Behandling af storkebid i ansigtet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry
Anonym skriver:

Mange tak for din besked  Jeg vil helt sikkert også give det nogle år til at aftage selv, inden jeg går videre med noget. Tænker også, at det hele afhænger af, om min søn kommer hjem fra skole og er ked af mærket, fordi han er blevet drillet el. lign. 
Men det er egentlig også mest fordi jeg er i tvivl, om børn kan få behandling med laser eller om man skal være voksen ��

Jeg håber det allerbedste for din søn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2022

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle

Jeg er mor til den skønneste lille dreng på 3,5 mdr. Han blev født med flere storkebid: to større på bagsiden af hovedet, (som allerede dækkes meget af hans store hårpragt), og et mellem øjnene.

Det mellem øjnene er også rimelig stort og mørkerødt i farven. Indtil videre er det ikke aftaget i styrke, og det er heller ikke sikkert, at det forsvinder af sig selv. 

Jeg har læst flere debattråde, hvor mødre beskriver storkebid hos deres egne børn, og hvor det debatteres, hvorvidt de forsvinder af sig selv eller ej - eller hvorvidt de vil have hjælp til at få fjernet storkebiddene hos deres børn. I den forbindelse nævnes ofte IPL-laser som en behandlingsmulighed, men de der skriver, har ikke selv erfaring med det.

Mit spørgsmål er: er der nogen herinde, der har konkret erfaring med laserbehandling af storkebid hos deres barn? Hvis ja, hvor blev behandlingen foretaget, hvordan foregik det og blev I henvist fra lægen? 

Min søn er helt perfekt, som han er, men som enhver mor bekymrer jeg mig nok om, hvad han kan møde af bemærkninger fra omverden, når han bliver lidt ældre. Derfor vil jeg gerne vide lidt om andres erfaringer, når/hvis det skulle blive aktuelt for os selv. 

mange tak på forhånd! 

Kære dig. 

min datter er født med et helt mørkerød meget kraftigt storkebid under næsen, og flere små i panden og mellem øjne.

Jeg var meget bekymret det første år af hendes liv - går de væk, bliver de ved med at være synlige osv. jeg kan huske, at jeg næsten kun fokuserer på dem i noget tid. Hun er 6 år i dag, og hvis jeg skulle gøre noget om, ville jeg ønske, at jeg kunne gå tilbage i tiden, og sige til mig selv, at det blot er er storkebid, og at de “blegner” med tiden, fordi min datters er nemlig bleget, i en sådan grad, at man kun kan se dem, hvis man ved de er der, det tog dog nogle år. De er heldigvis helt ufarlige, og jeg er så glad for i dag, at vi ikke fik laser eller andet på dem - det havde været synd

hun havde også meget kraftigt i nakken - det er ikke gået væk, men som frisør kan jeg sige, at rigtig mange mennesker har der. 

Anmeld Citér

6. juni 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Synes ofte man hører at dem i nakken har tendens til at forblive røde, men altså ikke hos din søn ! Kan du huske, hvor længe der gik, før det begyndte at aftage i den røde farve? 

Han var ca 2 år da det begyndte at aftage

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kære dig. 

min datter er født med et helt mørkerød meget kraftigt storkebid under næsen, og flere små i panden og mellem øjne.

Jeg var meget bekymret det første år af hendes liv - går de væk, bliver de ved med at være synlige osv. jeg kan huske, at jeg næsten kun fokuserer på dem i noget tid. Hun er 6 år i dag, og hvis jeg skulle gøre noget om, ville jeg ønske, at jeg kunne gå tilbage i tiden, og sige til mig selv, at det blot er er storkebid, og at de “blegner” med tiden, fordi min datters er nemlig bleget, i en sådan grad, at man kun kan se dem, hvis man ved de er der, det tog dog nogle år. De er heldigvis helt ufarlige, og jeg er så glad for i dag, at vi ikke fik laser eller andet på dem - det havde været synd

hun havde også meget kraftigt i nakken - det er ikke gået væk, men som frisør kan jeg sige, at rigtig mange mennesker har der. 

Tusind tak for at dele dine tanker om og erfaringer med din datter. Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i dem, og det er rart at læse, at jeg ikke er den eneste, hvor det har fyldt meget. Og samtidig har jeg også selv tænkt, at det ikke skal have lov at fylde så meget og tage fokus væk fra den dyrebare tid, jeg har med min søn, mens jeg går herhjemme på barsel. Det har dit svar bare bekræftet mig i, tak! ��

Anmeld Citér

6. juni 2022

Kantar123

Jeg vil give det råd, at du holder godt øje med om det udvikler sig. Det kan nemlig være et jordbærmærke. Og det er ikke ufarligt. Har en læge eller anden fagperson fortalt dig at det er et storkebid? De kan nemlig ligne hinanden i begyndelsen. Men hvor storkebid aftager, bliver jordbærmærker tydeligere og har også kontakt til blodårerne. De skal fjernes hurtigst muligt for ikke at sætte permanente ar og skabe problemer.

Det er ikke for at skræmme dig, jeg vil bare hjælpe dig bedst muligt. Håber det allerbedste og hvis det blot er storkebid, så ville jeg i øvrigt også - som en anden foreslår - lade det være og se om ikke det forsvinder i løbet af det næste år. Det er heldigvis helt ufarligt. 

Kram til dig og baby

Anmeld Citér

6. juni 2022

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Børn kan godt få laser. Kender en pige der får laser på hele armen 

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym

Kantar123 skriver:

Jeg vil give det råd, at du holder godt øje med om det udvikler sig. Det kan nemlig være et jordbærmærke. Og det er ikke ufarligt. Har en læge eller anden fagperson fortalt dig at det er et storkebid? De kan nemlig ligne hinanden i begyndelsen. Men hvor storkebid aftager, bliver jordbærmærker tydeligere og har også kontakt til blodårerne. De skal fjernes hurtigst muligt for ikke at sætte permanente ar og skabe problemer.

Det er ikke for at skræmme dig, jeg vil bare hjælpe dig bedst muligt. Håber det allerbedste og hvis det blot er storkebid, så ville jeg i øvrigt også - som en anden foreslår - lade det være og se om ikke det forsvinder i løbet af det næste år. Det er heldigvis helt ufarligt. 

Kram til dig og baby

Sikke da en skræmme kampagne for jordbær mærker �� de er som udgangspunkt absolut harmløse. Har selv haft flere af dem . Sågar et stort et lige midt i panden , det forsvandt af sig selv da jeg var en 8-9 år . Lægerne tilbød at fjerne, men udelukkende af kosmetiske grunde , hvis jeg selv var ked af dem har endda et på rygsøjlen. Altså inde på selve knoglen , konstateret på en Mr scanning

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym trådstarter

Kantar123 skriver:

Kram til dig og baby

Mange tak for dit svar og omtanke  Vi har været ved hudlæge med det, og han vurderede det til at være et helt normalt storkebid - det er heller ikke vokset, blevet mørkere eller lign., så det er vi rimeligt trygge ved. 
Jeg tror også, det er det helt rigtige, lige at se tiden an og give det en chance for at aftage selv

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Børn kan godt få laser. Kender en pige der får laser på hele armen 

Mange tak for dit svar ! Ved du, hvor hun får behandling, og hvordan hun er kommet i betragtning til behandling? Og hvor gammel er hun? (Beklager alle mine spørgsmål, det er selvfølgelig helt i orden, hvis det ikke er noget, du ønsker at svare på)

Anmeld Citér

6. juni 2022

Girafmor

Hej TS

Jeg er mor til et barn med storkebid på begge øjenlåg og i nakken. Vi fik at vide at dem i ansigtet ville forsvinde, og det i nakken ville forblive der.

Det har holdt 100 % stik.

Vores barn er 13 i dag, og man kan overhovedet intet se i ansigtet. Det i nakken er derimod lige så højrødt som da h*n blev født.

Det blegnede da h*n var ca 6 måneder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.