pga alder er nødt til at få børn ret tæt hvis vi skal have mere end en. Min foreløbige konklusion er at vi starter når den første er omkring et år da vi også forventer at det kommer til at tage lidt tid at få gevinst. Men hvis vi havde lidt mere tid at løbe på ville vi nok vente et halvt til et helt år mere 
Jeg er storesøster. Og min lillesøster var meget syg de første 10 år af sit liv, med hyppige indlæggelser hvor vores mor selvsagt var indlagt med hende. Men har aldrig følt de ikke havde tid/overskud til mig eller oplevet at blive tilsidesat eller lign. Min mor havde et enormt overskud til os begge, og vores far tog over hvis en af os havde behov for mor og omvendt. Derudover var min farmor en kæmpe del af vores barndom, og tog os både enkeltvis og sammen på weekend hos hende eller ud og spise frokost og hygge. Så i forhold til at have en lillesøster så ung har det for mig kun været positivt.
Anmeld
Citér